SM-deltävling 3 i Falkenberg ställs in

[/B]
Samma Industriområde som förra året då, är det för mycket arbete att ro det i hamn så här kort inpå???

Jag och kompisen ska vara i Falken ett par dagar innan och kan säkerligen hjälpa till!

Smedjeholmens industriområde är uteslutet. Det är i stort sett heltids arbete i flera månader med tillstånd från fastighets ägare,länstyrelse,miljö o hälsa , grannar, polis mm. Sedan jaga ihop 800 meter staket,vagnar, toaletter, sopmaskiner, bevattning,startljus mm. Att jag sedan är i stort sett ensam kvar att rodda allt detta, gör det inte lättare. Men tack för erbjudandet!:tummenupp

Vi jobbar på en lösning....Återkommer med det så snart jag vet mer..

Nej, det handlar självklart inte om 5500:-, det jag menade var att det är fel att skylla på få anmälda eftersom de 6st förarna(i snitt per tävling) som vi tappat sen förra året bara inbringar 5500:-, hade de en sån liten marginal kanske de aldrig skulle ansökt överhuvudtaget.

Det är väl snarare så att de inte känner för sporten tillräckligt för att lägga ner det arbetet för en sån liten förtjänst det skulle ge. De är vana vid tävlingar där startavgiften är 2-10 000 typ.

Bra Kaj.. :tummenupp

Hur mkt pengar e det som saknas? De kan ju omöjligt handla om 5500:- som någon skrev.. ??

Vet inte riktigt var jag ska börja......

Klubben hade extra styrelsemöte i Måndags då de bla tittade på antal anmälningar som kommit in.Och som vanligt anmäler inte folk sig innan i det sista....Jag vet att inte TR var klara och då kan man inte räkna med anmälningar heller! Jag själv hade inte anmält mig ....
Att de gjorde detta beslutet utan att vare sig medela/fråga mig eller förbundet kan man tycka märkligt.

Och pga Race of legends på Anderstorp blev inställt, arrangerade de istället en SM deltävling i Roadracing som någon annan klubb tidigare ställt in, givetvis "vår" helg.Där går det åt bla funktionärer, sjukpersonal mm.

Och då vi inom klubben bara har 20 Bullerdagar om året, är dessa väldigt eftertraktade och det står många klubbar i kö och är beredda att betala MYCKET pengar för att få en sån dag..Då kommer ekonomin in i bilden.

Vi har haft många diskusioner under veckan om någon ev lösning och jag skulle fått besked under gårdagen, men jag hörde inget.

Mina nerver.....

/Kaj

Vi lider med dej Kaj!!
Och vi alla skulle vilja veta mer vad som ligger bakom detta avhopp.
Hela situationen är märklig.
Just denna månad har dom flest semester och har planerat hela sommaren runt kalendern och nu blir det lite svårt läge..
Att ta sig ann ett race i SM status borde medföra ett lite större ansvar att genomföra tävlingen och ha en klarare orsak till varför det inte blir av..
Jag tror att om det är ekonomiskt så skulle nog alla kunna tänka sig att betala mer..
Och är det folk som fattas för att hjälpa till så tror jag att de också går att lösa..
Vad säger och tycker Svemo när sånt här händer?
Borde inte dom gå in och hjälpa eller kräva nåt av klubben?
Sen kan man väl också undra varför inte fler av förarna tar sitt ansvar och anmäler sig i tid????
Tror att det är fler än oss som sitter just nu och undrar hur man ska planera semestern..
Vi är fler som kan komma ner och hjälpa till för att få det att funka.
Finns det någon chans att det blir något race överhuvudtaget????
Ljusteröligan vill ju GASA!!! :hojsmilie

Hälsningar Tommy Jocke Max å Nicke

Alltså..
1. Funktionärerna åker till Anderstorp istället..
2. Banan hyrs ut för träning till högre kostnad än vad racet drar in.. (för det kan ju inte va race då funktionärerna är i Anderstorp..)
Frågan som kommer upp då är ju hur tänkte klubben när man tog sig ann racet?
Typ vi ansöker om motard SM men skulle de dyka upp nåt bättre så släpper vi det... :va

Hoppas att du inte tar det som angrepp till dej Kaj för vi vet att du gör ditt bäst i saken!:Bugar

Vi sitter ju bara å väntar i en oviss frustration hur det ska bli..

Alltså..
1. Funktionärerna åker till Anderstorp istället..
2. Banan hyrs ut för träning till högre kostnad än vad racet drar in.. (för det kan ju inte va race då funktionärerna är i Anderstorp..)
Frågan som kommer upp då är ju hur tänkte klubben när man tog sig ann racet?
Typ vi ansöker om motard SM men skulle de dyka upp nåt bättre så släpper vi det... :va

Hoppas att du inte tar det som angrepp till dej Kaj för vi vet att du gör ditt bäst i saken!:Bugar

Vi sitter ju bara å väntar i en oviss frustration hur det ska bli..

Den bullerdagen är inte spikad till just det datumet utan kan flyttas under året.

Diskusionerna är igång för fullt kan jag lova utan att säga för mkt. Imorgon kommer mer info, kan fortfarande inte bekräfta eller dementera ngt..
Men att vi kan behöva hjälp i form av funktionärer mm e jag säker på isåfall. Det glädjer mig att ni e beredda på att lägga er semester här:tummenupp

Ps, tar inte illa upp:krama

/Kaj

Har varit på semester och fick reda på det här idag . Ett tråkigt besked från Falkenberg .

Jag gick nyss in på supermotosweden och tittade hur många som anmält sig , Open+S3 9st , S1 7 st , S2 7 st . Totalt 23 st . Var är ni alla andra som inte anmält er ??

Anmäl er omgående på supermotoswedens hemsida . Eftersom Kaj m.fl. arbetar hårt på att få till en tävling är er anmälan det bästa stöd de kan få . Hur skall ett eventuellt nytt tävlingsarrangemang veta att just ni kommer att anmäla er sista dagen ??

Sen kan ni ju säga att det är för sent redan vad gäller Falkenberg . Det kanske är så , men det vet vi inte säkert . Anmäl er , det kostar ingen ingenting men det ger Kaj m.fl. ett stort stöd .

Vad gäller kommande tävlingar och supermotons framtid i Sverige kan vi förare åtminstone bidra med att anmäla oss så fort det är möjligt .

Har varit på semester och fick reda på det här idag . Ett tråkigt besked från Falkenberg .

Jag gick nyss in på supermotosweden och tittade hur många som anmält sig , Open+S3 9st , S1 7 st , S2 7 st . Totalt 23 st . Var är ni alla andra som inte anmält er ??

Anmäl er omgående på supermotoswedens hemsida . Eftersom Kaj m.fl. arbetar hårt på att få till en tävling är er anmälan det bästa stöd de kan få . Hur skall ett eventuellt nytt tävlingsarrangemang veta att just ni kommer att anmäla er sista dagen ??

Sen kan ni ju säga att det är för sent redan vad gäller Falkenberg . Det kanske är så , men det vet vi inte säkert . Anmäl er , det kostar ingen ingenting men det ger Kaj m.fl. ett stort stöd .

Vad gäller kommande tävlingar och supermotons framtid i Sverige kan vi förare åtminstone bidra med att anmäla oss så fort det är möjligt .

Kan ju tipsa om att man när som helst under året har kunnat anmäla sig till alla tävlingar. Ganska smidigt att göra om man nu som dom flesta av oss som kör SM iaf kommer köra alla tävlingar.

Ingen kan ju skylla på att inte TR ligger ute. Det är väl ingen som läser dom iaf ;)

Men men, har ju varit ganska ruttet intresse överlag bland många ur förarledet. Hade ju varit trevligt om man haft fel och att det kan vända nu.

Nu togs väl beslutet baserat på hur många som anmält sig till tävlingarna innan och inte hur många som inkommit till Falkenberg. Ingen kan kräva att man ska anmäla sig till en tävling innan inbjudan kommit ut eftersom en anmälan inte är komplett förrän betalning inkommit och det lär den inte göra förrän man får inbetalningsinformation som står i inbjudan/TR. Jag tycker inte förarna ska belastas för detta men självklart är det bra om anmälan görs så snabbt som möjligt, NÄR det är möjligt.

[/B]

Smedjeholmens industriområde är uteslutet. Det är i stort sett heltids arbete i flera månader med tillstånd från fastighets ägare,länstyrelse,miljö o hälsa , grannar, polis mm. Sedan jaga ihop 800 meter staket,vagnar, toaletter, sopmaskiner, bevattning,startljus mm. Att jag sedan är i stort sett ensam kvar att rodda allt detta, gör det inte lättare. Men tack för erbjudandet!:tummenupp

Vi jobbar på en lösning....Återkommer med det så snart jag vet mer..

Vi måste tyvärr meddela att det inte kommer att bli något SM i Falkenberg. Vi har försökt att lösa ngt med kortedala MK som arrangör. Men då det inte finns ngt som helst intresse från Falkenbergs Mk, finner vi det o-lösligt...
Jag är väldigt ledsen över detta..

Finns förövrigt en Fullkittad Kawasaki 450 -10 till försäljning. Pm:a för mer info.

/Kaj

Last edited:
Trist, men det var ett bra försök.

Nu återstår bara att Borås tar upp mitt förslag, kör sin tävling som SM på gokartbanan med trähopp. :tummenupp

Trist, men det var ett bra försök.

Nu återstår bara att Borås tar upp mitt förslag, kör sin tävling som SM på gokartbanan med trähopp. :tummenupp

Röstar JA på din idé!

Vi måste tyvärr meddela att det inte kommer att bli något SM i Falkenberg. Vi har försökt att lösa ngt med kortedala MK som arrangör. Men då det inte finns ngt som helst intresse från Falkenbergs Mk, finner vi det o-lösligt...
Jag är väldigt ledsen över detta..

Finns förövrigt en Fullkittad Kawasaki 450 -10 till försäljning. Pm:a för mer info.

/Kaj

Vi lider med dig och allt slit du lagt ner. Skulle vara intressant att en dag få veta vad som gjorde att FMK drog sig ur.

Om du fixar ett SM-race, absolut! :tummenupp
Inte för att jag bryr mig om det är SM eller inte men det brukar vara det som krävs för att folk ska dyka upp. :)

Anmäl er till Boråsracet 21/8 till en början!!
Patrik som roddar det flaggar ju för dåligt intresse där med och kanske måste ställa in!

Men visst kommer vi om det blir race där uppe oxå!

Tommy

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...