Smäller

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Min Gixxer (1000R -03:a) smäller i ljuddämparen ibland.
Typ om jag kör och gasar på lite typ till 7-8000rpm och sen släpper av så
låter det som en avgasknall fast inte sådär JÄTTE högt, typ smäller till bara, PANG!
Händer inte alltid, men ibland, och det verkar inte som att hojen går sämre eller nåt, den bara pangar till.
Tilläggas skall att det har suttit ett Arrow bolt on på den innan men nu sitter orginalburken på. Kan det vara så att man har gjort justering på den när man satte Arrowet på den, mer bränsle och dyl, och sen inte "gått tillbaks" när man sen monterade tillbaka orginalburken. Så det är ev. aningens för mycket soppa och för mycket motstånd i burken som gör att det ibland pangar till.
Risk finns att Arrowet monterats vid nyköp, alltså att första ägaren aldrig kört med orginalburken, bara monterat dit den när hojen skulle säljas...till mig :tummenupp
Hojen har bara gått ca 450 mil.
Den hugger inte när detta inträffar eller nåt, missförstå mig rätt.
Hojen går perfekt....men som sagt smäller till litegrann ibland.
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top