SM deltävling #2 Göteborg 2-3juni

Ett litet förslag bara men jag skulle gärna se att det fanns en reservtidsplan för om det visar sig dyka upp färre än 44 st i rookie(vilket det ser ut att göra), då blir det färre kvalgrupper osv och alla tidsbesparingar skulle göra att vi hann med att köra två heat var som alla andra, är det några som behöver raceträning så är det ju vi nybörjare. :tummenupp

Lysande förslag! Det hade varit helt underbart om vi fick köra 2 race!
 
Ett litet förslag bara men jag skulle gärna se att det fanns en reservtidsplan för om det visar sig dyka upp färre än 44 st i rookie(vilket det ser ut att göra), då blir det färre kvalgrupper osv och alla tidsbesparingar skulle göra att vi hann med att köra två heat var som alla andra, är det några som behöver raceträning så är det ju vi nybörjare. :tummenupp

Kan bara hålla med.:yoparty
 
Varför ska ni inte köra två race, Att det bara blev ett i Tranås är väl för att det bara var en endagarstävling?!?!?!
 
Varför ska ni inte köra två race, Att det bara blev ett i Tranås är väl för att det bara var en endagarstävling?!?!?!

Man kan tycka det men såhär ser tidsschemat ut.
Vill ogärna gnälla på arrangörerna för jag är glad att det finns någon tävling att köra överhuvudtaget men då rookiesarna är fler än 450 och open ihop borde vi väl iaf få lika mycket körtid (vi har ju även betalt 25000:- i anmälningsavgifter).
Mitt förslag är tryck ihop oss 49 rookiesar i 2 träningsgrupper och 2 tidskvalsgrupper och låt oss köra 2 race istället.
Ev stryka eller korta lunchen ochså. Är det funkisarna som ska ha lunch kan väl dom äta på sin postering? Det har jag gjort när jag har flaggat på crosstävlingar och har aldrig känt att det har varit någon stress med att hinna äta snarare tvärt om.
Nu när det är stort intresse i rookieklassen borde väl det tas till vara istället för att skrämma bort folk med lite körtid och extra utgifter för transponder mm.
Borde ligga i A-förarnas intresse ochså att stötta rookieklassen då tanken är att vi ochså ska bli A-förare en dag och på så sätt kanske få sporten att växa ännu mer med fler banor och tävlingar.



SUPERMOTO TIDSSCHEMA
Rookie race 2 JUNI 2007
PRELIMINÄRT

Max antal Aktivitet Start Slut

30 Fri träning Rookie 1 09.00 09.15
30 Fri träning Rookie 2 09.20 09.35
30 Fri träning Rookie 3 09.40 09.55

30 Tidskval Rookie 1 10.05 10.20
30 Tidskval Rookie 2 10.30 10.45
30 Tidskval Rookie 3 10.55 11.10


Lunch 11.10 12.00

22 C-Final Rookie ca 12.00 15 min + 2 varv
22 B-Final Rookie ca 12.30 15 min + 2 varv
22 A-Final Rookie ca 13.00 15 min + 2 varv

Betalträning
15 Quad Open + 450 13.30 14.30
15 Supermoto 450 14.40 15.40
30 Supermoto Open 15.50 16.50
 
Last edited:
Man kan tycka det men såhär ser tidsschemat ut.
Vill ogärna gnälla på arrangörerna för jag är glad att det finns någon tävling att köra överhuvudtaget men då rookiesarna är fler än 450 och open ihop borde vi väl iaf få lika mycket körtid (vi har ju även betalt 25000:- i anmälningsavgifter).
Mitt förslag är tryck ihop oss 49 rookiesar i 2 träningsgrupper och 2 tidskvalsgrupper och låt oss köra 2 race istället.
.
.
.
Det är en SM-tävling och rookie är en supportklass. Rookie har lägre anmälningsavgift. Jag håller fullständigt med om att man ska ta kungaklassen på stort allvar eftersom det är där återväxten finns.

Vill man ge de som kör rookie mer körtid så kan man, enligt mitt sätt att se på det, A) begränsa antalet startande eller B) köra tävlingen över fler dar (inte riktigt görbart) eller C) köra rena rookietävlingar med MASSA körtid.
Jag skulle vilja se alternativ C) men det är tyvärr inte alldeles enkelt.
 
Det är en SM-tävling och rookie är en supportklass. Rookie har lägre anmälningsavgift. Jag håller fullständigt med om att man ska ta kungaklassen på stort allvar eftersom det är där återväxten finns.

Vill man ge de som kör rookie mer körtid så kan man, enligt mitt sätt att se på det, A) begränsa antalet startande eller B) köra tävlingen över fler dar (inte riktigt görbart) eller C) köra rena rookietävlingar med MASSA körtid.
Jag skulle vilja se alternativ C) men det är tyvärr inte alldeles enkelt.

