Smarta visir

Jag tror bara demovideon visar att man kan ha olika nyanser och inte bara mörkt eller ljust, mörk<->ljust omslag borde gå på sekunden eller mindre, så det lär funka i tunnlar.

men i länken som jag tagit med, finns det en demonstrationsvideo som bara tar några sekunder på sig att gå från '0 till full toning'...kolla gärna in den.

Kollade halva men såg ingenting om det....lat som attan jag vet. Jag tror att det är olika teknologi på visir. I den artikeln där de testar visiren så har de fotograferat visiret var 30 sek för att se hur det har mörknat och efter ca 2-3 minuter är det som mörkast. De säger också att det inte fungerar i en tunnel, man göra som med ett vanligt mörkt visir, fäll upp eller vänta... Det finns mkt bilder längst ner i artikeln som föklarar bättre än jag.

Priset på detta visir är 75$ och skall finnas till salu over there.

Akuma

Akumas hjälmar är numera exklusivt representerade i Sverige av Ruck'n Run Racing, kommer inom kort att finnas i e-butiken på www.rucknrunracing.se .

De Elektrokromatiska visiren (TOD- Tint On Demand) kommer att finnas för försäljning i Sverige från Juli månad, de skall inte blandas ihop med de Fotokromatiska som finns redan nu, gå gärna in på www.akumahelmets.com och titta nogrannare.

Akumas hjälmar är realtivt stora i USA och har vunnit flera utmärkelser såsom Helmet of the Year 2006 med Ghostrider och nu häromdagen på Expomässan i Indianapolis för Apachehjälmen.

mvh
Ola Kvarnström
Ruck'n Run Racing

Stackars företag!

Jag har ilikhet med flera andra här mailat och frågat om visiren, och som sagt dom är elektrokromatiska (reagerar genom att man lägger på ström), inte fotokromatiska som glasögonen (reagerar på ljus, helt utan strömtillförsel).

Hur fort dom ändrar från ljust till mörkt beror på hur stor ström man lägger på.

Dom behåller senast inställda läge om batteriet tar slut.

Stackars företag!

Jag har ilikhet med flera andra här mailat och frågat om visiren, och som sagt dom är elektrokromatiska (reagerar genom att man lägger på ström), inte fotokromatiska som glasögonen (reagerar på ljus, helt utan strömtillförsel).

Hur fort dom ändrar från ljust till mörkt beror på hur stor ström man lägger på.

Dom behåller senast inställda läge om batteriet tar slut.

varför stackars??

Jag tänkte mest på alla nyfikna mail dom får, för det är ju inte synd om dom för att dom har en kanonprodukt på gång...

Men av svaret jag fick att döma verkar det bra

ok :-) trodde du menade Ruck'n Run Racing..

Akumas hjälmar är numera exklusivt representerade i Sverige av Ruck'n Run Racing, kommer inom kort att finnas i e-butiken på www.rucknrunracing.se .

De Elektrokromatiska visiren (TOD- Tint On Demand) kommer att finnas för försäljning i Sverige från Juli månad, de skall inte blandas ihop med de Fotokromatiska som finns redan nu, gå gärna in på www.akumahelmets.com och titta nogrannare.

Akumas hjälmar är realtivt stora i USA och har vunnit flera utmärkelser såsom Helmet of the Year 2006 med Ghostrider och nu häromdagen på Expomässan i Indianapolis för Apachehjälmen.

mvh
Ola Kvarnström
Ruck'n Run Racing

vad kommer priset landa på?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti