Små hål i trottlarna ZXR750-94..strypning??

Borra eller inte? NEJ. Dont do it.

Hej du.
Borra INTE upp de hålen,,de är rätt så noga uträknade och jobbar, mycket riktigt, ihop med fjädern på ovansidan.
När man borrar de, på de flesta dynojet-kit, så bytar man ju även nålen och ibland tom fjädern,,så det där har de lägt några timmer på att få rätt, tror jag.;-)
Vill du ha bättre respons på gasen, montera då trottel-förgasare eller, allra bäst, insprutning,,det fungerar garanterat.
Om du har otur och får ett för stort hål, så är det ju INTE bara gaspådraget som påverkas, men även vid jämn gas, så blandningsförhållandet kan bli riktigt "tokigt", så då får du alldrig får ordning på förgasarna. Du kan bestycka tills du dör då...
Dessutom, om du sen måste byta ut alla trottlerna, när du har fått för stort hål och hojen går riktigt pissigt vid alla varvtal,,,,så koster de ca 1200:- PER STYCK,,,4800:- kan du ju köpa 4 stk. begagnade RS-förgasare, och då har du fått gassvar.
Bara min åsikt, hälsar
Mogens.

zxr 750 strypning

Har funderat på om min zxr750 -94:a är strypt eller inte, har kollat bilderna på trottlarna och kollat på min, det är ju inte hål utan en grop i trotteln, se bild, är den strypt när den ser ut som min på bilden ? ca 4.5 mm urfräsning... den e tysklands importad

ps. vad är det för hål/grop i nedre mitten ? ds.

Bifogat

• DSC01101.JPG
    DSC01101.JPG
    123.1 KB · Visningar: 206
Last edited:
Har för mig att man använde trottelstopp för att strypa senare ZXR modeller.

Vissa sk 80hk versioner (tror det var avsedda för Franska marknaden men såldes även under 93 på Svenska marknaden) är strypta i bla trottlar kammar mm, blir väldigt dyrt att fulleffekta dessa.

80 100 120hk vad jag fattat.. 80=strypt orginal 100 ostrypt zxr och 120hk är en rr som det va kammar mm--

Har för mig att det stod i regbeviset hur effekten var reducerad på min 93'a. Om du vet vem som levererade hojjen första gången kan de kanske berätta i vilket utförande den såldes (oavsett vad regbeviset säger).

Har för mig att man använde trottelstopp för att strypa senare ZXR modeller.

Vissa sk 80hk versioner (tror det var avsedda för Franska marknaden men såldes även under 93 på Svenska marknaden) är strypta i bla trottlar kammar mm, blir väldigt dyrt att fulleffekta dessa.

Det står att det ska vara 74kw dvs ca100 hk i regbeviset.

Har även kollat trottlarna och de går ända upp så de ligger inte ivägen.

Har funderat på om min zxr750 -94:a är strypt eller inte, har kollat bilderna på trottlarna och kollat på min, det är ju inte hål utan en grop i trotteln, se bild, är den strypt när den ser ut som min på bilden ? ca 4.5 mm urfräsning... den e tysklands importad

ps. vad är det för hål/grop i nedre mitten ? ds.

Något trottelstopp har jag inte, men de är de här groparna i trotteln jag är orolig över då jag såg på en bild att de hade lagt igen dom, är detta verkligen en strypning ??

Något trottelstopp har jag inte, men de är de här groparna i trotteln jag är orolig över då jag såg på en bild att de hade lagt igen dom, är detta verkligen en strypning ??

Groparna är inte en strypning! Din trottel på bilden är ostrypt!
/ Offroad

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...