SM i SuperMoto i Eskilstuna Del 2

Du kan åka till Örebro istället. :)

Det hade jag gärna gjort men det blir för långt så jag hinner knappt köra något. Man måste ju jobba lite också... Men träning är ju för talanglösa så det är väl bara att skita i lördagens träningar också och komma direkt till kvalet på söndag :yoparty (Om det nu är samma tidsschema som sist...)

Jo det tycker jag med, men det verkar som det är svårt med det :confused:

Jag fick inte vara med nu till sista racet så jag kunde tyvärr inte jaga på dem att få TR + annan info ut till er i tid Sorry..

Vi har ett möte nu i kväll då skall jag vara med, så jag lägger ut allt jag får reda på ikväll
Än en gång jag ber om ursäkt för allt strul !!

Jag skall skälla på dom ikväll :D så att vi alla lär oss en gång för alla ! OKAY ??

det blir jättebra:)

men det är spikat att det är på söndag racen går och enbart träning på lördag?

Kommer ner på Lördag & sover i husvagnen, tänkte fota lite om det går bra & heja på Team HammarstrandMX.

SM i SuMo i Eskilstuna

Tidsschema kommer imorgon, jag har inte all fräna program i min dator :näsblod ,så jag kan inte lägga ut den ikväll :va.

Men jag kan ge er några håll tider.

Lördags träningen startar 10.00 med tidtagning, kostar 200:-
det blir minst 4 körpass per klass.

Besiktning på Lördag kväll mellan 18.00-20.00
Besiktning på Söndag 07.00-08.30
Anmälan på Söndag 07.00-08.30

Det blir tydligen en SuperFinal med fina priser :fyllisar
6 förare från S1
6 förare från S2
+ ev. ett Wildcard

TR ligger hos Martin för koll, men det är i princip samma upplägg som sist.

TR och tidsschema för SM i Eskilstuna

15 Tidsschema

Preliminärt tidsschema:
0700 - 0830 Anmälan och besiktning
0835 – 0855 Förarmöte
0900 – 0915 Fri träning Quad Open och 450Q
0920 – 0935 Fri träning Open och S3
0940 – 0955 Fri träning S1 och S2
1000 – 1015 Fri träning 85
1020 – 1045 Kval Quad Open och 450Q
1050 – 1115 Kval Open och S3
1120 – 1145 Kval S1 och S2
1150 – 1215 Kval 85
1215 – 1300 Lunch
1300 – 1325 Final 1 Quad Open och 450Q 15 varv
1330 – 1355 Final 1 Open och S3 15 varv
1400 – 1425 Final 1 S1och S2 15 varv
1430 – 1450 Final 1 85 8 varv

1455 – 1520 Final 2 Quad Open och 450Q 15 varv
1525 – 1550 Final 2 Open och S3 15 varv
1555 – 1620 Final 2 S1 och S2 15 varv
1625 – 1645 Final 2 85 8 varv

1650 – 1710 Superfinal – 8 varv

1720 – Prisutdelningar

17 Startprocedur
”Waitingzone” finns i anslutning till utfarten på banan och används enligt SR-16.1 samt SR-16.2. Bandepån

20 Upplysningar, frågor mm
Johan Heggblad 0702-76 83 73
Patrick Lundstedt 0708-97 97 58

Gröndal Motorsportklubb hälsar alla förare och funktionärer välkomna!!

Last edited:
Jag tog bort TR:et :glömdet pga. att det inte var godkänt än :va

Det skall inte hända igen :fyllisar kan vara orsaken ..

TR måste finnas på supermotosweden.se för att vara giltigt,har jag fått lära mig tack Fredrik

tja!! undrar om det är okej om man kommer upp på fredag kväll till bannan har en bit att åka:D

Någon som vill prata med Supermotosweden och Eskilstuna så att TR kommer upp.

Pratade precis med en kille som trodde tävlingen var på lördagen o hade planerat in en kräftskiva på kvällen. Man kan ju lugnt säga att det fick planeras om...

Jag tog bort TR:et :glömdet pga. att det inte var godkänt än :va

Det skall inte hända igen :fyllisar kan vara orsaken ..

TR måste finnas på supermotosweden.se för att vara giltigt,har jag fått lära mig tack Fredrik

Skojar du eller missförstår jag dig? Men orka.... vad spelar det för roll. Det är väl bara att kopiera TR och lägga upp. Byråkrati... Sånt här gör ju att man tröttnar. Det blir för krångligt och dyrt att tävla eller arrangera nåt.

Last edited:
Skojar du eller missförstår jag dig? Men orka.... vad spelar det för roll. Det är väl bara att kopiera TR och lägga upp. Byråkrati... Sånt här gör ju att man tröttnar. Det blir för krångligt och dyrt att tävla eller arrangera nåt.

1. TR skall godkännas av domaren innan det är officiellt.
2. Innan TR är officiellt kan/kommer det ändras.

Är väl sämre att offentliggöra felaktig info än att vänta tills den är godkänd??
Bara för att någon råkar ha en preliminär version kan man ju inte lägga up den var som helst, eller hur?!
Däremot är det under all kritik att inte ett tidsschema funnits klart sedan länge.

kan någon tala om hur träningsschemat för lördagen ser ut.

start 10, minst 4 pass per klass...?

innebär det att vi är färdigåkta vid 2 på lördag?

kan någon tala om hur träningsschemat för lördagen ser ut.

start 10, minst 4 pass per klass...?

innebär det att vi är färdigåkta vid 2 på lördag?

Om de kör samma schema som sist, vilket är ganska troligt, så är träningarna på lördag färdiga vid 16. Kolla gamla schemat på supermotosweden/tävlingar/race 2

Håller inte med dig, men du vet ju hur jag är. Och jag vet hur du är. :krama

Då kan vi vara överens om att vara oense i den frågan :)

Jag har sett för många exempel på felaktig info spridd på nätet som skapar mer skada än gör nytta för att bli övertalad om motsatsen.

Kommer det något tidsschema för helgen snart? skulle vara kul att veta när det är träning i morgon tex?

Tack för en riktigt trevlig tävling! Fin bana och roliga race. Hoppas det gick bra för fotografen som filmade provstarten för S1/S2. Nästa gång ska nog förarna informeras och killen kläs upp i självlysande kläder...

Kanon kul o vilket lyft, så här ska en tävling arrangeras! Klockrent, nu är det bara det inför som ska styras upp och kanske lite mer marknadsföring och annat så vi får ut mer publik.

Kul med alla nya i Open som har sån djävla fart. :hojraket

Back