SM Linköping

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
riktigt kul tävling, tack alla som engagerade sig!
nu är det bara en lång väntan till nästa år..



filma du micke-bus? =)

Nej nej, det är på tok för teknoligiskt för mig! ;)
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Kul att ni är nöjda med "vår" tävling! Tur med vädret och bra stämning i depån, precis som det ska va!

Jag har redan nu börjat fundera på tävling nästa år och hur vi ska få upp deltagarantalet.

Första och viktigaste frågan innan jag börjar planera, är NI förare intresserade av en tävling på Sviestad 2012?
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Jaaa!! :banana Ser gärna en comeback av Beviks/Highlandcupen dessutom! = 4 tävlingar om året! :tummenupp
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Kul att ni är nöjda med "vår" tävling! Tur med vädret och bra stämning i depån, precis som det ska va!

Jag har redan nu börjat fundera på tävling nästa år och hur vi ska få upp deltagarantalet.

Första och viktigaste frågan innan jag börjar planera, är NI förare intresserade av en tävling på Sviestad 2012?

Dum fråga, klart vi är :banana
Men lägg tävlingen sist så man har vintern på sig att renovera motorn :D

Hawk, jag filmade en del med hjälmkameran och skall skicka över det till Calle. Vill du ha också?
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Klart vi är intresserade av att tävla i Linköping! Ni har alltid grymt väloljade arrangemang, precis som i år! Som tidigare nämnts så längtar vi efter en comeback av Highland cup också :tummenupp
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Absolut ska ni upprepa detta 2012.

Mer grus o hopp bara :)

Sent from my X10i using Tapatalk
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Absolut ska ni upprepa detta 2012.

Mer grus o hopp bara :)

Sent from my X10i using Tapatalk

Är du säker? ;) Det kanske var en engångsgrej men du var en av få jag upplevde var i vägen på gruset, och då är jag jävligt långsam där. ;)

Nej, inte mer grus och hopp, det finns så det räcker på andra banor, som det är nu är perfekt. :)
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Första och viktigaste frågan innan jag börjar planera, är NI förare intresserade av en tävling på Sviestad 2012?

Såklart!
Det märks att ni har erfarenhet av att anordna tävlingar. Helt otroligt att ni lyckades klämma in trafikövningen för sporthojarna i pauserna med.
Ni är helt enkelt jäkligt bra!
/Nicklas
 
Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
klart som fan vi ska köra på sviestad. Riktigt kul att få lite omväxling med lite mer fart i grejerna. som sagt ha tävlingen sist är väl vettigt, somliga renoverar motorer, jag har kommit hem med helt sönderslagen hoj 2 år nu så man kan behöva vintern för att pimpa upp cykeln igen.
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Är du säker? ;) Det kanske var en engångsgrej men du var en av få jag upplevde var i vägen på gruset, och då är jag jävligt långsam där. ;)

Nej, inte mer grus och hopp, det finns så det räcker på andra banor, som det är nu är perfekt. :)


Näää :confused: det måste ha vart 54an eller 52an som låg o blockade dig, Förstår att det är lite förvirrande när hojarna är rätt lika:tungan

Det är ju gruspartiet med hopp som gör sporten annars kan man ju lika bra köra RR.

Satsa mer på ett ordentligt grusparti med fina vallar och ett par platåhopp.
 

iRob

#72 supermoto och isbana
Gick med
25 May 2009
Ort
Uppsala län
Hoj
Husaberg 650-08 SM sol, 550-06 SM regn, 650-05 isbana, 650-03 gata, 650-07 fd SM Torrt, KTM 1290 SAS
Det är ju årets höjdpunkt och Hannes med hjälpande händer gör ett otroligt proffsigt arbete. Riktigt kul avslutning även om jag är inne på Lasses linje att det är nog bättre att komma till Linköping med nyrenoverade motorer på våren för att få ett skapligt startled dag 2. Motorerna håller bättre lite halvslitna på de andra banorna.

Nu är mina bilder från SM-finalen upplagda även om taggningen inte är fullständig. Endast körbilder från sista finalheatet eftersom jag själv körde på lördagen och hjälpte till att serva hela söndagen:
http://irob.smugmug.com/Supermoto/SM

Ladda gärna hem bilder men behåll dem då lokalt på din dator som skärmsläckare eller skrivbordsbakgrund. Finns en mapp-symbol för högsta upplösning. Det finns gilla-knappar om man vill visa bilderna på FB för det är ju bättre att sprida och promota webbsidan. Jag hoppas ni respekterar det så jag kan fortsätta lägga dem där utan vattenstämpel. Hoppas jag fick med alla på bild X-)

Tack för en trevlig helg till alla som var där!
Hör av er om ni vill komma och köra isbana i vinter.
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Håller med Marc, ett lite mer tillfixat grus om möjligt, annars bara tummen upp :tummenupp Sketsköj, även om man fick stå och meka 10 timmar pga en satans kedjestyrare :huvet :yoparty:banana:Bugar
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
klart som fan vi ska köra på sviestad. Riktigt kul att få lite omväxling med lite mer fart i grejerna. som sagt ha tävlingen sist är väl vettigt, somliga renoverar motorer, jag har kommit hem med helt sönderslagen hoj 2 år nu så man kan behöva vintern för att pimpa upp cykeln igen.

Jo, den va ju sådär snygg på lödagen. Kul att du körde söndagen även om du tyckte att det va en skithelg! :tungan

Det är ju årets höjdpunkt och Hannes med hjälpande händer gör ett otroligt proffsigt arbete. Riktigt kul avslutning även om jag är inne på Lasses linje att det är nog bättre att komma till Linköping med nyrenoverade motorer på våren för att få ett skapligt startled dag 2. Motorerna håller bättre lite halvslitna på de andra banorna.

Nu är mina bilder från SM-finalen upplagda även om taggningen inte är fullständig. Endast körbilder från sista finalheatet eftersom jag själv körde på lördagen och hjälpte till att serva hela söndagen:
http://irob.smugmug.com/Supermoto/SM

Ladda gärna hem bilder men behåll dem då lokalt på din dator som skärmsläckare eller skrivbordsbakgrund. Finns en mapp-symbol för högsta upplösning. Det finns gilla-knappar om man vill visa bilderna på FB för det är ju bättre att sprida och promota webbsidan. Jag hoppas ni respekterar det så jag kan fortsätta lägga dem där utan vattenstämpel. Hoppas jag fick med alla på bild X-)

Tack för en trevlig helg till alla som var där!
Hör av er om ni vill komma och köra isbana i vinter.

Jag vill köra isbana! :banana

Jättekul att ni vill komma tillbaka nästa år. Hannes vill (som det ser ut nu) inte hålla i tävlingen nästa år så jag kommer antagligen ta över och arrangera. Ska försöka pyssla ihop något bra under vintern! :)
 
Last edited:

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Kul att ni är nöjda med "vår" tävling! Tur med vädret och bra stämning i depån, precis som det ska va!

Jag har redan nu börjat fundera på tävling nästa år och hur vi ska få upp deltagarantalet.

Första och viktigaste frågan innan jag börjar planera, är NI förare intresserade av en tävling på Sviestad 2012?

klart vi vill ha tävling där 2012! =)
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Var den spektakulär? :) Eller blev den det när Ola kom?
Om nån har min från samma race på lördagen vore det intressant att se den också.
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Var den spektakulär? :) Eller blev den det när Ola kom?
Om nån har min från samma race på lördagen vore det intressant att se den också.


hampus körde på mig i ryggen så lite fräckt kan det nog se ut. jag har ingen aning exakt vad som hände så det är mest därför jag vill se. vet inte hur och varför jag gick omkull...
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Filmar starter i Eskilstuna och Linköping med min hjälmkamera.

[YOUTUBE-ID]AfbK5_eC-bw[/YOUTUBE-ID]
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Dags att byta upp sig från 250:n snart va så du inte kommer efter i starten varje gång! :)

Fint filmat! Nu vet jag, du är ödmjuk och låter dom andra köra före så du kan filma dom! Det är ju meningslöst att filma framåt om man ligger först!

/HW

:D <=== någon slags ironi-smiley! Jag kör ju inte ens själv, så jag ska bara hålla käften egentligen!
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top