Support i pengar känns det som.
Den lägre anmälnigsavgiften tas igen på transponderhyra (300:-). Vad har hänt med tidtagningpriserna under vintern? Förra året ingick lån transponder i anmälningsavgiften och den har väl inte sjunkigt nåt nämnvärt.

Svar:
A) Då kommer det bli en tävling redan i anmälningsmomentet. Snabbast får köra. Var du inte vid datorn den dagen = titta. Ingen bra idé tycker jag.
B) Nej inte fler dagar jag har ett liv förutom detta.
C) Gärna men knappast troligt..

Kom på en D) Klassa upp sig till A-förare och köra open. Där verkar det inte vara nån vidare fart i nedre halvan av fältet. :tungan

Är rädd att vi skrämmer bort massa folk genom hutlösa priser och lite körtid till på köpet. Dom stackarna som ville prova på att tävla och kom till Sommen och inte kvalade in lider jag med.
 
Support i pengar känns det som.
Den lägre anmälnigsavgiften tas igen på transponderhyra (300:-). Vad har hänt med tidtagningpriserna under vintern? Förra året ingick lån transponder i anmälningsavgiften och den har väl inte sjunkigt nåt nämnvärt.

Svar:
A) Då kommer det bli en tävling redan i anmälningsmomentet. Snabbast får köra. Var du inte vid datorn den dagen = titta. Ingen bra idé tycker jag.
B) Nej inte fler dagar jag har ett liv förutom detta.
C) Gärna men knappast troligt..

Kom på en D) Klassa upp sig till A-förare och köra open. Där verkar det inte vara nån vidare fart i nedre halvan av fältet. :tungan

Är rädd att vi skrämmer bort massa folk genom hutlösa priser och lite körtid till på köpet. Dom stackarna som ville prova på att tävla och kom till Sommen och inte kvalade in lider jag med.
Vi i SM-klasserna betalar i princip lika mycket som förra året (eller minns jag galet?) trots att vi tvingats köpa egna transpondrar. Göteborg har dessutom en lite knasig sits vad gäller sin bana: hyra och publik. Deras arrangemang kostar rätt mkt.

På A) kan jag tyvärr bara hålla med, inte så mkt att göra nåt åt. Men hellre att vissa inte får köra alls (och inte heller betala såklart) än att låta alla betala men kvala bort hälften av dem och inte låta dem köra mer (Tranås).
B) Håller med, kanske sämsta förslaget.
C) Vi kan ju bara hoppas på att det blir så. Fler anläggningar och fler enklare tävlingar. Gärna en kungaklass och en RIKTIG rookieklass kanske. Och så 250 såklart. D) Du är välkommen, jag ska försöka bättra mig vad gäller farten (har inte suttit på cykeln sen förra rejset tyvärr) :huvet ;)
 
Har tjuvtränat lite i Rättvik idag, asgrym bana, ska fan se till att ge dig en match på lördag iaf. :)

Jodu Marcus nu ska du få gasa utav hel vete:D Nu är det nyrenoverat nya Bridgestone medium på:yoparty .Men har bara kört en gång sen träningen i Strängnäs:gnissla
 
Då var banan klar tillslut. Släng på 50 dreven då rakorna är typ 50 meter, Och hoppen är för små...:D
 
Jodu Marcus nu ska du få gasa utav hel vete:D Nu är det nyrenoverat nya Bridgestone medium på:yoparty .Men har bara kört en gång sen träningen i Strängnäs:gnissla

Kör du BM01/02 eller kör du R01/07? Har du inte provat köra BM däcken så gör det, stor skillnad i supermoto!
 
Ja då var allting lastat å klart, åker på en timme eller så :tummenupp Ses där då!
 
Finns det någon hemsida där det står lite om tävlingen? Jag har inte lyckats hittar mer än vilket datum som gäller.
 
Man kan tycka det men såhär ser tidsschemat ut.


SUPERMOTO TIDSSCHEMA
Rookie race 2 JUNI 2007
PRELIMINÄRT

Max antal Aktivitet Start Slut

30 Fri träning Rookie 1 09.00 09.15
30 Fri träning Rookie 2 09.20 09.35
30 Fri träning Rookie 3 09.40 09.55

30 Tidskval Rookie 1 10.05 10.20
30 Tidskval Rookie 2 10.30 10.45
30 Tidskval Rookie 3 10.55 11.10


Lunch 11.10 12.00

22 C-Final Rookie ca 12.00 15 min + 2 varv
22 B-Final Rookie ca 12.30 15 min + 2 varv
22 A-Final Rookie ca 13.00 15 min + 2 varv

Betalträning
15 Quad Open + 450 13.30 14.30
15 Supermoto 450 14.40 15.40
30 Supermoto Open 15.50 16.50

Står lite här.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top