SM 2008 - färdig serie

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
TJOHOOOOOO
Nu har vi äntligen en serie som kommer ge sm-medaljer. Jag hoppas såklart fortfarande på att fler tävlingar kommer in så vi får fem-sex rejs men detta är minimum för att RF ska dela ut SM-tecken.

Kalendern ser numer ut såhär:
07 Jun - 08 Jun SM MK FALCON S1,2
05 Jul - 06 Jul SM TEKNIS MOTOR CLUB S,1,2
19 Jul - 20 Jul SM JÄMTLANDS MK S1,2,Quad

Naturligtvis är inte klasserna rätt ännu men bry er inte om det ännu, S3 och open ska med.

Var det inte prat om att man skulle köra något race i samband med en stcc tävling på bananpiren i gbg, eller är det bara jag som har missuppfattat?

Inte en dag försent!

Viktigt att inte bryta i någon tävling när det är endast tre tävlingar!

Kalendern ser ut såhär i dagsläget men vi hoppas och tror på fler rejs som jag sa innan.

Dra ditt strå till stacken genom att hjälpa Fredrik, Thomas och Robban i KMK :tummenupp

Wanted skrev:
Var det inte prat om att man skulle köra något race i samband med en stcc tävling på bananpiren i gbg, eller är det bara jag som har missuppfattat?
Jo men det sprack som omtalats i ett par andra trådar. De jobbar nu primärt med ett rejs på en gocartbana i Göteborgstrakten.

En fjärde är pågång,datum tyvärr inte fastställt(SVEMO vs ÖMK),återkommer med mera detaljer senare.:tummenupp

Hallå,
Såg att det kommer vara VM i Uddevalla samtidigt som Teknis har sin SM deltävling, 5-6juli. Är det något som man tänkt på? Kan det tänkas påverka intresset för SM deltävlingen?

Mvh
Jocke

Hur blir det med Rokie eller ska jag säga open-klassen...?
Jag ser bara S1, S2 och quad. Eller är det normalt.

Open har ingen SM-status, tror bara det är därför dom inte tas upp i listan.
Har svårt att tänka mig att ngn arrangör skulle avstå att även arr. inbjudan för Open

Som jag skrev i mitt allra första inlägg är det inget att oroa sig över (förrens respektive arrangör lägger ut anmälan) eftersom han som gör kalendern inte gjort rätt på alla rejs något tidigare år...

Open har ingen SM-status, tror bara det är därför dom inte tas upp i listan.
Har svårt att tänka mig att ngn arrangör skulle avstå att även arr. inbjudan för Open
Alla klasser som ska köras på respektive rejs ska stå med i kalendern, han har helt enkelt inte knackat rätt alternativt fått fel instruktioner från Isgren.
Vill man veta vilka klasser som ska köras på respektive rejs får man kolla med arrangerande klubb.

Hallå,
Såg att det kommer vara VM i Uddevalla samtidigt som Teknis har sin SM deltävling, 5-6juli. Är det något som man tänkt på? Kan det tänkas påverka intresset för SM deltävlingen?

Mvh
Jocke

Om det är som det varit förr får det knappt vara några mc-tävlingar alls samma helg som VM.

ÖMK fick inte ha SM-tävling i Supermoto 13/9 när Ullevi/Göteborg ska ha sin stadioncross,tydligen intresse konflikt och brist på tävlingsdomare......:confused:
MEN vi jobbar vidare med nytt datum!:tummenupp

Hur blir det med Sommen? Jag har gjort en notering på den 20/4 är det helt åt h..vete????

Det får inte gå tävlingar samtidigt som Uddevalla och hoppas verkligen det inte blir så i år heller!!!

Det vore trevligt om de översattes till ortsnamn...

Örebro
Östersund

Men vad äre som är först?

Lätt att man kommer till Östersund iaf :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman