SM-kalendern 2005 & transponderkrav

  • Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date
Försökte betala transpondern till det PG som står på RR.se.... men datorn tycker att det var felaktigt.

Någon som vet vilket det skall vara ??
 
Webspy skrev:
Försökte betala transpondern till det PG som står på RR.se.... men datorn tycker att det var felaktigt.

Någon som vet vilket det skall vara ??

Funkade för mig! pg. 11 96 81-5
 
Samma som MX?

Är det någon som vet om dessa är samma transpondrar som används i motocross?
 
Pelle B skrev:
Är det någon som vet om dessa är samma transpondrar som används i motocross?

Nej det är inte samma. De crossen använder klarar inte passage vid så hög fart som det är i rr, men de är också billigare.

Man kan använda TranX Pro (blå) också men de är mycket dyrare. Jag har bara använt en sådan en gång och det var på Daytona. Det är den modellen som GP och F1 använder.

AMB MX
Numbers available: unlimited
Max. speed: 120 km/h, 75 mph
Position: max. height 120 cm, 4ft above detection loop
Operating time: min. 3 days after full charge
Charge time: min. 24 hrs for full charge

AMB TranX260
TransponderNumbers available : unlimited
Max. speed : 180 mph (300 km/h)
Transponder position : max. height 4 ft (120 cm)
Operating time : min. 3 days after full charge
Charge time : min. 14 hrs for full charge

AMB TranX Pro Transponder
Max. speed: 500 km/h / 310 mph.
 
Pålle skrev:
Inte länge... Håkan, master af destruction :gnissla


yeaaaaaaaaah! såklart. Med tanke på hur mkt annat som försvinner runt RR banorna/depå så skulle nog inte nåt sånt få stå kvar en enda natt

//håkan
 
Bikerbitch skrev:
Som den personliga transponderpåsättaren tillsammans med kompanjonen Syss så kan jag nu erbjuda herrn kaffekokning istället. Dagen bra nu? :rolleyes:
Jamen.... du kan ju inte koka kaffe!?!? :confused:
 
Macke skrev:
Har man glömt ladda transpondern får man väl skylla sig själv?.

varför inte köpa den som man kopplade till batteriet på hojen.
Det verkar vara den absolut enklaste lösningen då slipper man ju hålla koll på laddning och vart den är o så. bara låta den vara kopplad till batteriet och sitta på gaffeln hela tiden.

orka hålla på med laddare!
 
sunkan skrev:
varför inte köpa den som man kopplade till batteriet på hojen.
Det verkar vara den absolut enklaste lösningen då slipper man ju hålla koll på laddning och vart den är o så. bara låta den vara kopplad till batteriet och sitta på gaffeln hela tiden.

orka hålla på med laddare!

Jag antar att många maskiner måste ha laddare för det egna batteriet. Så därför.
 
sunkan skrev:
varför inte köpa den som man kopplade till batteriet på hojen. Det verkar vara den absolut enklaste lösningen då slipper man ju hålla koll på laddning och vart den är o så. bara låta den vara kopplad till batteriet och sitta på gaffeln hela tiden.

orka hålla på med laddare!
Batteriet på hojen? :confused:
 
Nordgren skrev:
Nej det är inte samma. De crossen använder klarar inte passage vid så hög fart som det är i rr, men de är också billigare.

Man kan använda TranX Pro (blå) också men de är mycket dyrare. Jag har bara använt en sådan en gång och det var på Daytona. Det är den modellen som GP och F1 använder.
Men... Kan man använda RR-transpondern till crossen då?! Är det samma system och bara passagehastigheten som är högre på TranX260?!
Om man har två hojar, kan man få två transpondrar med samma nummer?! Annars måste man alltså köpa den med extern laddare och byta mellan hojarna?!
 
Nyteknik skrev:
Batteriet på hojen? :confused:


När du kör med en kit-generator måste du ha ett litet batteri för att generatorn är så pass liten så den inte orkar med att ge ström till allt. Ser ut som ett litet batteri man har i radiostyrda bilar. Kolla på Nordgrens hoj nån gång.
 
Har du soppapump så måste du ha batteri. Nyare TZ har det, Akos Aprilia har det. Det är bara Nytekniks hoj som är så gammal att den inte har det. :hihi
 
Last edited:
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back
Top