SM 2010 - Mantorp

Du hade ju bara en !? annars lånar ja den andra :D

Jag har bara EN hoj.... :)

Jag tänkte om man var 2st, så kunde man dela på anmälningsavgiften till ERF'et, och sen besikta in varsin hoj (en reservhoj). Sen kunde man använda hela 6h racet som "fredagsträning" och bara köra 3h var.
 
Jag har bara EN hoj.... :)

Jag tänkte om man var 2st, så kunde man dela på anmälningsavgiften till ERF'et, och sen besikta in varsin hoj (en reservhoj). Sen kunde man använda hela 6h racet som "fredagsträning" och bara köra 3h var.
Fast då är det väl inte endurance längre? Syftet med ERF är väl att testa materialets gränser, inte bara förarens.
 
Fast då är det väl inte endurance längre? Syftet med ERF är väl att testa materialets gränser, inte bara förarens.

Jo, men nu var det för att hitta ett kryphål i reglementet så man kan använda ERF'et som fredagsträning eftersom planeringen blir så tokig på Mantorp när fredagsträningen nu blir en torsdagsträning istället. Så man måste ta ledigt en extra dag från jobbet bara för att sitta och uggla en dag nere i depån på Mantorp på fredagen.

Inbjudan/TL ska komma idag...

Vet du om det blir några förändringar kring mätning av ljud, och ljudnivåer? Eller blir det samma kaos/tombola som tidigare?
 
Last edited:
Mmm, eller så skiter man i att träna å åker ner till kval å race bara, å dessutom sparar 500 spänn :brinnerup + att man sparar 1 semesterdag :tummenupp
 
Jag e kass på att söka, så ja frågar istället, när är racet ? e de nu till helgen, dvs 20- 21:a ?

finns det ngt tidsschema ngn stans ?
 
Då e de ju skitbra o träna på torsdag!! Tävla på fredag. Plus lör o Söndag!! Du kommer ju mer förberedd än dom flesta!!
Tänkte själv göra det!
Hade jag haft tid råd och möjlighet att göra det så inte mig emot.

Men frågan är hur rättvist det är att en del kommer att få väsentligt mycket mer träning på den aktuella banan innan lördagen och söndagens tävling?

@macke: Ett alternativ, om du har gått om deg, är att anmäla ett team med två förare. Först åker du ute och tränar, sen skickar du ut förare nummer två som tar det lugnt och försiktigt ett par varv mest för syns skull. När du är redo är det bara ut och köra igen :)
 
Hade jag haft tid råd och möjlighet att göra det så inte mig emot.

Men frågan är hur rättvist det är att en del kommer att få väsentligt mycket mer träning på den aktuella banan innan lördagen och söndagens tävling?
@macke: Ett alternativ, om du har gått om deg, är att anmäla ett team med två förare. Först åker du ute och tränar, sen skickar du ut förare nummer två som tar det lugnt och försiktigt ett par varv mest för syns skull. När du är redo är det bara ut och köra igen :)

Rättvist ? alla har samma möjlighet, sen att en del har råd o tid,andra inte.. så är det med racing generellt.

Ang ERF, Munken körde ju själv för skojs skull, - hämtat från hans "blogg" " Men jag ville ha mer så jag ställde upp helt själv i ERF. Tänkte att det är ju bra träning. Tyvärr fick jag inte köra 6h själv utan var tvungen att vila minst 1/3 av tiden. "
:tummenupp
 
Hade jag haft tid råd och möjlighet att göra det så inte mig emot.

Men frågan är hur rättvist det är att en del kommer att få väsentligt mycket mer träning på den aktuella banan innan lördagen och söndagens tävling?

@macke: Ett alternativ, om du har gått om deg, är att anmäla ett team med två förare. Först åker du ute och tränar, sen skickar du ut förare nummer två som tar det lugnt och försiktigt ett par varv mest för syns skull. När du är redo är det bara ut och köra igen :)

Sen när är idrott rättvist, du har råd med TC det har inte jag är det rättvist? OT. Jag är för mycket tävla och lite träna, som det är nu liknar tävlingshelgerna mer träningsläger. Mvh. Kjell
 
Rättvist ? alla har samma möjlighet, sen att en del har råd o tid,andra inte.. så är det med racing generellt.
Sen när är idrott rättvist, du har råd med TC det har inte jag är det rättvist? OT. Jag är för mycket tävla och lite träna, som det är nu liknar tävlingshelgerna mer träningsläger. Mvh. Kjell
Uppenbarligen var jag lite otydlig, sorry!

Det jag menade var det här specifika fallet där den som är med i ett ERF-team eller har pengarna att hafsa ihop ett team för att få träna har en fördel som inte känns helt rättvis. Visst är det lite hårklyveri men jag hoppas det vart tydligare nu med vad jag menar :)
Du blir nog inte ensam om att dyka upp på lördagen, känns inte så aktuellt att sitta av en dag i depån direkt.
Att åka ner på torsdagen för att träna och sedan sitta i depån och häcka en hel dag känns ungefär lika aktuellt som att åka till LMS B-race redan på onsdagskvällen och mata fåglarna på torsdagen...
 
Det jag menade var det här specifika fallet där den som är med i ett ERF-team eller har pengarna att hafsa ihop ett team för att få träna har en fördel som inte känns helt rättvis. Visst är det lite hårklyveri men jag hoppas det vart tydligare nu med vad jag menar :)

Jag vet inte om ERF är vidare bra träning för sprintrace. Har du kört själv?

Jag har kört ett ERF, och allafall för vårt lag kändes det som att det gick ut på att hitta en lagom lunk som man inte blev trött av och att köra på säkerhet - dvs inte dyka i första bästa lucka osv. Dessutom kör ju minst två av tre inte på sin egen hoj..
 
Meget skumt schema med träning på torsdagen, tur man kan jobba i Linköping på fredagen...
 
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top