Små Lampor

Addonic

Lindis #89 Rookie 1000
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
R1:or
Hej, jag håller på med ett hybrid project och tänkte höra med er här inne i streetfighter delen som verkar har bäst koll på lampor.

Jag är ute efter ett par lampor som skall vara så små som möjligt i diameter, och skall vara e-märkta.

Jag hittade en affär i tyskland "www.glow-special.de" där de verkade ha bra saker. Jag har tittat på dessa 2 produkter "36mm Scheinwerfer" och "38mm Scheinwerfer" som verkar intressanta.

Min tyska är lika med noll, så jag tänkte höra med er om någon här inne vet om "E-geprüft (TÜV frei)" är lika med godkännda i sverige.

Eller ni kanske vet några andra små e-märkta lampor som man annars kan inhandla i sverige.

/Mvh Jonas

jo men det måste ju vara E-märkta då. så det är bara att köra. Tyskarna har strängare regler än vi.

Hallo,
Artikel-Nr. 10036 = Gehäusedicke = 63mm
Artikel-Nr. 10038 = Gehäusedicke = 64mm

Undrar du över diametern på ljushuset så fick jag detta svar av dom. Det står inget om e-märkta, först 40 mm-ljuset, men titta även på www.Fighterumbau.de Där har de en 38 mm som står att den är e-märkt. Har beställt en sån förra veckan

Bifogat

• de-oben_1_1245_thumb_2.jpg
    de-oben_1_1245_thumb_2.jpg
    6.8 KB · Visningar: 136
*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back