SM/SO i Roadracing 24/9!!!

Vart en trevlig dag:) Även om man vart på plats lite väl sent..
Under dagens sista race, Rookie 1000, var det en som lowside:ade på "baksidan" av banan. Hojen flög över däcken:3freak
Trodde först att förarn slog i däcksbarriären själv, man såg inte pga allt damm.
Men efter några minuter såg vi han stå på benen utan hjälp:tummenupp
Men det var nog minst en minut eller så som han låg ner utan att röra på sig. Jäkla bra att ambulansen var på plats så snabbt. Hoppas det gick bra med dig!

Annars var det en rolig dag i solen:)

Såg några kändisar idag iaf !
Bl.a: Gottis, Swedie och så tyckte jag att det var Kosz som smög runt också, men va inte säker .....

Grymt väder :tummenupp + lite :tuttar = :yoparty

Rash skrev:
2484651 Vart en trevlig dag:) Även om man vart på plats lite väl sent..
Under dagens sista race, Rookie 1000, var det en som lowside:ade på "baksidan" av banan. Hojen flög över däcken:3freak
Trodde först att förarn slog i däcksbarriären själv, man såg inte pga allt damm.
Men efter några minuter såg vi han stå på benen utan hjälp:tummenupp
Men det var nog minst en minut eller så som han låg ner utan att röra på sig. Jäkla bra att ambulansen var på plats så snabbt. Hoppas det gick bra med dig!

Annars var det en rolig dag i solen:)

Såg den hojjen efter racet i depån, inte nåt vidare snygg. Missa dock den krashen helt och hållet, stod på andra sidan.
I övrigt vart det en fin dag :)

En riktigt bra dag vart det! Skönt väder och god underhållning.

Bifogat

• Winner_NSBK_Falken.jpg
    Winner_NSBK_Falken.jpg
    93.7 KB · Visningar: 59
Ripper skrev:
2484732 En riktigt bra dag vart det! Skönt väder och god underhållning.

Det var en fröjd att se Jimmy Lindström köra.. så enkelt det såg ut att köra så fort.

Lätt Ducati-röd i ansiktet så får man vara nöjd med dagen i solen på motorbanan. Synd bara att så många av våra göteborgare försvann i Rookie 600.

Lite fascinerad är jag över Falkenberg MK:s oblygsamhet när det gällde att ta betalt.. 120 kr i inträde per skalle kan jag ta, men att då dessutom lägga på 40 spänn i parkering det är lite i överkant.

Skrutten skrev:
Lite fascinerad är jag över Falkenberg MK:s oblygsamhet när det gällde att ta betalt.. 120 kr i inträde per skalle kan jag ta, men att då dessutom lägga på 40 spänn i parkering det är lite i överkant.

Kostar det inte lika mycket på alla SM tävlingar?

Rash skrev:
2485397 Kostar det inte lika mycket på alla SM tävlingar?

På Anderstorp i våras var det gratis men det var väl ett undantagsfall.

Antar att det är upp till arrangerande klubb att bestämma hur mycket de skall ta i inträde. 120 + 40 kr är väl egentligen inte hela världen men jag hade nog svalt det lättare om de bakat in parkeringen i priset och tagit lite mer betalt direkt.

Sitter och kollar lite i totaltabellerna.. stämmer det att Ironman gick upp fyra placeringar iom dagens 12:e plats :va Bravo och grattis säger jag i så fall!

Skrutten skrev:
2485375

jag tycker det inte är dyrt alls i jämfört med STCC där det kostar betydligt mer

Grejen är lite så att det är inte vi förare som ska dra runt en hel tävling själv la jag 2000 kr bara för att få ställa upp i helgen 1600 kr i anmälning och 400 för en fri träning på fredagen plus två set däck

det är inte billigt att anordna en tävling alla funkisar ska ha mat och mil ersättning anderstorp kostade oss förare 1800 kr i anmälning plus 800 i friträning om jag inet minns fel pågrund av att vi ville ha lite extra publik så det va vi som fick betala för att ni skulle kunna se oss

men jag tycker det va jätte roligt att så många kom ner jag ber om ursäkt att jag såg till att bli torpedad i första böj men en sån start gör man inte så ofta från 32 plats till 20 frå jag va njöd med även om min helga inte gick så bra. Tre av oss stöp magnus Rosenkranz ett par brutna revben och Magnus ligger på Varberg men det ska va okej med honom iaf..jag själv har lite ont i nacken men överlever...Jonas tog tredje platsen och ironman in som tolva grymt kört i den gröten som va längre race rapport kommer på hemsidan i veckan när jag har fått lite bilder också ;)

/Gottis

Tycker priserna e ok utom att de vill ha 50kr extra för läktarplats!

120 kr är väl helt ok!
Men för att vara ett sådant arrangemang som lockar många Mc-intresserade undrar jag, vart är runtikring-aktiviteterna? Varför var inte alla sponsorer (mc-handlare, tillbehörskrängare etc) där och visar upp sig?
Med lite matigare utbud av relaterade produkter (inte tivoli och lakritsremmar) så hade det blivit ännu bättre och mer värt entreér och parkeringsavgifter.

tycker jag... :)

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...