SM Supermoto Eksjö

calle#9carlsson

calle carlsson
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
ingen
Idag är sista anmälningsdag, sedan kostar det 1000:- extra OBS
1000:-.....OBS 1000:- i efteravgift så passa på å anmäl er
på ANMÄLAN.NU

jag gick in och anmälde mig på anmalan.nu för lite skojjs skull och kolla lite om man ska göra en debut i open i sommar.
Det är väll där man ska köra om man är helt ny?
eller finns det s1 s2 i B-klass kanske.. kör en 426a.

TILL saken nu.
gick in och kollade på eksjö, stod 0/35 anmälda? har ingen anmält sig eller är det fel på sidan?

Jag ser att tidsschemat är anpassat för många deltagare i Open/S3, eftersom det tyvärr inte verkar behövas dubbla grupper hoppas jag att tidsschemat justeras så vi i Open får köra dubbla heat som de andra klasserna? :tummenupp

Hur ligge det till med hyrning av transponder? Någon säger att man ska fråga svemo, svemo säger fråga arrangören. Någon som kan ge ett konkret svar?

/Eric

Hur ligge det till med hyrning av transponder? Någon säger att man ska fråga svemo, svemo säger fråga arrangören. Någon som kan ge ett konkret svar?

/Eric
Svemo har inget med en enskild arrangörs tidtagning att göra. Du får alltså ta detta med arrangören.

.

Kollade tidsschemat nu och såg att S2 och S1 kör final före Open, betyder det att inga Openförare kommer att få wildcard till S1 och S2 eller är det fel i schemat?

Tyckte det var ett bra system förra året, dels så blir open mer jämt allt eftersom SM går då de snabba förarna klassas upp och sen gissar jag att de som klassas upp tycker det är jäkligt kul att faktiskt klassas upp.

Liten rapport från dag 1.
Strålande väder och en fantastisk bana. Fort går det (för alla andra i alla fall) :confused: En tappad sprint till bromsklossarna bak och ett trasigt kopplingshandtag samt svullet knä. :Rockbanan
Tack alla snälla som hjälpte mig med delar så jag kan få köra i morgon också. :krama
I mon blir det åka av.. :slicka

2-stroke 4-ever.

Riktigt bra arrangemang, bra bana, bra arrangörer, trevlig publik och bra sportsmannaanda. Vi ses väl nästa år igen ?

Det enda jag kan klaga på är nog att besiktningen kunde vara grundligare, men är det ett klagomål :) ?

Synd bara dom glömde det skulle vara grus på en motardbana...... Tycker egentligen det är skandal hur man kan lova Martin Holm en banslinga sen inte göra det så. Annars var det ett bra arrangemang på alla sätt men inte så konstigt från en sån klubb som SMK Eksjö som ordnar stora tävlingar bvarje år med bravör..... 1500 meter asfalt och sen 50 meter grus... Egentligen Skandal!

Grusets längd och sträckningen av den var optimal tycker jag, tyvärr var det väl lite för mjukt så det inte höll men annars kanon. :)

Jag saknade blåflaggor men i övrigt tycker jag allt sköttes riktigt bra, och rolig bana, hoppas vi får kommer tillbaka nästa år! :tummenupp

Grym motardbana med bra variation, både snabba partier och några lite långsammare chikaner. Jag tycker att grusslingan var tillräckligt lång (jag kan förstå att crossåkarna kan tycka att den var lite kort, men det är bättre än när det är 50/50 asfalt/grus). Roligt med en bana där man får lägga i femman en gång åtminstone, till skillnad mot vissa banor som man åker på bara tvåan/trean.

PS! Tack för ett kanon arr...

Last edited:
Tack Fmck Eksjö för en kanon tävling! Till och med vädret hade ni ordnat.Det blir svårt för oss andra arrangörer att toppa detta!Hoppas vi får komma tillbaka nästa år :tummenupp

Bilder

Lägg gärna upp bilder.

Bifogat

• P1000700_2.jpg
    P1000700_2.jpg
    59.6 KB · Visningar: 98
  • P1000703_2.jpg
    P1000703_2.jpg
    47.4 KB · Visningar: 118
  • P1000685_2.jpg
    P1000685_2.jpg
    80.7 KB · Visningar: 110
Stort tack ska sändas till FMCK Eksjö för ett superbra arrangemang!

Med dom förutsättningarna man haft känns det småaktigt att klaga. Även om grusets längd va en bit ifrån önskemålet så hade dom byggt ett riktigt bra grusparti. Uppgången gjorde att hoppet höll och dom hade gjort ett bra försök för att skapa två spår.

Ser fram emot att komma tillbaka fler gånger! :tummenupp

Jag faller in med dom andra med ett stort T A C K !! :tummenupp

Kalas bana, Kalas väder ( förutom på natten då det var -3 !!:näsblod )

Jag hoppas att ni är sugna att fixa en tävling nästa år oxå ..
då kommer jag med vinter sovsäck gasolvärmare !!!!:yoparty

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...