Smarta servitrisen

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Du duckar jag för fäktande svärd och granater men jag hittade ingen tråd om detta.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,686672,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,687804,00.html

Till att börja med har inte damen ifråga "skitit i det blå skåpet" ?
Jag vet inte vad gränsen går för ett belopp då man måste betala gåvoskatt ?
Men varenda skattmas i västernorrland lär ju ha fått upp ögonen för henne nu iaf skulle jag få något av värde (har svårt att tänka mig det då jag inte flirtar med gammla gubbar :tomten ) så skulle jag iaf hålla käften.
Sen när jag läste första artikeln så började jag genast fundera om gubben hade nån baktanke i det hela. Mina farhågor besannades då jag läste den senare publicerade artikeln då han ska ta med sig ett gäng gubbar och åka till thailand.
Jag har inte sett det själv men alla jag hört som varit till thailand nämner oftast att dom sett äckliga gubbar i hans ålder med nån liten thai-hora.
Så han kanske hade hoppats på att få ett nyp för den rostiga gammla obesiktade porschen ?
På tal om bilen, vafan det är ju inte ens en "riktig" porsche, motorn sitter fram och det är ju för fan mer en audi än en porsche en dålig jävla audi tom.
Fan sökte på blocket och hittade få 924:or som betingade något högt värde hittade bara 10 st som tangerade och passerade 30k då var det flera som var ombyggda till 944:or.

Jag skulle vart gladare om jag fick en 745:a den hade jag kunnat använda till något iaf och hade sluppit skämmas för att jag åkte runt i iaf.

Solid snake skrev:

Nja inte direkt ville bara veta huruvida hon skulle måsta betala gåvoskatt eller inte. Sen ser du ju själv om du letar på blocket att en obes rostig 924:a inte betingar ett värde av 30lök.

Gåvoskatten är borta sen årsskiftet så det lär inte vara några problem. Sen blir det knappast så hög skatt på en porsche som är värd högst 15 000:-, för mer betingar den knappast. (25000:- var väl gränsen för gåvoskatt har jag för mig?)
Och jag fick samma känsla när jag läste artikeln första gången, den snuskgubben är ute efter lite lammkött :hihi När man sedan ser att han och 2 andra herrar åker till thailand blir det ännu roligare...

Coola Ola skrev:
Tjejen verkar ju ha blivit glad iaf, det är väl det som räknas?

Ja, precis.
Vad vet du vad han ska göra i Thailand? Allt är inte horor där.
Han har jobbat och slitit hela sitt liv, för att kanske leva gott på slutet.
Skaffa dig ett liv istället för att sitta här och anklaga folk för massa skit.
Du kommer ialf aldrig få något dricks av mig. :kocko

addegbg skrev:
Ja, precis.
Vad vet du vad han ska göra i Thailand? Allt är inte horor där.
Han har jobbat och slitit hela sitt liv, för att kanske leva gott på slutet.
Skaffa dig ett liv istället för att sitta här och anklaga folk för massa skit.
Du kommer ialf aldrig få något dricks av mig. :kocko

Ord! Vad har du för rätt att anklaga honom för att vara en äcklig gubbe som köper thailändska horor efter att endast ha läst en artikel där han glatt ger en bil till en lycklig tjej.
Sluta kasta skit på folk som du inte känner och skaffa ett liv istället.

Gåvoskatt lär hon inte behöva betala, men all dricks som resturangpersonal får räknas som inkomst av tjänst och skall beskattas därefter!

Twosaint skrev:
alla jag hört som varit till thailand nämner oftast att dom sett äckliga gubbar i hans ålder med nån liten thai-hora.
Så han kanske hade hoppats på att få ett nyp för den rostiga gammla obesiktade porschen ?

:rofl :rofl :rofl å gud det var det sjukaste jag hört!!!

Gåvoskatt bevöver man inte betala, den försvann vid årsskiftet.
PM:a mig så skickar jag konto uppgifter :)

Twosaint skrev:
Du duckar jag för fäktande svärd och granater men jag hittade ingen tråd om detta.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,686672,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,687804,00.html

Till att börja med har inte damen ifråga "skitit i det blå skåpet" ?
Jag vet inte vad gränsen går för ett belopp då man måste betala gåvoskatt ?
Men varenda skattmas i västernorrland lär ju ha fått upp ögonen för henne nu iaf skulle jag få något av värde (har svårt att tänka mig det då jag inte flirtar med gammla gubbar :tomten ) så skulle jag iaf hålla käften.
Sen när jag läste första artikeln så började jag genast fundera om gubben hade nån baktanke i det hela. Mina farhågor besannades då jag läste den senare publicerade artikeln då han ska ta med sig ett gäng gubbar och åka till thailand.
Jag har inte sett det själv men alla jag hört som varit till thailand nämner oftast att dom sett äckliga gubbar i hans ålder med nån liten thai-hora.
På tal om bilen, vafan det är ju inte ens en "riktig" porsche, motorn sitter fram och det är ju för fan mer en audi än en porsche en dålig jävla audi tom.
Fan sökte på blocket och hittade få 924:or som betingade något högt värde hittade bara 10 st som tangerade och passerade 30k då var det flera som var ombyggda till 944:or.

Jag skulle vart gladare om jag fick en 745:a den hade jag kunnat använda till något iaf och hade sluppit skämmas för att jag åkte runt i iaf.
Men lägg av. Bruden fick en porsche i dricks, hon blev glad, allt är bra. Finns många gubbar som åker till Thailand och inte kn*****r horor åxå. Tycker mig ana lite fördomar....

Bart skrev:
Men lägg av. Bruden fick en porsche i dricks, hon blev glad, allt är bra. Finns många gubbar som åker till Thailand och inte kn*****r horor åxå. Tycker mig ana lite fördomar....

Inte så lite fördomar heller. Ruggigt mycket, och dessutom en reäl släng av snål svenskhet.

Att vara generös är coolt!

Kom vi inte fram till att 924 inte var en riktig Porsche i en tidigare tråd, typ som att Monster inte är någon riktig Ducati. :lol

Angående gåvan så slapp han ju besväret med att skrota den nu.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8