Små fyrcylindriga hojars existensberättigande?

Status
Ej öppen för fler svar.
Häng på nån annan tråd då om du har svårt att fatta nånting..

Jag startade den här tråden som nu är mer än 8 sidor lång. Av dessa sidor så består minst 5 av totalt jävla meningslösa inlägg. Å dom kommer inte från mig..:arsele

Nä, men den består av 3 sidor helt jävla jättemeningslösa inlägg från din sida. Om du nu inte gillar sporthojar varför i hela helvete hänger du då här och provocerar oss som faktiskt gillar sporthojar?

Jag tycker du ska hitta ett annat forum där det finns likasinnade och där du kan få medhåll och klaga på vårt mc-val bäst du vill. För här gör du fan ingen nytta förutom att irritera folk.
 
Vid 12000 varv utvecklar motorn nästan 100 hästar. Det gör att hojen toppar kring 200 på sexans växel..

Om man fattar vad en växellåda är och vad dess funktion är så borde man inse att det inte behövs närmelsevis samma varv på motorn för att den skall orka börja rulla på ettan..

Så vad är vitsen egentligen? Godkänner dom nya reglerna att man får dra husvagn med hoj eller??
Du behöver knappast varva några 12k för att komma iväg på ettan heller.Boka tid hos en trafikskola eller köp något med variatordrift är mitt tips.
 
Nu har Plassens låda rasat igen. Bra kvalitet...

Om jag för mina fordon hade "Får absolut inte jävlas med mig en enda gång" som främsta krav så hade jag köpt en nedtrimmad, övertektylad Toyota som kommer att hålla i evighet. Nu vet jag inte vem Plassen är, men vissa människor har väldig otur med sina fordon, oavsett märke.

En tål t ex inte en vanlig stoppie ... :)

Jag vet inte vad det är för en hoj, men den är så ful så den kan inte vara italiensk :D
 

Bifogat

  • ATT1054106.jpg
    ATT1054106.jpg
    41.7 KB · Visningar: 85
Last edited:
orkar inte läsa alla inlägg, så det är kanske redan sagt.

men fazern av första årgångarna gjorde 90 blås på ettan.
och kändes riktigt bra att köra på låga växlar.

Du borde prova en annan fazer och återkomma.
 
Om jag för mina fordon hade "Får absolut inte jävlas med mig en enda gång" som främsta krav så hade jag köpt en nedtrimmad, övertektylad Toyota som kommer att hålla i evighet. Nu vet jag inte vem Plassen är, men vissa människor har väldig otur med sina fordon, oavsett märke.

En tål t ex inte en vanlig stoppie ... :)

Jag vet inte vad det är för en hoj, men den är så ful så den kan inte vara italiensk :D

Alla tre som jag har nämnt sitter på 1098R. Tycker du inte att det är lustigt att samtliga har rasat sina lådor trots att vanliga Svenssons betalar mer än dubbelt så mycket för dem som för tex en CBR1000RR?
Ang otur för "vissa" människor så har Petjo inte haft problem tidigare vad jag vet, och inte heller Niko.
Lustigt att just Ducatiägare envisas med att försvara "sitt märke" ända in i kaklet.
 
Som jag ser det så måste det så måste det vara nått av detta:
a) Thunderchild kan inte köra hoj å hantera koppling
b) Thunderchild har en kroppsform som Barbapappa på över 150 pannor och vid provkörningen då knäckte Fazerna självförtroende totalt
c) Fazern var paj för ingen annan har haft dessa problem.
d) All of the above

Att sen börja tråden med "Små fyrcylindriga hojars existensberättigande? och på så sett pissa på ALLA byggda 600cc radfyror och inte tro att man ska få mothugg på sporthoj.com är bara genomkorkat.
 
Om jag för mina fordon hade "Får absolut inte jävlas med mig en enda gång" som främsta krav så hade jag köpt en nedtrimmad, övertektylad Toyota som kommer att hålla i evighet. Nu vet jag inte vem Plassen är, men vissa människor har väldig otur med sina fordon, oavsett märke.

En tål t ex inte en vanlig stoppie ... :)

Jag vet inte vad det är för en hoj, men den är så ful så den kan inte vara italiensk :D

Jag är ledsen att förstöra din dröm, köpa en nedtrimmad Toyota hjälper inte.... Jag gjorde det förra året för att de närmaste åren åka så billigt som möjligt. Tji fick jag när jag åkte på ramlagerras i somras på semestern... Fick stoppa i en helt ny rova. Men vad ska man vänta sig av en 02:a med 11000 mil på mätaren:rolleyes:
Kontentan är att inte ens Toyota kan bygga driftsäkert...:huvet
 
Jag är ledsen att förstöra din dröm, köpa en nedtrimmad Toyota hjälper inte.... Jag gjorde det förra året för att de närmaste åren åka så billigt som möjligt. Tji fick jag när jag åkte på ramlagerras i somras på semestern... Fick stoppa i en helt ny rova. Men vad ska man vänta sig av en 02:a med 11000 mil på mätaren:rolleyes:
Kontentan är att inte ens Toyota kan bygga driftsäkert...:huvet

eller så har allt en livslägd och material slit och förbrukas på våran planet.
 
eller så har allt en livslägd och material slit och förbrukas på våran planet.

Absolut, men jag förväntar mig att en tråkig Toyota Avensis med 130 trötta hästar ska hålla längre än 11000 mil och 6 år innan det är dags att byta motor....:pannkyss Jag har inte råkat ut för ramlagerras på någon av alla KTM:er så jag fick väl det här som kompensation...
 
Lustigt att just Ducatiägare envisas med att försvara "sitt märke" ända in i kaklet.

Javisst, skitkonstigt ... gå tillbaka några sidor och se varför, och av vem, just denna diskussion startade ... fundera sedan en gång till på om du behöver vara förvånad ...
 
Å jag försöker gång på gång förklara att hojen inte behöver nå sitt effektpeak för att orka dra iväg på ettan.. Om man som sagt inte behöver dra en husvagn eller nåt..

Visst inser jag att det här är meningslöst.. 8 sidor och knappt någon på forumet klarar att läsa innantill.

För mig står det helt klart varför sporthojspremien är skyhög. Vad som är svårare att fatta är hur människor som har så svårt att ta till sig information nånsin klarade körkortsteorin..

Nåväl.. Vissa saker får man inga svar på. Jag ger upp nu..

Skinkvarma hälsningar till er alla!:arsele




Ehhhh har du nån statistik på att laglig hastighet på höga varv orsakar mer olyckor än samma hastighet på låga varv eller vad menas?

20års bambarepor gör en till hojexpert, mina 20 års testande av olika sporter måste göra mig till hmmmm:va elitidrottare:yoparty os nästa!!

Fattar ännu inte varför DU väljer hoj åt nån annan, borde hon inte själv avgöra vad som är mest lättkört? nåja nu fick hon nåt som är lättkört som en moppe iaf.
 
Last edited:
Oerfarna hojåkare har alltid en massa funderingar...de lär sig med tiden. Förhoppningsvis. :D
 
Säkert.. Men grejen är att det inte var en rejshoj jag ville ha utan en lättkörd vardagshoj som är lämpad för tjejen jag övningsskör med..

Kanske är den här diskussionen helt omöjlig om jag pratar med människor som aldrig kört en hoj med en vettig motor.

Den roligaste hoj jag kört (och ägt) var en gammal XL 600.. En stånka på 40 hästar.. Den drog starkt från botten och drog jämnt och starkt upp till 6000 varv där den förvandlades till en ylande liten röd raket..
Detta uttalande säger allt om vad det är för hojar du kör och hur du själv kör. Ylande raket? Hahahaha, du är en riktigt rolig kille:D . Låt mig gissa. Den roligaste bil du någonsin ägt är en Volvo 240 och den roligaste resa du gjort är en utflykt till Skara sommarland. Fortsätt hålla stilen. Förresten vill jag tipsa dig om en riktigt fet hoj nämligen en Jawa 250. Automatlåda och allt. Du bara gasar och så rör den sig framåt och ett varvstopp på 5000 varv som du gillar:tummenupp
 
Du menar väl 12000? Det är nämligen där Fazern tar ut sin maxeffekt..

Men att behöva varva hojen dit på lägre växlar bara för att fanskapet skall börja röra på sig är ju helt sinnessjukt..

Är det ingen annan än jag här inne som inser det??:confused:

Vet inte vad du provkört, men frugan har en 600 fazer. Den har 95 hk, går hur bra som helst. Hyffsat botten och mellanregister. Den åker vi lätt båda två på utan problem när vi känner att den ska luftas. För att vara en 600 är det en helt ok maskin.

Väger du 180 kg eller vad är det för fel.?? Kan du inte köra hoj ??
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top