SM datum 2006

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag kanske har missat allt helt. Verkar konstigt men men. Fick datum för 2006 från en kompis som inte kommer ihåg var han hittad dom. Det jag reagerade på att de inte verkar så smidigt placerade. Så det jag vill är att få datumen bekräftade och en förklaring varför.

Anderstorp 29-30 April
Falkenberg 20-21 Maj
Sviesta 27-28 Maj
Knutstorp 19-20 Augusti
Gellersåsen 9-10 September

Nu blir man ju tvungen att åka två rejs på Aprillönen och tejs två helger på rad. Jobbigt om man ska skruva ihop hojen mellan. Och inget åka juni-juli som enligt mig är de bästa månaderna.

Varför blir det så här.
Svårt att få bantid? Gick i år i alla fall.
Svårt att få funkisar?
Publiken är på semester?

Är inte helt nöjd, är ni? Eller datumen kanske inte stämmer?

Ja du, om du lyfter ögonen några centimeter på skärmen så hade du sett en tråd som heter Tävlingskalender 2006 ;)

Du får väl spara lite pengar i vinter?

Martin skrev:
Ja du, om du lyfter ögonen några centimeter på skärmen så hade du sett en tråd som heter Tävlingskalender 2006 ;)

Du får väl spara lite pengar i vinter?

Jo jag har visst varit för mycket i garaget på sistone. Och den där prova på cross med en yz450f(slutade på huvudet) kanske skade hjärnan ännu mer.

Men men jag är i alla fall inte nöjd. Och spara? Nä du det finns inte nått som heter det. Använder ju redan nu lönen som kommer om några månader. Jag älskar kredit...

Hitecfrollo skrev:
hehehe så du vågar bekänna det ofentligt :arsele

Jag körde som en gud för att vara första gången. Nästa gång så ska jag köra ifrån alla. Det ligger liksom i min natur som någon sa.

Jonte VSB R-T skrev:
Jag körde som en gud för att vara första gången. Nästa gång så ska jag köra ifrån alla. Det ligger liksom i min natur som någon sa.
Helt rätt inställning, och hade du haft ett fräshare bakdäck hade det nog varit kört för mig :hihi

Det handlar väl mest om att det är svårt att få bantid.
Bara att acceptera och köra

Alicia skrev:
Det handlar väl mest om att det är svårt att få bantid.
Bara att acceptera och köra

Jo kanske det är så, men banägarna får det ju också enklare om alla kör som förra året. Vilka är det som bokat banerna före SM arrangörerna? LMS kan väl inte ha svårt att få banan när dom vill?

Jonte VSB R-T skrev:
Jo kanske det är så, men banägarna får det ju också enklare om alla kör som förra året. Vilka är det som bokat banerna före SM arrangörerna? LMS kan väl inte ha svårt att få banan när dom vill?

Bantiden är för det mesta inte problemet, problemer är som oftast att få tag på funktionärer.

Det är inte lätt att få tag på folk 1:a helgen på semestern om man säjer så... även om det rent kalendermässigt för raceputtar fungerade bra

//håkan

EDIT: Jonte, du är välkommen att lära dig mer om hur LMS fungerar, för det är inte så självklart som du skriver att LMS kan arrangera en tävling precis när som helst heller.

Last edited:
håkan skrev:
Bantiden är för det mesta inte problemet, problemer är som oftast att få tag på funktionärer.

Det är inte lätt att få tag på folk 1:a helgen på semestern om man säjer så... även om det rent kalendermässigt för raceputtar fungerade bra

//håkan

EDIT: Jonte, du är välkommen att lära dig mer om hur LMS fungerar, för det är inte så självklart som du skriver att LMS kan arrangera en tävling precis när som helst heller.

Nä utan funktionärer så går det ju inte men vill bara höra hur tankegångar gått när datumen spikades. Var det så svårt i år så ni ville testa något annat eller?

Jag lär mig gärna mer om hur det till med arrangemanget runt en tävling med ljuddispanser o.s.v. Men är verkligen bantiden det stora problemet? Var inte orolig jag kommer framföra frågan på årsmötet. Om jag inte fegar ur... nja

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back