Sm/so Falkeneberg 27-29/5 2005

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Fredag
Fredagsträningarna har gått utan större problem. Vi har haft sol och gott väder. Under träningarna idag körde jag på 0.51.560 som bäst. Hoppas att jag kan sänka det ytterligare på kvalet imorgon och placera mig bra på gridden. Det körs både A och B final på söndag.

Kristoffer

Last edited:
det gick väl hyffsat på träningarna... en del skulle väl behöva sig en läxa av hyfs på banan, det är inget race ännu :va

men men.. 1:a gången på Falkenberg och första tävlingen... 50.55 blev bästa tiden idag... kval imorrn, nya däck till andra kvalet blir det...
Hoppas på härligt väder och rolig åkning ! :tummenupp

och inga olyckor såklart! :3freak

Lördag

Första tidskvalet har körts. Blev 15:e i grupp A med 0.50.969
(detta hade gett mig en 11:e plats i grupp B :3freak )

Det är tajt i Rookie Racing, vi var 10 st inom sekunden (på 0.50 tider)

Snabbast i grupp A var Jani Partanen, 0.49.308, snabbast i grupp B var Marcus Seger, 0.49.274

Återkommer senare med totala kvallistan inför racet imorgon. :)
(efter andra kvalet)

Kristoffer

Victor skrev:
Får vi se någon lägga upp resultatlistor för R600 snart allså?

Kvaltider finns nu uppe <ni vet vart>, credits till Pålle för distributionshjälpen.

jP skrev:
Kvaltider finns nu uppe <ni vet vart>, credits till Pålle för distributionshjälpen.

Någon som vet varför Gull inte ligger bättre till än en tioende plats f.n.?

kolla resultatet i 125Junior, 3st LMS:are på poängplats ;)

Snabbaste i 125Junior körde på 0:53.934, vilket är otroligt snabbt! jämnför lite med R600 så ser ni...

Jag gjorde en gräsfärd igår, ut på rakan, 3:an full gas runt 200km/h sådär och fick sladd.... ut på gräset och fick ner farten och koll på en orolig hoj, ut på banan igen ;) lite show för publiken måste det ju va eller hur? ;)

jag och macke startar sida vid sida ;) Inte trängas nu va? :tungan

11:40 varm up och 15:50 R1000, efter det R600 A final, B-finalen går 11:25 redan

Ni har missat nåt ni som inte är här ;) det har varit skitkul!

//håkan

Det var ju riktigt kul det här.
Synd att man är så långsam så man bara får köra B-final.

Men en andra plats lyckades jag köra till mig från 6:e startplats, en pokal ju! Det hade jag aldrig fått i A-finalen.

eus skrev:
Det var ju riktigt kul det här.
Synd att man är så långsam så man bara får köra B-final.

Men en andra plats lyckades jag köra till mig från 6:e startplats, en pokal ju! Det hade jag aldrig fått i A-finalen.

Bäst av allt är att du hänger omkring mycket i bara kalsonger. :tummenupp

Tycker att förarna i Rookie 1000 under racet ska ha en stor tumme upp, på grund av att man såg hur dom slog av under gulflaggerna.
:tummenupp

Torkel skrev:
Wow, kolla Swedie då! 8:a i SBK med 47.45! :Bugar
App app! 47.3 ;) Men grymt nöjd iaf. Skulle jag inte tabbat mig vid inbromsningen för nya S-et så skulle jag varit 7a. O vore jag allmänt snabbare skulle jag väl kunnat hålla min fjärdeplats. Men men! Kommer fler race i år! :tummenupp

Swedie skrev:
App app! 47.3 ;) Men grymt nöjd iaf. Skulle jag inte tabbat mig vid inbromsningen för nya S-et så skulle jag varit 7a. O vore jag allmänt snabbare skulle jag väl kunnat hålla min fjärdeplats. Men men! Kommer fler race i år! :tummenupp

Bra starter av dig hursomhelst, ytterrökare på vänstersidan både i STD600 och NSB. Såg mycket bra ut. :tummenupp

jP skrev:
Någon som vet varför Gull inte ligger bättre till än en tioende plats f.n.?

På grund av lite tid & pengarbrist med alla Spanien race så har vi inte hunnit röra Hondan här hemma, Första tidskvalet surade cykeln ihop totalt, till kval 2 bestyckades cykeln om. "Vi" är grymt nöjda med helgen. Trodde aldrig att det skulle gå att hävda sig så pass bra på en helt orörd std. racer :yoparty Till nästa race här hemma får vi se om vi hinner få lite mera "brus i kubbarna" :tungan Lite bilder från helgen http://83.227.178.61/gallery/falken05 (mest 125J)
Nä nu är det dags att packa för Onsdagsträning på Valencia :lol
Hade gott // Anders

Last edited:
Alicia skrev:
Tycker att förarna i Rookie 1000 under racet ska ha en stor tumme upp, på grund av att man såg hur dom slog av under gulflaggerna.
:tummenupp

Jag tycker att folk borde reagera på det motsatta istället, när folk inte saktar ner. Att sakta ner borde betraktas som det normala.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back