Smaka på sporthoj!

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Hoj
690 smc -10
Tja!

Jag har kört motard nu i lite mer än ett år och det har varit skitkul. Nu är jag sugen att prova sporthoj! Blev lovad att prova en aprilia rsv på bikestop om jag slet med mej lädret ner så tänkte ev. göra det nästa vecka. Nu undrar jag bara vad ni har för tips till premiärturen på sporthoj för en som bara åkt motard tidigare? Saker man bör och inte bör göra? :va

Mvh
Issue

inget förutom att tänka på farten, dvs titta på mätarn. det går fortare än man tror på en sportis.

... och ta det för guds skull lugnt i stan, Linköpingspolisen är inte känd för att vara snäll och förlåtande! RSVR:en gissar jag på att du ska få provköra. Det är en mycket mysig hoj, både utseendemässigt och körmässigt. Som sagt, håll ett öga på mätaren, annars är det bara att tuta och köra. Och kör inte med crosshjälm, det blir snabbt intressant när man ska testa lite hastighet. :hihi

Jag hade ett långt uppehåll från sporthoj ( de förlorade åren...) det första jag reagerade när jag skulle köpa sporthoj igen var: Vad långt bak fotpinnarna sitter, vad vingligt det känns, vad lång etten är, vad bred tanken är, oj, jag kör 250, osv.

Okok tack för tipsen :) Är inte direkt rädd för att bli tagen, skulle bara vara skönt med ett par månaders semester :tummenupp
Är mer rädd att klota med deras hoj! :tungan Men det ska nog gå bra, ska tänka mej för!

Issue

vänj dig försiktigt, tänk på att det inte är samma lätta hanterbarhet i låga farter på en sporthoj, den vänder inte på en 5 öring direkt..så jag varnar dig för låga farter istället för högre farter då kommer allt naturligare. Du är ju redan van hojåkare.

Jag hade ett långt uppehåll från sporthoj ( de förlorade åren...) det första jag reagerade när jag skulle köpa sporthoj igen var: Vad långt bak fotpinnarna sitter, vad vingligt det känns, vad lång etten är, vad bred tanken är, oj, jag kör 250, osv.

:D det där lät otroligt roligt i mitt huvud :D

:D det där lät otroligt roligt i mitt huvud :D

Men brukar inte folket gå från sporthoj->streetfighter->supermotard->goldwing?

Förlåt för dubbelpost men vad fasen hände med mitt inlägg?

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...