Små fallförgasare. CV

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Tiger 800XCx
Vill få tag på en liten fallförgasare som passar till min Scooter. Ca 30-32mm skulle vara lagomt.
Har försökt hitta någonting lämpligt. Men... inte. Kanske zxr400 har. Men jag behöver ju bara EN.

FInns det någon annan skum MC som har någonting? Lämpligt

Mats

Där finns en del skumma förgasararrangemang till Dr350/650 och dyl offroadmoppar med en CV gasare och en trottelgasare, båda relativt små och borde passa....

Annars har Aprilia Pegaso dubbla Mikuni BST33 och de går att få tag på i drivor på ebay....

EDIT: Såg att du ville ha fallförgasare....:glömdet

Last edited:
Om du kan tänka dig annat än CV så kolla sid. 26 efter nerladdning
http://www.sudco.com/onlinecat.html

Finns 28 och 33mm FCR-singel :tummenupp

Ska sanningen fram så har jag en brygga med FCR33... men det känns lite magstarkt att trimma Tillochfrånjobbet scootern med ett slakta den :D

Funderade på om det finns någon Cromsläde på 5-600cc som har fallförgasare.

Mats

Ska sanningen fram så har jag en brygga med FCR33... men det känns lite magstarkt att trimma Tillochfrånjobbet scootern med ett slakta den :D

Mats

Virago 535 har liggande fuggar....

Mats

Va väntar du på :va
Skulle se coolt ut om de stack ut en fögge åt ena håller å två åt andra hållet, reservföggar typ :D

Men kolla även hondas V4:or som finns från 400cc med tiltade CV-föggar som kan gå att sprätta.

Jag har en liknande pendlarscooter ( utan pendling inblandat ) och den har, till skillnad från andra jag sett, ett vinklat insug och en vanlig rak vaccum förgasare. Att hitta ett sånt insug ( trendimport?) gör det kanske lättare att i sin tur hitta en passande förgasare?

Jag har en liknande pendlarscooter ( utan pendling inblandat ) och den har, till skillnad från andra jag sett, ett vinklat insug och en vanlig rak vaccum förgasare. Att hitta ett sånt insug ( trendimport?) gör det kanske lättare att i sin tur hitta en passande förgasare?

Jodå, det är ett sådant insug jag har i dag. Med betoning på vinkel. I princip har dom borrat ett hål från var dera hållet. Har försökt att slipa och plasta i insuget så gott som möjligt. Men största problemet är att den "dyra" trimförgasaren inte riktigt får plats mellan motorfästet. Man måste bryta dit den med en stor mejsel och gummit mellan insug och förgasare bli aldeles böjt. Accpumpen ligger och nöter mot motorfästet när man kör.
SÅ tanken är att göra ett nytt rakt insug och montera på en fallförgasare istället. Den går hyffsat bra som det är. Men.... skulle vara kul att få ut några km/h till :D
(Ganska onödigt, för den är väldigt vinglig i +110km/h)

Mats

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back