Smarta lapplisor och lappnissar, läs och garva.

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
Idag kom jag undan en 700 kr p-bot och jag kan bara tacka tidsomställningen till det.
Parkerade bilen ½m från övergångställe för att lasta av saker. Det tog en tid och 20 minuter senare var bilen lappad och klar. Klockan var 13.20 och jag repeterade svordommar högljutt då jag upptäckte att boten var klockad 14.01!!! :kocko :D

Det är ovanligt att man får en bot i framtiden. Snabbt som fan begav jag mig till närmsta polisstation och på ett par minuter var p-boten avskriven. Förklaringen enkel "DU kan inte få en bot om 20 minuter".

Den smarta lapplisan eller lappnissen hade glömt att ställa om sin klocka.... :rofl det var längesedan jag hade ett så gott skratt.

ape skrev:
Idag kom jag undan en 700 kr p-bot och jag kan bara tacka tidsomställningen till det.
Parkerade bilen ½m från övergångställe för att lasta av saker. Det tog en tid och 20 minuter senare var bilen lappad och klar. Klockan var 13.20 och jag repeterade svordommar högljutt då jag upptäckte att boten var klockad 14.01!!! :kocko :D

Det är ovanligt att man får en bot i framtiden. Snabbt som fan begav jag mig till närmsta polisstation och på ett par minuter var p-boten avskriven. Förklaringen enkel "DU kan inte få en bot om 20 minuter".

Den smarta lapplisan eller lappnissen hade glömt att ställa om sin klocka.... :rofl det var längesedan jag hade ett så gott skratt.

ha ha ha 1-0 till dig :D

Va fan vi prata framtiden.....lappisarna är fett före oss :fyllisar

Skönt att höra!!

Synd bara att vi sitter här i "framtiden"!!

Enligt klockan här är den 19.46 istället för 18.46! :va

MVH Martin

glenoyne skrev:
Skönt att höra!!

MVH Martin

Hehehe stämmer. :D

glenoyne skrev:
Skönt att höra!!

MVH Martin

Kolla dina inställningar

Jag visste inte att lapplisorna hade en "time machine"!! :)

Fuckin ei bro!! Dagens höjdpunkt!! You rule!!

Faktum är att av alla p-botar jag nånsin fått har jag sluppit mer än hälften, det är bara till att syna dom eller bestrida..

Tycker jag kommit undan riktigt ofta!

Lånar tråden lite för att berätta en skojjig sak till angående p-böter. I sommras va jag och några polare på flygets dag och kikade lite på flyguppvisningen. Det va massa folk där, så många att det stod bilar felparkerade på bägge sidor av vägen i många km. Jag sa till polarna.
-Oj oj vad kulor komunen får in idag.
Men ack vad fel jag hade, arrangemanget hade tillstånd för detta och det erlades inga p-böter den dagen.

Åker sedan hem och kommer och går vid torget i tsan och vad får jag se???
En UE moppe felparkerad på trotoaren och även en fet p-bot fastsatt i handboms handtaget. Ha ha ha. Flera tusen felparkerade den tan och bara en moppe som fick sitt straff.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna