Lobo Gixxer
The Main Man
- Gick med
- 7 Mar 2003
- Hoj
- Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Min Gixxer (1000R -03:a) smäller i ljuddämparen ibland.
Typ om jag kör och gasar på lite typ till 7-8000rpm och sen släpper av så
låter det som en avgasknall fast inte sådär JÄTTE högt, typ smäller till bara, PANG!
Händer inte alltid, men ibland, och det verkar inte som att hojen går sämre eller nåt, den bara pangar till.
Tilläggas skall att det har suttit ett Arrow bolt on på den innan men nu sitter orginalburken på. Kan det vara så att man har gjort justering på den när man satte Arrowet på den, mer bränsle och dyl, och sen inte "gått tillbaks" när man sen monterade tillbaka orginalburken. Så det är ev. aningens för mycket soppa och för mycket motstånd i burken som gör att det ibland pangar till.
Risk finns att Arrowet monterats vid nyköp, alltså att första ägaren aldrig kört med orginalburken, bara monterat dit den när hojen skulle säljas...till mig
Hojen har bara gått ca 450 mil.
Den hugger inte när detta inträffar eller nåt, missförstå mig rätt.
Hojen går perfekt....men som sagt smäller till litegrann ibland.
Typ om jag kör och gasar på lite typ till 7-8000rpm och sen släpper av så
låter det som en avgasknall fast inte sådär JÄTTE högt, typ smäller till bara, PANG!
Händer inte alltid, men ibland, och det verkar inte som att hojen går sämre eller nåt, den bara pangar till.
Tilläggas skall att det har suttit ett Arrow bolt on på den innan men nu sitter orginalburken på. Kan det vara så att man har gjort justering på den när man satte Arrowet på den, mer bränsle och dyl, och sen inte "gått tillbaks" när man sen monterade tillbaka orginalburken. Så det är ev. aningens för mycket soppa och för mycket motstånd i burken som gör att det ibland pangar till.
Risk finns att Arrowet monterats vid nyköp, alltså att första ägaren aldrig kört med orginalburken, bara monterat dit den när hojen skulle säljas...till mig
Hojen har bara gått ca 450 mil.
Den hugger inte när detta inträffar eller nåt, missförstå mig rätt.
Hojen går perfekt....men som sagt smäller till litegrann ibland.
Last edited: