SM/SO/Veidec Silly Season

Status
Ej öppen för fler svar.
oFFkeFF skrev:
2569954
Är det inte 18-års gräns på superbike? Det oavsett vilket land man löser licens i?
750cc - (Superbike, Rookie 1000cc) från det kalenderår du fyller 17 år. Fille fyller i april :yoparty
 
sunkan skrev:
2570158 Superstock till veidec med 1000cc
NSB kvar i SM och SO
Superstock 600 i Sm och klassen kommer finnas kvar i So.

SM och SO körs sepparat men arrangemangen annordnas av samma klubb som tex SO har gjort i år...

Är det klart? Vem har du pratat med? :tummenupp
 
Pålle skrev:
2569925 Veidec blir väl inte Superbike, det blir väl Superstock!?

..

Det senaste jag hört är att man tänker köra NSBK-reglementet så det blir samma i alla serier.
 
LOTTAK skrev:
2570169 750cc - (Superbike, Rookie 1000cc) från det kalenderår du fyller 17 år. Fille fyller i april :yoparty
Kommer han att få trimma 750:n mer än vad man får göra med 1000.
Axxexs nämnde något om det men det kanske bara gäller om man kör under Superbike-reglmentet och inte under Superstock?

@macke: Du som har koll på rookie 1000. Vad innebär det som skrivits i tråden för den klassen?

Axxexs skrev:
2570295 Det senaste jag hört är att man tänker köra NSBK-reglementet så det blir samma i alla serier.
Och då får Filip trimma sin 750 rejält?
 
Last edited:
sunkan skrev:
2570158 Superstock till veidec med 1000cc
NSB kvar i SM och SO
Superstock 600 i Sm och klassen kommer finnas kvar i So.

SM och SO körs sepparat men arrangemangen annordnas av samma klubb som tex SO har gjort i år...

Låter ju inte riktigt bra tyyvärr, tycker jag...
vänd på Superstock till SM och NSB till Veidec istället.. då blir det :tummenupp
 
Neutral skrev:
2570332 NSBK-reglementet är väl i det närmaste superstock och det är ju väldigt restriktivt, inte direkt som BSB och WSBK.


Visst får du väl köra 4 cyl med max 750cc eller 1000 cc med max 2 cyl efter gammla regementet?

Dvs ganska fri trimmning, Skölds ducce var ju ganska långt från standard.
 
Neutral skrev:
2570332 NSBK-reglementet är väl i det närmaste superstock och det är ju väldigt restriktivt, inte direkt som BSB och WSBK.

Nope. Det fulla FIM/WSBK 2003/2004-reglementet om man låter bli dom 4cyl-1000cc. Bara då man måste köra med det superstockbaserade NSBK-reglerna om man kör 1000cc 4-cyl.

http://www.svemo.se/file_out.php?id=105
 
Jag vill se Fredrik Jansson göra comeback....
 
Neutral skrev:
2570357 Men har någon kört något annat än en 4-cyl 1000cc sedan Sköld slutade då?

Sara Dolk körde 750. Annars vet jag inte.

Larzon skrev:
2570352 Jag vill se Fredrik Jansson göra comeback....

Jag med!! :)
 
Last edited:
Hmmm...
Vad har vi då för rykten...?

Veidec:
Peter Lindén (Comeback)
Cralle Lindholm (Comeback)
Fredrik Watz (Klassbyte)
Filip Backlund (750cc?)
Christer Miinin ?
Magnus "Kotte" Granqvist?

NSB:
Johnny Cedergren


SSTK600:
Jonas "Sunkan" Sundqvist


250 GP


126GP
Robert Gull (det som inte krockar med RedBull?)
 
Macke skrev:
2570374 Hmmm...
Vad har vi då för rykten...?

Veidec:
Peter Lindén (Comeback)
Cralle Lindholm (Comeback)
Fredrik Watz (Klassbyte)
Filip Backlund (750cc?)
Christer Miinin ?
Magnus "Kotte" Granqvist?

NSB:
Johnny Cedergren


SSTK600:
Jonas "Sunkan" Sundqvist


250 GP


126GP
Robert Gull (det som inte krockar med RedBull?)
Du glömde skriva in dej själv under NSB :D
 
Om vi pratar 1000cc... och jämför NSB och europeiskt Superstock 1000, så får man byta topp packning i NSB, men får man det i Superstock? Får man nog
inte va?
 
Bennybåge skrev:
2570414 Om vi pratar 1000cc... och jämför NSB och europeiskt Superstock 1000, så får man byta topp packning i NSB, men får man det i Superstock? Får man nog
inte va?

Det som skiljer NSBK mot STK är väl bara att NSBK får man byta bromspump och bromsskivor och köra med slicks. Annars är det lika.
 
Axxexs skrev:
2570416 Det som skiljer NSBK mot STK är väl bara att NSBK får man byta bromspump och bromsskivor och köra med slicks. Annars är det lika.

Andrafälgar och bakram glömde du samt att det är tillåtet att byta elsystem isuperstock får du bara sätta kompletteringsbox som passar på orginal kontakter tändboxen skall vara som homologiserad, elsystemet får dock modifieras så du kan ta bort blinker kablar etc etc.
 
Steny skrev:
2570425 Andrafälgar och bakram glömde du samt att det är tillåtet att byta elsystem isuperstock får du bara sätta kompletteringsbox som passar på orginal kontakter tändboxen skall vara som homologiserad, elsystemet får dock modifieras så du kan ta bort blinker kablar etc etc.

Just d! Glömde dom.. :) :tummenupp

Fälgarna ska vara i samma dimensioner (och material?) eller nått sånt men att tillbehörsfälgar är godkända.
 
oFFkeFF skrev:
2569954 När jag pratade med Kenneth i somras sa han att 1000cc veidec skulle vara en cup utan sm-status. NSBK fortfarande SM.
Det var vad jag sade då det :) Nu blir det en till klass (Superstock 1000cc) med SM status i Veidec och SM / SO blir oförsändrat med samma reglemente och samma SM och SO status.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top