Små handskar med hårda skydd?

flimmer

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2004
Hoj
SV650s -02
Jag letade hela förra säsongen efter ett par handskar till mig, utan att lyckas. Kravet är att det ska finnas hårda skydd, vilket finns på en mängd olika sorters handskar. Problemet är bara att jag verkligen har jättesmå händer... :gnissla Skulle väl tippa att jag har storlek 5 eller nått.
Är det någon som känner till någon tillverkare som gör så små handskar MED hårda skydd?? (Vanliga handskar är inget problem att hitta, det har jag redan).

Ni tjejer som kör och ni med flickvänner eller barn, vad använder ni/de för handskar??

Har funderat på att köpa för stora och sy in, men problemet är att de är för breda över knogarna. Förslag någon?

1 gång till: Dessa finns från strl 6. www.akmotor.se

sp_24_liten.jpg

har du provat dammodeller? Men små handskar är ett aber att hitta även för en tjej, särskilt när man vill ha lite skydd...

Dammodellerna är lite smalara i fingrar o händer nämligen.

Jag har bara hittat ett par jag kunde ha och det var ett par dammodell på Touringbutiken. Minns inte vad de hette.

Bluegreengrey skrev:
har du provat dammodeller? Men små handskar är ett aber att hitta även för en tjej, särskilt när man vill ha lite skydd...
Jag har inte lyckats hitta en dammodell med hårda skydd...vanliga, utan skydd, har jag som passar...

Jag har bara hittat ett par jag kunde ha och det var ett par dammodell på Touringbutiken. Minns inte vad de hette.
Jag ska kolla in touringbutiken!

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...