SM i mediahantering

Måste bara bidra till debatten då jag faktiskt träffat Donald personligen och mina erfarenheter av denna man är att han är trevlig och korrekt, han tom bjussade på bullar (som var hembakade) på sitt kontor och skulle även bjussa på lunch men det hade jag tyvärr inte tid med just då.

Man kan då inte annat än beundra Donald för att han har lyckats driva Älvsbyhus så framgångsrikt i så många år och det är faktiskt lite av Kamprad över honom.

Ahh, bjuder man på bullar och är trevlig så rättfärdigar det naturligtvis det hela. Eller så kanske media vinklar det hela i vanlig ordning :gnissla
Han är säkerligen bra för företaget i många fall men någon marknadsförare är han ju knappast med sådana uttalanden.
Han bör omgående slå upp ordet goodwill i ordlistan, badwill känner han redan till tror jag.

Ahh, bjuder man på bullar och är trevlig så rättfärdigar det naturligtvis det hela. Eller så kanske media vinklar det hela i vanlig ordning :gnissla
Han är säkerligen bra för företaget i många fall men någon marknadsförare är han ju knappast med sådana uttalanden.
Han bör omgående slå upp ordet goodwill i ordlistan, badwill känner han redan till tror jag.

Tja.. Jag såg nu inslaget och där framstår Donald inte direkt som ngn speciellt trevlig prick men jag såg ju även när de var i plus då Sverker anklagade Älvsbyhus för liknande saker och då visade det sig att klagomålen som de tog upp var från två husköpare av totalt ca 1500st det året. Det jag minns då var att Donald frågade Sverker något typ: "Med tanke på att vi levererat 1500hus det året.. tycker du inte att två som är missnöjda är ganska liten andel?" Det var då första gången jag sett Sverker få "pisk" av ngn som varit med i programmet eftersom Sverker då inte kunde göra annat än hålla med (han blev tyst och släppte ämnet).

bara som en kul "detalj" så är det den kände PG-Lundmark som är boss på Älvsbyhus såg, alla med ett MC-intresse vet ju vem det är och han är ju lika tjurig som Donald så man kan ju förstå att företaget sköts av målmedvetet folk ;)

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien