SM Östersund 19-20 Juli

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Råkade se att www.jmk.nu släppt sin inbjudan nu.

Hoppas många rookiesar hänger på upp i år också. :tummenupp
Riktigt fint arrangemang förra året. Mycket körning; torsdag, fredag, lördag och söndag så det är väl värt resan. :)
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Hur är det med boende där uppe? Tälta i depån? Sova i klubbstuga? Någe vandrarhem att rekomendera?
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Hej allihopa!
I år är jag inte drivande eller delaktig mer än tips till Jämtlands MK på saker som bör fungera.. Detta på grund av många orsaker men bland annat bristen av att se sporten får dem möjligheter som krävs för att kunna utvecklas i första hand på en lokal nivå. Jag har tappat suget och känner inte det värt att lägga ner all den tid jag gjort tidigare år och det utan mycket till hjälp. Så nu har jag ett sabbats år helt från supermoto och får se om jag får tillbaka suget.

Jag hoppas ni får en mycket trevlig tävlings helg med mycket körande.

Som svar till Lilltrynet:
Det finns något enstaka rum som går att hyra vid banan. Tälta funkar också om ni så vill det. För närmare info om detta kan du ringa till JMK´s kansli på 063-122095.

Vandrarhem har jag dålig koll på men skulle gissa att Hotell Ett (http://www.hotellett.com/) som ligger i utkanten i stan mot banan och är ett prisvärt hotell. Säg att ni ska komma upp på tävlingen som JMK anordnar och hoppas på att eventuellt kunna få ett extra bra pris :)

Mvh Jocke :)
 

Mikey 282

Nu dokumenterat galen
Gick med
2 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Crf 450 R Super Moto 05 CRF 450 R Cross 04 XT 600 E 03 XT 660 R 09
Är det 800:- i open oxå och eller ingår alla träningar?
Har inte riktigt fattat :huvet
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
I år kostar open lika som övriga klasser och extra träningen kostar som förra året på torsdagen och fredagen. Det borde stå i TR och inbjudan (jag har skrivit om förra årets TR åt dem :))

Mvh Jocke
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Jag tycker det är lite få anmälda, kom igen nu Rookiesar/Openförare, anmäl er!
Om arrangörerna ska fortsätta arrangera tävlingar så gäller det ju att vi visar intresse. Ni som inte anmält er, får man höra era bortförklaringar? Tror inte speciellt många är giltiga.. :)

Riktigt kul bana och såå långt upp är det inte, kom igen nu! Jag vill rejsa! :tummenupp
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Jag tycker det är lite få anmälda, kom igen nu Rookiesar/Openförare, anmäl er!
Om arrangörerna ska fortsätta arrangera tävlingar så gäller det ju att vi visar intresse. Ni som inte anmält er, får man höra era bortförklaringar? Tror inte speciellt många är giltiga.. :)

Riktigt kul bana och såå långt upp är det inte, kom igen nu! Jag vill rejsa! :tummenupp

Jag ska anmäla mig så fort ja fått lite koll på hur ja tar mig upp och hur ja ska bo. Hur ska du bo?
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Jag bor i depån. :)

Men det finns ju som Jocke nämner ovan rum att hyra vid banan. Ragga upp några förare till och kör upp tillsammans så blir det ytterliggare några. :tummenupp
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Sådär, nu börjar det likna nåt men det finns fortfarande plats för fler. :tummenupp

Om någon mer vill åka men inte vet hur denne ska ta sig dit så kan jag nog klämma in en till. :)
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
I år kostar open lika som övriga klasser och extra träningen kostar som förra året på torsdagen och fredagen. Det borde stå i TR och inbjudan (jag har skrivit om förra årets TR åt dem :))

Mvh Jocke

Satt just o läste TR och såg följande:
Anmälan sker via www.anmalan.nu. Betalning sker på pg nr: 9 85 90-3. Anmälningsavgift 800:- för SM klasser och quad, 400:- för Open och S3.
Är det ändå 800kr som gäller?
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Nu har du ställt en fråga som jag inte kan svara på för när jag skrivit TR så står det att samtliga betalar 800kr. Ring JMK´s kansli, de ska ha svar på detta. :)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det finns vandrarhem på frösön oxå som går o bo på.
Fördelen med det är väl att det finns en plan o parkera buss och släp på under natten.



070-556 74 97 för lediga rum.
 
Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Aj, det missade jag, men det kan man väl se som att jag betalade engångslicensen i förskott. :)

Att det ändå är 800 på anmälan.nu är nog för att det inte går att ha olika priser för olika klasser.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Jag bokade upp två sovplatser men behöver nu bara en till mig själv. Är det någon som behöver plats så ring mig under dagen, avbokar annars ikväll.
Finns även plats i bil om någon vill upp o titta, kör imorgon (fredag) morgon.

0704-928585
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Nu har dom flesta lagt sig. Bara elverken och enstala röster som hörs.

Ett flertal kom redan igår och tränade. Idag har det regnat ett flertal ggr. Inget grus har körts. Inget särskilt att rapportera. Återkommer i morgon med open-resultaten.

Bilder får ni klara er utan.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top