Små aktiva 2.0 högtalare till köket...

T-amp

T-amp är en riktigt liten stärkare, men den låter bra. Tjöp valfria högtalare till. Finns på fyndborsen.se t ex.

Dom är säkert betydligt bättre än det jag tittar på, tyvärr är dom 5ggr budgeten. Dom andra jag kikar på är bara 1.7ggr budgeten :D
Vad är budgeten då? De du länkade kostade ju ca 1500 kr på nätet.
Genelec 6010 kostar 1800 på Thomann.de och jag är övertygad om att de låter bättre än M-Audio, vi har bägge fabrikaten på jobbet och det är inget svårt val vilka man avänder.
http://www.thomann.de/se/genelec_6010a_weiss.htm

Hmm. Vad är det som är så revolutionerande som hänt de senaste 5 åren?
Bättre förstärkardel? Nähe. Bättre byggkvalitet? Nähe. Bättre delningsfiler? Nähe. Bättre membran? Nähe. Berätta!

Genelec är bra shit, men vem betalar >4k för ett par högtalare man ska ha i köket!? Inte jag.
I det segment vi talar om här, under 2 kkr, så är högtalarna bra mycket bättre än de var för fem år sedan. Så klart i alla delar som du nämner, konstruktion, delningsfilter osv är mycket bättre i den här prisklassen nu än för 5 år sedan och för 20 år sedan fick du inte tag i aktiva högtalare för under 2 kkr som funkade att lyssna på. Det är väl det som är "revolutionerande"

Last edited:
Perfekt!

Både addon och genelec går att provlyssna i stan. det här verkar riktigt bra :)

Vad är budgeten?
//Micke som äger några genelec

Hade tänkt en lusentapp...

Vad är budgeten då? De du länkade kostade ju ca 1500 kr på nätet.
Genelec 6010 kostar 1800 på Thomann.de och jag är övertygad om att de låter bättre än M-Audio, vi har bägge fabrikaten på jobbet och det är inget svårt val vilka man avänder.
http://www.thomann.de/se/genelec_6010a_weiss.htm

Aah, ska kika på dom här då.

Dom du länkade till innan kostade ju över 2kkr styck, var mest det jag tänkte på.

Har nu satt mig på en köksstol en meter från högtalarna (Audio PRO - Addon one) o njuter ihop med en bärs o en skål jordnötter. Det verkar inte sämre än att dom kommer få stå framme på köksbänken :)

Mellan högtalarna står det chiliplantor så jag tänkte lira Red hot chili pepper på dagarna för att spela in både växter o högtalare.

Tack för hjälpen, speciellt Starstriker!

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk1304618072.585124.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1304618072.585124.jpg
    238.8 KB · Visningar: 321
Last edited:
Har nu satt mig på en köksstol en meter från högtalarna (Audio PRO - Addon one) o njuter ihop med en bärs o en skål jordnötter. Det verkar inte sämre än att dom kommer få stå framme på köksbänken :)....

Fortfarande lika nöjd med högtalarna?
Vet du vad det för material membranen är i?

Är nämligen på jakt efter ett par högtalare att ha ute på altanen.
Och enligt killen på HiFi-klubben så skulle det gå bra att ha ett par vanliga högtalare utomhus så länge membranen inte är i papper.
(Och självklart att högtalaren inte är i direkt kontakt med regn.)

Visst vore det trevligt med ett par B&W WM2 utomhushögtalare, som lät förvånansvärt bra. :tummenupp
Men känns inte riktigt som det är värt det. Bättre med ett par högtalare som jag kan plocka in, och ställa i ex. köket till hösten.

Någon som kan tipsa om passande högtalare?

Och enligt killen på HiFi-klubben så skulle det gå bra att ha ett par vanliga högtalare utomhus så länge membranen inte är i papper.

Visst vore det trevligt med ett par B&W WM2 utomhushögtalare, som lät förvånansvärt bra. :tummenupp
Men känns inte riktigt som det är värt det. Bättre med ett par högtalare som jag kan plocka in, och ställa i ex. köket till hösten.

Hej,
Ja, absolut. Dom blev bara ännu bättre när man hade spelat in dom. Nästan lite väl mkt bas o då gillar jag ändå bas.
Hur dom är utomhus vet jag dock inte men tror inte det är papper.

Va gick de på?

Ska ta o köpa mig nån musiklösning till köket nu när vi flyttar till större.
En Squeezebox o ett par?
Dyrt o bra :S

Va gick de på?

Ska ta o köpa mig nån musiklösning till köket nu när vi flyttar till större.
En Squeezebox o ett par?
Dyrt o bra :S

Straw under två papp. Tror jag pruttade ner priset till 1700:-.

Klämbox o dessa högtalare är en skitbra kombo! TJÖP!!!

En kompis som är musiker fick gissa priset på dom, han gissade på mellan tre och fem tusen :banana

Hej,
Ja, absolut. Dom blev bara ännu bättre när man hade spelat in dom. Nästan lite väl mkt bas o då gillar jag ändå bas.
Hur dom är utomhus vet jag dock inte men tror inte det är papper.

Det låter ju bra :D

Skickade iväg ett mail till Audio Pro.
Får höra vad de säger.

Jag köper utehögtalare från outdoorspeakerdepot.com
Bra grejjer till bra pris. Dessutom monsun och vintersäkert. Mina sitter ute året runt i ganska utsatt läge och de funkar hur bra som helst.

By the way...
ser lite tight ut att öppna överskåpet vid fläkten??
Kanske är en synvilla bara.. ;-)

du ska ha ett par d'feldt audioengine 2. De är små, aktiva och ytterst kompetenta till ett rimligt pris. Kostar ca 2k

audioengine_2.jpg

jag har ett par såna i köket (med squeezebox). Gjorde en mycket noggrann marknadsundersökning innan jag bestämde mig. De finns i svart och vitt.

Här är en test:
http://www.stereophile.com/budgetcomponents/1207ae/

har även några a5:or runt om i lyan. Låter ännu bättre men de är mer än dubbelt så stora som a2.

+1 :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...