SM + PSBK på Anderstorp 28-29/4 2012

Ja just nu visar långtidsprognosen 22grader o sol.... Den ändrar sig iofs lika fort som frugan när man frågar om hon vill ligga men med lite tur så !

IMG_1446.jpg
Mats Backman kommer ha snyggast hoj.

sticker in en fråga här eftersom jag inte vill skapa en ny tråd. detta är dock ändå lite relaterat.

På ta.svemo.se om man läser på Falkenbergstävlingen står det man ska betala 30 dagar innan, men man kan fortfarande inte anmäla sig till tävlingen??

Finns tiderna för torsdags- och fredagsträningen att hitta någonstans?? Har sökt men hittar ej.

Med få anmälda i vissa klasser så kan man slå ihop dem så det blir mer körning, men för min del
så kan vi köra enligt TR om det är det ni vill. 4 grupper istället för 7 blir mer körning. Det som står
i TR är minimum som alla arrangörer kommit överens om.

Med få anmälda i vissa klasser så kan man slå ihop dem så det blir mer körning, men för min del
så kan vi köra enligt TR om det är det ni vill. 4 grupper istället för 7 blir mer körning. Det som står
i TR är minimum som alla arrangörer kommit överens om.
Nejnej, upplägget med ihopslagna grupper är bättre, mycket körning är bra :tummenupp Med tanke på vädret så är det ju bättre med många pass, så man kan stå över om det regnar för mycket. Det är ju trist om man bara har två pass och dom regnar bort, med uppehåll resten av dagen :huvet

Mitt första R1000 race var på Anderstorp 2007. Tror jag startade som 37:a av dryga 40 startande. Det var bättre förr :tungan

Men om vi ska vara lite allvarliga så ser det inte alls bra ut med bara 11 startande.
Vad tror ni att det beror på? Går det för fort? Är det för dyrt? Ligger tävlingen för tidigt? Blir det fler på Falken?

Min gissning är att många står över pga vädret. Kallt och blött och säkert blåsigt som fan! Lägg till lite dålig ekonomi på det. Så tror jag det är iaf. Hoppas på större startfält överlag till Falken :)

Men om vi ska vara lite allvarliga så ser det inte alls bra ut med bara 11 startande.

Slå ihop R1000 med BoTT så ser det iaf. ut som att det är tävling!
200cc extra funkar ju i WSBK så det borde väl gå i Rookie också, även om det är fusk :D

Last edited:
Min gissning är att många står över pga vädret. Kallt och blött och säkert blåsigt som fan! Lägg till lite dålig ekonomi på det. Så tror jag det är iaf. Hoppas på större startfält överlag till Falken :)
Så skulle det kunna vara men Anderstorp har ju historiskt varit ett säker race för de som uppskattar ett fåtal plusgrader och snöblandat regn :hihi

Tycker folk borde vara skitsugna på att få komma igång och tävla men vi får väl se lite senare på säsongen om det var ett undantag eller en trend.

@Henrik: Att slå ihop med BoTT låter som en bra lösning.

Hade tänkt köra både bott o R1000 men eftersom det ligger direkt efter varandra blir det ganska tufft att hinna med.....

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!