Smörjning vid bakhjulsåka

legionRider

Nu med fetaste larmet installerat...
Gick med
25 May 2005
Ort
Under tak
Hoj
ca 8
Helloj !

Är det någon som har erfarenhet av smörjningen på en
KTM lc4 vid långa bakhjulskörningar ?

Kör med mycket olja i, dock inte över max vid arbets temp...
Sitter ju 2 separate pumpar på maskinen vilka borde göra
jobbet ??

Någon som vet ?
Kanske redan finns en tråd med samman hoj...

mvh
/Micke
 
Smörjningen blir lidande,bla kamaxelns nockar, då det lilla oljebadet
som finns under dessa töms vid bakhjulsåkning.Finns säker betydligt
fler grejer som blir utan.
 
Staffan skrev:
Smörjningen blir lidande,bla kamaxelns nockar, då det lilla oljebadet
som finns under dessa töms vid bakhjulsåkning.Finns säker betydligt
fler grejer som blir utan.

Har inte hört någon LC4 motor som tagit stryk av bakhjulskörning. Värre ställt med Husaberg...

Själv kört otals mil sammanlagt med 640 (1400mil) och nu med 660 (750 mil) varav en stor del på bakhjulet (ofta +1000m körningar på bakhjulet) Inte märkt av något osedvanligt slitage (i alla fall inte i 640 som jag hade upp motorn på efter ca 1000 mil, i samband med trim...)

Kör du lungt vidare (om du kör riktiga 12:or kanske du inte ska köra för länge dock... :tummenupp )

/Göran
 
Tommy här på forumet gör INGET( :) ) annat än o köra HÖGT & LÅNGT(8-9 km) på slangen med sin 660 o den rullar på fint så det är nog bara o tuta o köra ...

:)
 
Låter lite betryggande ... :)
Hittade ett par trådar som beskriver en del problem och haverier...
Eftersom det är lite tyngre att svänga sittande brukar det bli lite kortare
med växlingar, men när man sätter upp knät på sadeln är det ju både enkelt
att svänga och bromsa hojen på bakhjulet...

Att ta upp på 4 el 5 håller ju dock ett lägre varv vilket ska föredras...
Älskar slangåkat, men närmare 30 än 25 leder väl till lite tankar om att inte
vilja renovera för ofta ...

Finns väl inga toppsmörjningskit el dyl ??

Gurra skrev:
Tommy här på forumet gör INGET( :) ) annat än o köra HÖGT & LÅNGT(8-9 km) på slangen med sin 660 o den rullar på fint så det är nog bara o tuta o köra ...

:)
 
Inget problem.
Vi drog en från frösunda till Uppsala och sen från Skogskyrkogården till motorvägen slutar mot Nynäshamn för några år sen och den var det inte en repa i så du kan vara lugn. Den sista repan filmades dessutom i en sekvens. Enda gången jag har tittat på bakhjulsåka och trättnat på det.

Daniel
 
legionRider skrev:
Helloj !

Är det någon som har erfarenhet av smörjningen på en
KTM lc4 vid långa bakhjulskörningar ?

Kör med mycket olja i, dock inte över max vid arbets temp...
Sitter ju 2 separate pumpar på maskinen vilka borde göra
jobbet ??

Någon som vet ?
Kanske redan finns en tråd med samman hoj...

mvh
/Micke


Lc4 motorn har dubbla oljepumpar! just för att den skall få smörjning vid bakhjusåka!!

Så wheela på du bara !
 
Får tacka för råden !
Känns lite tryggare ...

Hur skall man klara sig om man inte fick åka bakhjul ????? :3freak

Slinke skrev:
Lc4 motorn har dubbla oljepumpar! just för att den skall få smörjning vid bakhjusåka!!

Så wheela på du bara !
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top