Smart?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kanonbra idé av Expressen att skriva att polisen letar med civila bilar i vissa områden efter Fabian. Kidnapparna (om han nu är kidnappad) läser nog inte tidningar, och de kan säkert inte stressas om polisen kommer nära och stressade grova brottslingar med gisslan kan nog inte bli farliga. Eller...? :kocko

http://www.expressen.se/index.jsp?a=236401

Markus skrev:
Kanonbra idé av Expressen att skriva att polisen letar med civila bilar i vissa områden efter Fabian. Kidnapparna (om han nu är kidnappad) läser nog inte tidningar, och de kan säkert inte stressas om polisen kommer nära och stressade grova brottslingar med gisslan kan nog inte bli farliga. Eller...? :kocko

http://www.expressen.se/index.jsp?a=236401

Ja, jag såg det där. Helt jävla idiotiskt! :kocko

UrbanTiger skrev:
Mitt tips är att dom nog aldrig kommer att hitta killen.
Beklaglig historia det där.

Man får ju hoppas jag har fel.

Förr eller senare rullas sanningen fram, de hittar honom nog. Men att de länsade hans bankkonto tyder väl på att de inte är fokuserade på de stora pengarna.

visst är expressen och för den delen aftonbladet oxo lågvatten journalistik.
Men man frågar sig ju hur bra polisen själva hanterar information om det är så enkelt för dessa tidningar att få tag i den.

möjligheten finns iof oxo att dom skapar egna nyheter, som när dom visade det "sms" som Fabian skickat som egentligen aldrig var sant.

/N

isse skrev:
Men man frågar sig ju hur bra polisen själva hanterar information om det är så enkelt för dessa tidningar att få tag i den.

Värdelöst hanterar de dem, men det går inte att göra bättre med rådande lagstiftning angående källskydd och efterforskningar kring källa. Helt sjukt, men det är ju som vanligt.

Så jävla äcklig, hela den här affären...
Hoppas att Fabian får komma hem snart. Lider verkligen med hela familjen...

UrbanTiger skrev:
Jag är skeptisk till det hela. Är det en "riktig" kidnappning över huvud taget ? Alltså är det en fråga om pengar eller var det av personliga skäl som han blivit bortförd. Tycker det luktar bäver om hela historien.

Som sagt så hoppas väl alla att han kommer hem oskadd.
Jag har trott från första början att det hela är en "scam" för att få lite PR för Siba :rolleyes: . "Meddelande har skrivit på Sibas hemsida" - Undra hur många som gick in på sibas hemsida för att läsa vad som skrivits. Och av en händelse har dom ett kanonerbjudande på första uppslaget... :hihi

morlock skrev:
Jag har trott från första början att det hela är en "scam" för att få lite PR för Siba :rolleyes: . "Meddelande har skrivit på Sibas hemsida" - Undra hur många som gick in på sibas hemsida för att läsa vad som skrivits. Och av en händelse har dom ett kanonerbjudande på första uppslaget... :hihi

Roligt..

Gixxer-Anders skrev:
Kanske inte är speciellt roligt. Är aldrig det när det handlar om kidnappningar/mord och andra brott. Men så länge det låter "Förmodade kidnappningen" och det inte finns några konkreta bevis på vad som egentligen försigår kommer jag vara skeptisk till hela historien.

morlock skrev:
Kanske inte är speciellt roligt. Är aldrig det när det handlar om kidnappningar/mord och andra brott. Men så länge det låter "Förmodade kidnappningen" och det inte finns några konkreta bevis på vad som egentligen försigår kommer jag vara skeptisk till hela historien.

Du har inga bevis på att du är intelligent som motpol till det du nu skriver eller? :confused:

morlock skrev:

Nu är det kanske inte Robinsonrobban eller nåt annat litet puckat kändiswannabedrägg vi talar om...

t-rex skrev:
Nu är det kanske inte Robinsonrobban eller nåt annat litet puckat kändiswannabedrägg vi talar om...
Nej, helt sant. Tycker ändå det är lite märkligt att det inte är någon som vet någonting överhuvudtaget om kidnappningen. Det gissas hejvilt till höger och vänster vart Fabian befinner sig; Om det har krävts någon lösensumma, och isf hur stor? Vilka kidnapparna är. Varför han är kidnappad o.s.v. Ingen verkar heller veta vilka som hjälper Fam. Bengtsson (förutom dom själva då) - Fam. Bengtsson har väl inte bett om hjälp från polisen :confused: Eller har jag missat nåt?

morlock skrev:
Nej, helt sant. Tycker ändå det är lite märkligt att det inte är någon som vet någonting överhuvudtaget om kidnappningen. Det gissas hejvilt till höger och vänster vart Fabian befinner sig; Om det har krävts någon lösensumma, och isf hur stor? Vilka kidnapparna är. Varför han är kidnappad o.s.v. Ingen verkar heller veta vilka som hjälper Fam. Bengtsson (förutom dom själva då) - Fam. Bengtsson har väl inte bett om hjälp från polisen :confused: Eller har jag missat nåt?

Det ligger vanligvis i sakens natur att kidnappare inte skyltar med var de gömmer sina offer. Att de försöker dölja sin identitet är nog också ett grundläggande drag hos kidnappare.

Och ja, polisen är väl inkopplad sedan en tid tillbaka.

Markus skrev:
EQ bl.a. Något du tydligen saknar.

Jag har börjat slå upp folks profiler... Är de födda en bit in på 80:talet har det visat sig att det sällan är värt mödan att besvara dem...

Åldersfördommar.. jomenvisst! Ju längre in på 80-talet desto mer måste de motbevisa dessa unket luktande fördommar som jag har! :tungan

korvgubbe skrev:
Jag har börjat slå upp folks profiler... Är de födda en bit in på 80:talet har det visat sig att det sällan är värt mödan att besvara dem...

Jag brukar också kunna hålla mig men när någon raljerar över vad-som-nu-hänt Bengtsson Jr så blir det svårare...

Markus skrev:
EQ bl.a. Något du tydligen saknar.
EQ är något man har i stereon, IQ är något som krävs för att inse att mitt första inlägg inte var dödligt seriöst, gäller att läsa bakom inlägget utöver det uppenbara. Borde ha framgått av de animerade ikonerna :va

Om du tog illa upp av mitt försök till "skämt" så ber jag om ursäkt för det. För det var tydligen inte lyckat i sammanhanget överhuvudtaget.

korvgubbe skrev:

Tänkte bara påpeka att det finns inget som är mer störande på sporthoj än folk som inte kan diskutera så att då dom får slut argument så skriver dom bara: Men du är ju också född 83 och bor i älvsbyn. ungefär som i http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=1122583

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...