Smart Fortwo med gixxer motor..

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Måste bli rätt kul! bilen väger ju knappt 700kg original och den här killen satte in en gsxr motor på 180hk :yoparty

Länk

Cervantes skrev:
Måste bli rätt kul! bilen väger ju knappt 700kg original och den här killen satte in en gsxr motor på 180hk :yoparty

Länk
Snacka om självmordsmaskin,har åkt i 130 i en sån där,o jag va livrädd.Känns som en kakburk m motor ungefär.

ktmjacke skrev:
Snacka om självmordsmaskin,har åkt i 130 i en sån där,o jag va livrädd.Känns som en kakburk m motor ungefär.
Mmm... Den bilen skulle väl kunna vicka framåt vid en hård inbromsning om den inte hade ABS-bromsar. Mercedes A-klass är stabil i jämförelse.

Men det skulle vara ganska trevligt att se en Smart Roadster med en hetare motor i. :)

Hade en smart fortwo cab tidigare den gick precis att klämma upp i 130 men ingen ska anklaga den för att va stabil :hihi dock försökte jag välta den utan att lyckas :tummenupp

Min förra bil var också en For two men dock med brabus chip i den gick hyffsat kommer inte ihåg toppfarten men har för mig att den gjorde mätaren ut.

Dock var den sexväxlade lådan bland det sämsta jag kört tror jag, kunde ju fan rabbla hela alafabetet mellan växlingarna.

Men en mer ekonomisk bil får man leta efter låg runt halvlitern hård körning.
Det enda jag tyckte var tråkigt var antispinnsysytemet som inte gick att koppla ur det slog till vid hastigheter runt 25-30 så det gick att sladda runt på parkeringar och liknande.

Förövrigt så vill man ju mer än gärna sitta i den där smarten i länken, fy satan vad det måste kännas att sitta i den kakburken med den effekten.

Last edited:
Ja växellådan va riktigt usel! enda roliga va ju när man rammla in på macken och tanka fullt för 130.- dock va den ganska törstig när man körde motorväg.. Optimisten jag körde den själv 90 mil i streck då vart det en del soppa stopp. skulle dock aldrig igen få för mig att ta den på bilsemester ner i europa.. :huvet

Solid snake skrev:
Haha, rätt tufft att den låter sport när den drar förbi.

Hur låter sport? Yes äntligen nått att anmärka på. :banana :tungan

Men den va rätt ball. Och den lät sportigt

Last edited:
prulle skrev:
Hur låter sport? Yes äntligen nått att anmärka på. :banana :tungan

MEn den var rätt ball. och den lätt sportigt

Du ska ju inte öppna munnen och anmärka, du som inte kan stava för 5 öre.

Solid snake skrev:
Du ska ju inte öppna munnen och anmärka, du som inte kan stava för 5 öre.

Ne jag vet. Men de va roligt att se att även du kan göra fel. :hihi Internet balla ur när jag skulle edita.

Du missa att jag hlömde stor bokstav på "och".

Ja se där, det missade jag, missade punkten för alla [B ] och [ /B] så kan det gå!

Solid snake skrev:
Ja se där, det missade jag, missade punkten för alla [B ] och [ /B] så kan det gå!

Även den bästa kan gör fel. Så det är inte så konstigt att du gör det.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg