Båda termerna verkar användas. Frågan är vem, om någon, som har rätt?Fredde Meck skrev:Enligt Mikuni's hemsida så står det för "Constant Vacuum".

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Båda termerna verkar användas. Frågan är vem, om någon, som har rätt?Fredde Meck skrev:Enligt Mikuni's hemsida så står det för "Constant Vacuum".
.....Neutral skrev:Båda termerna verkar användas. Frågan är vem, om någon, som har rätt?![]()
80 100 120hk vad jag fattat.. 80=strypt orginal 100 ostrypt zxr och 120hk är en rr som det va kammar mm--
100hk var väl 91-92 sen vart det mer.
Har för mig att man använde trottelstopp för att strypa senare ZXR modeller.
Vissa sk 80hk versioner (tror det var avsedda för Franska marknaden men såldes även under 93 på Svenska marknaden) är strypta i bla trottlar kammar mm, blir väldigt dyrt att fulleffekta dessa.
Har funderat på om min zxr750 -94:a är strypt eller inte, har kollat bilderna på trottlarna och kollat på min, det är ju inte hål utan en grop i trotteln, se bild, är den strypt när den ser ut som min på bilden ? ca 4.5 mm urfräsning... den e tysklands importad
ps. vad är det för hål/grop i nedre mitten ? ds.
Något trottelstopp har jag inte, men de är de här groparna i trotteln jag är orolig över då jag såg på en bild att de hade lagt igen dom, är detta verkligen en strypning ??
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |