smart lösning på rengöring av förgasare?

Mattewall

Medlem
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
Suzuki Gsf 600 Bandit
Någon som har någon idé på hur jag rengör förgasarna utan att behöva ställa in en massa inställningar efteråt?

Eller tips på hur jag sedan ställer in dessa 4 förgasare efteråt på lättast sätt.
vilka skruvar är viktiga osv.

Det har kommit in en massa olja i fuggarna via vevhusventilationen usch gillar inte att jobba med förgasare.

Enda inställningen som finns är tomgångsskruv, luftskruv och läget på trottelnålen. Det går att rengöra noga utan att skruva bort dem, iaf om det bara är olja.

Går det inte att "köra bort" oljan då? Måste du gnida?

Okey fint...Vad menar du med gnida? den går ofta på 3 cyl när man gasar till går den upp på fyra och ibland på tomgång går den återigen ner på 3 cyl.

Så misstänker skit i fuggen.

bräkleen och tryckluft brukar funka.
Har du kollar tändkablar och tändstift?

Sent svar men ändå. Koka förgasaren i delar i koncentrerad citronjuice (70% juice 30% vatten fungerar fint för att dryga ut). Dock får man va försiktig med plastdelar som ligger mot pannan om man vill rengöra dom.

går den på 3 på låga varv o på alla fyra när du gasar på kan de va så enkelt att du har ett batteri som inte e som de borde, får inte tändboxen vad den vill ha så kan de strula till de så den går som en kratta, vilket min gjorde när jag körde första rundan efter vintern, fuggarna kanske även behöver synkas? men e batteriet bra så kan man ju alltid prova med o rensa fuggarna först.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back