SM I RR 2003 Sviestad (film)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
I denna klassiska rulle ser vi hur det går till att göra DNS, DNF samt DNQ, filmen är uppdelad i två delar, Boxer & Metallis åkte 40 mil enkel resa för att meka och kolla lite på rejsing, meningen var nog att dom skulle tävla i 250SP samt R-1000 men så blev det inte.

Boxer gav upp med moppemekandet och hoppade in som burkslav i sidecar och Metallis klippte film istället.

I R-1000 racet så skymtar man Xeno, Würstenkopf, Grandmaster, Chrille, Jalle, Mumlan, Wenhov, Zilversurfaren, Mozzbergh samt många andra kändisar.

Vi får även se den numera berömda sekvensen där Chrille slår av innan esset och trycker på kedjeavkastarknappen innan han i 4 km/h lägger sig i det mjuka sköna gräset, detta medans Mumlan med felvänd termostat kokar i bakgrunden.

Del 1 http://www.youtube.com/watch?v=uQIEb6xo9pc

Del 2 http://www.youtube.com/watch?v=zvmcPJXJmvo

Last edited:
Underbart! Vilka minnen! Kom sjua efter ett fiiiiiint race där jag före loppet tog ett snabbt och BRA beslut. På väg till startuppställningen tyckte jag nämligen att gaffeln kändes lös, glapp i styrlagret licksomm. Tänkte att "Detta vill jag inte VETA" och valde att inte kolla. Jag menar OM jag upptäckt att gaffeln VAR lös så hade jag ju inte kunnat starta.
Så jag startade, körde fiiiiint och kude efter loppet konstatera att styrlagret behövde sättas an. En hel del!

Jag som fortfarande är ung skulle vilja ha lite mer förklarande text under filmens gång....

Jag som fortfarande är ung skulle vilja ha lite mer förklarande text under filmens gång....
Denna gamla rulle är klippt av Metallis (tror jag) det fanns inga datorer på den tiden och därför så saknas det texter, färgen är pålagd manuellt i efterhand.

Denna gamla rulle är klippt av Metallis (tror jag) det fanns inga datorer på den tiden och därför så saknas det texter, färgen är pålagd manuellt i efterhand.

Då är det ju ännu mer imponerande.

En fråga: Hur höga staket behövdes för att hålla dinosaurier borta från banorna?

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...