SM i Lunda,Uppland

Vi kommer och kikar åtminstone. Väntar med tävlandet till nästa säsong. :näsblod
Jag tar givetvis med kameran och tar lite coola actionbilder. :tummenupp

Kom och kör nu,det är inga problem/svårt, i Open kör många nybörjare,så du blir inte ensam! :tummenupp

Prispengar i Superfinal fördelas enligt:

1:a 10.000kr
2:a 4.000kr
3:a 1.000kr

Vilken bonus,så alla S1/S2 förare kom igen och tjäna extra prispengar utöver ordinarie.:tummenupp
(4st i resp.klass S1/S2 går till superfinal,mera regler meddelas vid anmälan).

Last edited:
Kom och kör nu,det är inga problem/svårt, i Open kör många nybörjare,så du blir inte ensam! :tummenupp

Prispengar i Superfinal fördelas enligt:

1:a 10.000kr
2:a 4.000kr
3:a 1.000kr

Vilken bonus,så alla S1/S2 förare kom igen och tjäna extra prispengar utöver ordinarie.:tummenupp
(4st i resp.klass S1/S2 går till superfinal,mera regler meddelas vid anmälan).

Skulle gärna ha kört om någon sponsrat mig med bättre fjädring och riktiga däck. :D
Känns som risken för rejäla avåkningar är överhängande med mjuk endurofjädring och halvslitna gatdäck. :näsblod
Min hojbudget är överansträngd redan, så jag återkommer och kör hårt nästa säsong. Då med en bättre budget och bättre hoj. :yoparty

Tycker det är lite krångligt med vägbeskrivningen men går det inte ta den nya vägen om Gävle en bit?

Annars får väl ta den gamla vägen!

"E4 norrut mot Uppsala, ta av från "nya" E4:an väg 288 mot Östhammar. Efter Alunda (men innan Gimo) strax efter 70-sträckan vid Vettsta - ta vänster (skyltat Lunda och flygfält). Kör nån kilometer och så passerar man rakt över flygfältsbanan och har då supermoto-banan på höger hand"

Tycker det är lite krångligt med vägbeskrivningen men går det inte ta den nya vägen om Gävle en bit?

Annars får väl ta den gamla vägen!

"E4 norrut mot Uppsala, ta av från "nya" E4:an väg 288 mot Östhammar. Efter Alunda (men innan Gimo) strax efter 70-sträckan vid Vettsta - ta vänster (skyltat Lunda och flygfält). Kör nån kilometer och så passerar man rakt över flygfältsbanan och har då supermoto-banan på höger hand"

Det blir mkt närmare att åka väg 288.
Det är inte lika krångligt som det låter och det kommer som sagt att vara skyltat.
Och naturligtvis kommer nästan alla på den vägen att vara på väg till tävlingen så det är nog bara följa strömmen :tummenupp

Betalning...

Det är några få som inte betalat ännu,se till att få det gjort om ni känner att ni inte "hunnit".....:fakta

4st i S1
3st i S2
3st i Open/S3

Viktigt att vi får in pengarna nu så vi slipper krångel vid anmälan + att vi blir glada som arrangör! :tummenupp

Vi jobbar stenhårt med banan,MEN har mycket motvind pga vädret med ett jävla regnande just nu.:huvet

Tror att det går över till på söndag....:va

Vi ger dock aldrig upp,vi Rospiggar! :yoparty

Skulle nån behöva däckvärmare, elverk, slicks, regndäck, extrafälgar eller reservdelar till KTM så skrik till. Jag har bussen full och är på Lunda lördag och söndag. Under besiktningstiderna hittar ni mig där då jag och Tom sköter besiktningen. Annars nås jag på mobilen 070-622 5997. Ta med kontanter ;)

//Martin

Någon som vill gissa väder? Enligt Smhi kan det vara vilket som. Ska jag ha regndäck eller slicks på som förstaval?

Jag hittar inte tidsschemat varken i denna tråd eller på hemsidan??!
Kan någon vara vänlig och posta det eller uppdatera första posten så jag vet vilka tider som gäller för respektive klass.

Final 13:50 mmm är det inget innan??

Skulle inte quad köra mm, ska man vara där kl 10 eller?

tack....

Nyss hemkommen och vill tacka alla funktionärer och tävlanden för en trevlig blöt söndag på Lunda! :tummenupp

//Banchefen och startern

Riktigt trevlig dag, trots vädret, måste jag säga! :tummenupp
Synd bara på incidenten i andra S2-finalen. Hoppas det gick bra för honom.

Kommer banan att finnas kvar för körning tro?
Såg riktigt nice ut, så det skulle vara skoj att testa den.

Hallå!

Jag skulle behöva lite info ang resultaten igår.
Plaseringar i alla 3 klasser samt resultat i Sm serien.
Vart hittar Jag det?

Hur kommer det sig att ettan och tvåan i Open/S3 fick lika många poäng?
Står det fel på mylaps eller får ettan och tvåan samma poäng för att gör det jämnare?
Viken blev i så fall vinnaren?

Skitkul bana var det:tummenupp
Lite synd med regnet som kom på slutet av dagen men det var ju körbart iaf :D

Hur kommer det sig att ettan och tvåan i Open/S3 fick lika många poäng?
Står det fel på mylaps eller får ettan och tvåan samma poäng för att gör det jämnare?
Viken blev i så fall vinnaren?

Per körde Open & Nicke S3, därav förvirringen.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka