Panzaa
Bättre att verka än att förverkas
- Gick med
- 16 Aug 2007
- Ort
- Tullinge
- Hoj
- 2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Skumma motorproblem på trajan..!
Under de senaste turerna jag har tagit har hojen börjat gå sämre och sämre på fullgas.
Under gårdagtens tur gick hojen på ren svenska skit. Vid fullgas när motorvarvet närmar sig 6500-7000 börjar motorn spotta och fräsa, tappa och och ibland smälla. Den har även blivit mer svårstartad och grinig.
Medicin 1: Bytte tändstift = ingen skillnad
Medicin 2: Då jag såg att stiften antydde att hojen gått snålt bytte jag huvudmunstycke från ett 140 till ett 145, samt höjde nålen med 1 shimsbricka = ingen skillnad
Har även kollat efter avgasläckage, status på insugsgummin etc utan att hitta några fel.
Problemet började uppdaga sig efter ett tidigare fel jag hade med en kabel som kommit i kläm och utlöste huvudsäkringarna ideligen. Tog ett tag innan jag hittade kabeln, men nu är problemet löst.
Justerade ventilspel samt rev bort luftburk i vintras. Fuggarna bestyckades inte om efter operationen, men då den gick aningen fett innan torde detta inte vara boven.
Vad tusan kan vara fel?
Sen jag byggde hojen i vintras har jag kört i runda släng 300 mil innan problemen började.
Under de senaste turerna jag har tagit har hojen börjat gå sämre och sämre på fullgas.
Under gårdagtens tur gick hojen på ren svenska skit. Vid fullgas när motorvarvet närmar sig 6500-7000 börjar motorn spotta och fräsa, tappa och och ibland smälla. Den har även blivit mer svårstartad och grinig.
Medicin 1: Bytte tändstift = ingen skillnad
Medicin 2: Då jag såg att stiften antydde att hojen gått snålt bytte jag huvudmunstycke från ett 140 till ett 145, samt höjde nålen med 1 shimsbricka = ingen skillnad
Har även kollat efter avgasläckage, status på insugsgummin etc utan att hitta några fel.
Problemet började uppdaga sig efter ett tidigare fel jag hade med en kabel som kommit i kläm och utlöste huvudsäkringarna ideligen. Tog ett tag innan jag hittade kabeln, men nu är problemet löst.
Justerade ventilspel samt rev bort luftburk i vintras. Fuggarna bestyckades inte om efter operationen, men då den gick aningen fett innan torde detta inte vara boven.
Vad tusan kan vara fel?
Sen jag byggde hojen i vintras har jag kört i runda släng 300 mil innan problemen började.