Smög förbi kö till vägfärja, fick en sjujävla utskällning

Här i östergötland får man ju köra mot rött titt som tätt.

Den registrerar inte att jag kommer... Har inte fått herr blå efter mig någongång som tur är :rolleyes:

Men dedär jä**la rödljusen går mig på nerverna ibland!

Felanmält dem?

Felanmält dem?

Nepp. Varit så i flera år dock.

Orkar inte sitta och felanmäla trafikljus i en by som jag inte ens bor i.
Tror offroadare har svårare att registreras pga höjden?

De trafikljus som inte funkar ser jag som urfunktion så väjningsplikt gäller.

Last edited:
Hur hittar du alla dom här personerna? Det är ingen som någonsin har sagt något till mig när jag har smitit förbi. :(

Du, det har jag också funderat över.. Kanske är mitt sex appeal inte så pjåkigt trots allt, tyvärr verkar den även påverka hanar i samma utsträckning som honor.

Varför kan gubbar som honom inte hålla käften. De blir fler och fler eller så har man bara oturen att stöta på dom.

Felanmält dem?

De är felanmälda sedan länge. Det ignoreras. Östergötland är ett U-land vad gäller vägunderhåll.

Vi satt och svor över det på en halvofficiell middag förra sommaren, rätt länge och utförligt. En bekant försökte hela tiden byta ämne. Det visade sig att han visste vad vi inte visste, d v s vad mannen tvärs över bordet jobbade med... :D

Varför kan gubbar som honom inte hålla käften. De blir fler och fler eller så har man bara oturen att stöta på dom.

Kanske därför att personer som dom flesta i den här tråden , blir äldre :rolleyes:..........

Jaja men då borde du passat på att ta gubbjäveln i örat - haha såna chanser får man ju knappt - nu får du leda mcen runt stan som en blyg mongolid medans t.o.m snutarna sitter o garvar åt dig i buskarna

Edit

Svar på inlägget av FT

Ett tips om det där med rödljusen. dra dit en sån där liten superkraftig magnet på undersidan av cykeln. Jag lyckades få en på Teknikmagasinet när det var en sån där magnetkub på demo. Funkar som fan. Satte fast den under ramen och drog en liten bit tejp över.

Antar att man åker förbi kön och ställer sig längst fram även vid färjan till Visby från Nynäshamn?

Haha, råkade braka förbi vad jag trodde var 200m parkerade bilar med min bil, när kön tog slut stod en färja där (N Lagnö), tur man inte skulle med den, U-sväng och tillbaka, *asg* Undrar vad de tänkte

hade du haf SH cållitch på dig skulle gubben aldrig vågat säga nått. då skulle han släppt det DirECKt då han skulle vara rädd att bli bjuden på knogmacka.

Antar att man åker förbi kön och ställer sig längst fram även vid färjan till Visby från Nynäshamn?

Ja, det gör jag iaf rätt ofta. Kör den färjan rätt ofta under sommaren och det brukar inte vara bågot problem. Man hamnar ju ändå först på de fälten tv.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka