Smällt blinkers Ktm 525

BiNi

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
Ktm 300 EXC 2012
Tjenare har hållt på i 2 timmar och spårat/dragit kabel på hojen,å när man äntligen får till det så allt funker så händer detta. När man för en gångs skull ska vara laglig..Då händer detta man blir så jävla trött ibland. Någon som haft samma problem? Såg i någon tidigare tråd några små blinkers som satt direkt på skärmen, själva blinkers glaset? Ej på en arm om in förstår hur jag menar.
Jag kan tilllägga att jag var ute i en kvart..:huvet :mad:

ctmpphp283WJK.jpg
ctmpphpfCOHUP.jpg
ctmpphpHyYEU5.jpg

haha. Hände precis sammma sak med min 250exc när jag skulle besikta och satt på hela orginal bakdelen med blinkers. Höll 5 minuter sen var blinkersen borta. Och då hade jag orginal ljuddämpare också. haha. Genomtänkt. Bytte dock till en mindre/smalare blinkers och tejpade lite alutejp på den så gick det sen.

Hmmmmmm tål att tänkas på det där... Har iofs blinkers med hölje av alu men varmt blir det ju onekligen ändå.

välkommen till klubben :gnissla
lossa blinkersen lite. sen pillar du in valfritt föremål i nederkant på foten.. sen spänner du igen o vips har du en lite annan vinkel på dom. funkar kanon :tummenupp

Bifogat

• IMG_3015liten.JPG
    IMG_3015liten.JPG
    48.6 KB · Visningar: 79
  • IMG_3285L.jpg
    IMG_3285L.jpg
    130.1 KB · Visningar: 124
välkommen till klubben :gnissla
lossa blinkersen lite. sen pillar du in valfritt föremål i nederkant på foten.. sen spänner du igen o vips har du en lite annan vinkel på dom. funkar kanon :tummenupp

:tummenupp Kanoners ska testa det.. Har du lilla enduro läppen på.

Dessa blinkers e för sidomontering på hel,eller halvkåpa....vill du ha dom får du bygga nått fästjärn o skruva fast dom i.
Kolla mina bilder på den blå banditen..den har sånna glas

jag såg en sjukt snygg variant för ett tag sedan, det var en kille som körde med akra slipon och så hade jag skaffat diod bakljus och miniblinkers som han hade satt under själva bakskärmen. Vet inte riktigt hur jag ska förklara detta nu bara men jag ska göra ett försök ;) Men för er som har KTM så där själva bakramen går in i plasten så fortsätter plaster i en fyrkantig form strax efter och i det lilla mellanrummet som finns i plasten där så hade han pillat in 2 blinkers. såg förjävla snyggt ut måste jag säga + att han slapp alla bekymmer med smälta blinkers pga. sitt slipon!

Så här blev det, fick borra nya hål, la till en bricka och vålla. Kanske inte det snyggaste men det funkar ivarjefall..

ctmpphpgAWaNa.jpg

ctmpphpgtvnHc.jpg

Jag har samma problem fast på båda sidor, med dubbelsystsmet. Borrade ett litet hål i vardera blinkerskropp och fäste två metallhakar med kabel mellan och som går tvärs över skärmen på ovansidan. Riktig fullösning, men funkade för besiktningen...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back