SM mek i Sthlm

Team Stiff Bike

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
TM 450 SMX 2011
Tja

Kollar om det finns någon som är sugen på att hjälpa till under årets SM serie, har svårt att få tiden att räcka till med fyra ungar, en heltidstjänst på IRM, en konsultverksamhet vid sidan av, samt en SM satsning där man är förare/teamchef/mekaniker mm.

Om det finns någon som är sugen på att hjälpa till hör av er, kommer att behöva hjälp på tävlingar i och gärna däremellan också.

MVH Peter Mackhé #49
www.mackhe.se
+46 76 1483861

Last edited:
Hjälp med vad? :)

Passa barnen så klart. :)

Om man får med sig någon på tävlingar så är det guld värt. Jag tror ingen förare som inte har hjälp på tävlingar placerat sig i toppen. Rookie of the year kan man bli på egen hand utan hjälp. Sen e det en annan division om man tar klivet upp.

Tävlingssupport...

På tävlingarna behövs det hjälp med att tanka och kolla av hojen mellan passen, sätta på/av däcksvärmare, se till att hojen kommer till waiting zone i tid och få på däcksvärmare där, rikta hojen ev byta delar efter marksyningar, byta däck, skära däck under dagen...

Det finns att göra under en tävlingsdag, det vore skönt att få lite avlastning så att jag kan koncentrera mig på tävlingen.

Kul kommentar Lasse, men jag har slutat ta med mig familjen, jag blir alldeles för stressad av att ha fyra småttingar som springer runt i depån

det låter ju kul dock är jag inte tillräckligt bra på att mecka :(
men jag kan putsa hjälmen :D

Inga svåra uppgifter...

Det handlar inte om att rusta hojen på tävlingar, det handlar som sagt om att fylla på soppa, sätta på/av däcksvärmare, skifta hjul ev byta lite delar om något går sönder

hmm det låter ju bra.
jag kan helt enkelt inte mkt i motors vägen.
byta stift och sånt är dock inga probs.

allt annat tekniskt brukar jag göra själv på mina hojar plus att jag har jobbat som cykelmeck ett tag och även bygger egna cykeldelar osv...har alltså en del erfarenhet i alla fall.

tävlingsmässigt har jag bara erfarenhet inom cykling (xc, landsväg, långdistans och duatlon)
plus att jag har arrangerad en del tävlingar och lopp inom cykling.
just nu är det dock nån slags paus inom detta så intresse för nytt finns ju :)

sen är ju den andra frågan om hur många tävlingar/helger det rör sig osv. man har ju tyvärr inte alltid tid och en del helger är ju såklart redan uppbokad.

Det handlar inte om att rusta hojen på tävlingar, det handlar som sagt om att fylla på soppa, sätta på/av däcksvärmare, skifta hjul ev byta lite delar om något går sönder

Tycker också det låter kul :)
hur ofta handlar det om? hur långa resor? hur länge (dvs en helg åt gången)? är också amatör men man lär sig antar jag

Tycker också det låter kul :)
hur ofta handlar det om? hur långa resor? hur länge (dvs en helg åt gången)? är också amatör men man lär sig antar jag

instämmer.

kan väl inte påstå att jag är speciellt kunnig men jag har otroligt lätt för att lära mig, speciellt med tanke på att det är ett ämne som roar en. men som sagt, hur ofta är det. var o när etc.

Annars får du husera bredvid zigenarlägret från göteborg, så får du massa hjälp då vi inte irrar omkring själva :banana

Mustalainen...

känner mig lite som en ziggis, så jag ansluter gärna till er om jag inte hittar någon som vill ställa upp under säsongen...

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti