SM-deltävling 3 i Östersund

Tidsschemat för lördagen ser lysande ut :tummenupp Mycket körtid men ingen stress :hoppa

En fråga bara, final rookie 1 och 2. Är det A och B final eller är det final inom gruppen man kvalat i?
 
Tidsschemat för lördagen ser lysande ut :tummenupp Mycket körtid men ingen stress :hoppa

En fråga bara, final rookie 1 och 2. Är det A och B final eller är det final inom gruppen man kvalat i?
Det var en bra fråga!:tummenupp Som tidsschemat visar kommer det att bli en A & B final grundat på kvaltider.

Vet ej ännu hur vi exakt ska göra det då det är bara 3st för många förare förnärvarande för att köra alla i ett tävlingsheat (22st max), men färre än max för träning (30st). Tips/önskemål?
 
Om det visar sig vara färre än 22 som dyker upp, vilket är sannolikt, så lär vi väl köra en lång fri träning, dubbla kval och fyra tävlingsheat, det vore ju synd om det skulle bli luckor i tidsschemat. :D Släng in en av A-förarnas träningar mellan passen bara så vi får pusta 25 minuter. :)

Skulle det bli fler än 22 men färre än 30 kan man kanske köra samma upplägg men bara två heat var, kanske låta de främsta i B-finalen få köra A också. Möjligtvis om man skulle dela på kvalet, kan vara lurigt få fria varv med för många på banan, men iofs skulle man få två pass på sig istället. :)

Tävling är ju bästa träning och det är vad vi rookiesar behöver, speciellt jag. :)

Finns det inga hemmaförare som vill vara med? Ni var väl ett gäng som tränade? Iaf förra året?
 
Om det visar sig vara färre än 22 som dyker upp, vilket är sannolikt, så lär vi väl köra en lång fri träning, dubbla kval och fyra tävlingsheat, det vore ju synd om det skulle bli luckor i tidsschemat. :D Släng in en av A-förarnas träningar mellan passen bara så vi får pusta 25 minuter. :)

Skulle det bli fler än 22 men färre än 30 kan man kanske köra samma upplägg men bara två heat var, kanske låta de främsta i B-finalen få köra A också. Möjligtvis om man skulle dela på kvalet, kan vara lurigt få fria varv med för många på banan, men iofs skulle man få två pass på sig istället. :)

Tävling är ju bästa träning och det är vad vi rookiesar behöver, speciellt jag. :)

Finns det inga hemmaförare som vill vara med? Ni var väl ett gäng som tränade? Iaf förra året?
Blir det 22st eller färre är det inga problem med att justera tidsschemat lite... Vi får se hur det blir och hur det är med anmälningarna och hur många som kommer av de anmälda. Jag får väl göra några förslag på tisscheman så jag lätt kan ändra...

Har varit dåligt intresse i år från alla... Jag har inte ens haft körkort så jag har varit ganska låst och inte hunnit köra ännu en meter på banan i år, tyvärr! Har testat min Husa 1h på gata. Hoppas det blir bättre med tiden.
 
Hoppas och tror att intresset kommer tillbaka efter tävlingen, man brukar bli inspirerad. :tummenupp
 
Hoppas och tror att intresset kommer tillbaka efter tävlingen, man brukar bli inspirerad. :tummenupp
Det tror jag säkerligen. Eller hoppas.

Det jag hoppas allra mest är att det ploppar upp fler som vill hjälpa till med supermoton, att engagera sig mer. Orkar och vill inte dra lika stora lass mer, det tar som bort en del av mitt egna sug att köra.
 
Hotell finns precis i början när man kommer in till staden, Hotell ett. Annars finns det inte så långt därifrån en camping och stugor (vid statoil krondikesvägen). Kan kolla senare idag efter närmare info om dem. Alla dessa är bara någon kilometer ifrån banan.

/J

Lite närmare info kanske...
 
Vilka kommer på träningarna före tävlingen? Jag och Ronta åker upp till torsdagsträningen så vi håller ställningarna i depån hela helgen :)
En fråga, finns det någon möjlighet att få köra på fredag under dagen? Känns som att det blir långtråkigt att vänta till 17.
 
Vilka kommer på träningarna före tävlingen? Jag och Ronta åker upp till torsdagsträningen så vi håller ställningarna i depån hela helgen :)
En fråga, finns det någon möjlighet att få köra på fredag under dagen? Känns som att det blir långtråkigt att vänta till 17.
Det går inte att köra under dagen, det är hyrkartens tid och de har gett oss redan från 17 för att vara juste.
 
Det går inte att köra under dagen, det är hyrkartens tid och de har gett oss redan från 17 för att vara juste.

Ok, jag ville bara kolla. Det är ändå kanon att det finns 2 träningsmöjligheter före tävlingen. Det här ska bli riktigt kul:tummenupp
 
Innan dess hyr man en gokart och tränar, det är så vi har gjort i piteå när vi blitt tvugna att dela tid me hyrkartarna :D :tummenupp
Så kan man göra. Det skulle uppskattas av hyrkarten.Gör en liten tävling sinsemellan under dagen och lär er banan/asfalten ännu bättre från en låg höjd. :tummenupp

Hmmm, ser att alla mina inlägg är borta...:va
 
Ser ut som jag kommer dominera 250 klassen då Bagarn inte har betalt...hehe


Känndes lite tunt med anmälningar så jag gjorde en mycket avancerad kalkyl där pi genom roten ur kvadraten blev :va öööö ingen 250 klass i östersund heller :mad: Det vore så kul om det kunnde bli av.... men men.... det kommer kanske vid ett annat tillfälle. See ya!
 
Hmmm, ser att alla mina inlägg är borta...:va

De verkar komma i fel ordning, alla nya från och med igår hamnar sist på sida ett trots att tråden har två sidor (med mina inställningar om hur många inlägg som skall visas per sida). Skumt...:va
 
Läste inbjudan och tilläggsregler och såg att kraschpuckar krävs på alla solo motorcyklar, främst på fotpinnarna.
Luddigt värre.
Jag vill ha, eller sagt jag kräver en spec på hur hojen ska vara utrustad eftersom någon ska godkänna min tolkning av tilläggsreglerna.
Var annars än under fotpinnarna är det krav på kraschpuckar på er SM-tävling?
 
Läste inbjudan och tilläggsregler och såg att kraschpuckar krävs på alla solo motorcyklar, främst på fotpinnarna.
Luddigt värre.
Jag vill ha, eller sagt jag kräver en spec på hur hojen ska vara utrustad eftersom någon ska godkänna min tolkning av tilläggsreglerna.
Var annars än under fotpinnarna är det krav på kraschpuckar på er SM-tävling?
Det är ett måste att ha under fotpinnarna, sedan är vid axlarna ett frivilligt val. Alltså kravet är vid fotpinnarna. Lite luddigt skrivet kanske!:näsblod:)
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top