Sm I Cp-dårar!!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Alla har vi sett hur man med stilren maskering och en hoj med 450 hk lyckas dra i från blå/vit färgade, framhjulsdrivna saabkomis... det är annorlunda med MC-snutar och skjuts!!!

Nu på förmiddan skulle Jag dra från en viss däcksverksdad i Södermalmskrokarna för att äta lunch på ett närliggande häsokostställe...
Jag på min hoj och mina vänner (båda på samma cbr) glider försiktigt dit.
När vi kommit fram står där en bågesnut som genast sätter efter mina kamrater så de bestämt sig för att köra utan hjälmar denna lilla sträcka...

Snuten hängde tydligen på rätt bra och de lyckades inte komma ifrån honom förens på väg mot gullmars...

Efteråt fick Jag bara frågan "varför tog du inte rygg?". :3freak

Antar det är värt att dra när man kommer undan... Sedan när man åker fast till slut så blir straffet hårdare!

Teo skrev:
Alla har vi sett hur man med stilren maskering och en hoj med 450 hk lyckas dra i från blå/vit färgade, framhjulsdrivna saabkomis... det är annorlunda med MC-snutar och skjuts!!!

Nu på förmiddan skulle Jag dra från en viss däcksverksdad i Södermalmskrokarna för att äta lunch på ett närliggande häsokostställe...
Jag på min hoj och mina vänner (båda på samma cbr) glider försiktigt dit.
När vi kommit fram står där en bågesnut som genast sätter efter mina kamrater så de bestämt sig för att köra utan hjälmar denna lilla sträcka...

Snuten hängde tydligen på rätt bra och de lyckades inte komma ifrån honom förens på väg mot gullmars...

bra vänner du har då :kocko

Vänta nu, ta det där igen...

Du och dina kompisar kör iväg för att käka, de två på samma hoj utan hjälm.
En mc-polis ser dem och sätter efter dem.
Istället för att ta en utskällning och några hundra i böter för att de saknade hjälm så kör de ifrån polisen - fortfarande utan hjälm...?

Om jag vore deras kompis skulle jag redan börja samla till deras kransar, om det var så det gick till. Darwin kommer att ta hand om dem fortare än de har en aning om... :rolleyes:

Teo skrev:
bågesnut som genast sätter efter mina kamrater så de bestämt sig för att köra utan hjälmar denna lilla sträcka...

Köra utan hjälm, pratar vi 10m över gatan eller några kvarter bort? Var det värt att dra ifrån Polisen egentligen? Han hade väl troligen velat säga några väl valda ord och kanske dela ut ett inbetalningskort.
Dra ifrån honom på väg mot Gullmars utan hjälmar... Tur att det gick bra och att inte nån gick omkull i typ 200km/h utan hjälm.. så tråkigt att läsa om sådana onödiga olyckor.

Som jag tolkar det så uttrycker Teo även han en viss skepsis gentemot sina kamrater.

Intressant att jag inte hört ett enda jäkla ord om detta på 70 idag... Detta borde ju mc-polisen raporterat in till LKC...

Killen som körde har grym koll på hojåka (även han bakpå vad det nu spelar för roll...) de ville inte gärna ha böter och Jag tror knappast de riskerade liv och lem onödigt mycket frågan är om snuten fortsatt jaget om det hela gick för mycket över styr...

Last edited:
Lime skrev:
Som jag tolkar det så uttrycker Teo även han en viss skepsis gentemot sina kamrater.

Intressant att jag inte hört ett enda jäkla ord om detta på 70 idag... Detta borde ju mc-polisen raporterat in till LKC...

Jag tycker ingenting, Jag är neutral som alltid, centerpartist och bisexuell... :1pajas

hållundan skrev:
Därför kan man bestämma när en SLbuss kommer i fullaste karriär utifrån en hållplats.

:tummenupp

...eller när en bil i den andra filen ska byta fil utan att blinka...

Min polares hoj blev sabbad i tisdags när en bil bytte fil utan att kolla bakspegel elelr blinka.. Å han har kört hoj LÄNGE.. Bilen kan inte ha förstått att han var så bra på att köra hoj eftersom den gjorde som den ville iaf...

Teo skrev:
så de bestämt sig för att köra utan hjälmar denna lilla sträcka...

Ja tycker man att det är värt att riskera livet på sig själv och den man skjussar så är det ju bara att gasa. Böter är ju värre än döden :kocko

CP-dårar ?? Jmf dåliga ovanor.

Tänk på det här fallet nästa gång nån säger nåt om att körkortsprov behövs för att sålla bort olämpliga förare ur trafiken.
(Antar föraren ifråga hade mc-kort.)
/u

kompis eller inte, en fet smäll borde han ha fått direkt. :fatta!
Som kompis har man all rätt i världen att mästra när inte en lämplig förälder är närvarande och kan ge smisk... :7peta

För med tanke på det mogna sättet han verkar ha så är han knappt byxmyndig.
Har han problem med att ge fan i att ge oss ännu sämre rykte än vad vi numera verkar få, så är han välkommen när som helst att få ett litet samtal med en som inte har lust att betala hans jävla idioti i trafiken om det sker en olycka på hans bekostnad. Det är mina o dina pengar han leker med.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman