Smäller å puffar.. Bestyckning?!

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
625SC Offroad/Motard
Korsposter lite då jag verkligen behöver svar på detta snabbt.. Ber om ursäkt ifall någon blir putt..:pannkyss

Har problem med min KTM 640 med akra å rallykam, har gått från CV förgasare till en FCR med accpump. Har lite funderingar eller frågor runt bestyckningen. Köpte fuggen beggad och chansa utan att öppna den. Hojen skulle ju ändå köras till bänkning. Nu är det så att hojen bara smäller å puffar, den låter som ett eget litet världskrig :gnissla Frågan är hur fel kan det bli med följnde bstyckning, kan det bli så tokfel verkligen att hojen inte är körbar med den lilla skillnad som är på munstyckena?

Orginal ska den vara bestyckad enl följande(ganska säker)
165 main
42 idle
4e hacket på nålen(uppifrån)
Luftskruv 2 varv ut
Flotören på 9mm


Min är bestyckad enl följande
175 main
48 idle
3e hacket på nålen(uppifrån)
Luftskruv 1½ varv ut
Flotören på 8mm

Ska detta verkligen vare så jävla helfel att bågen inte går alls eller jävligt dåligt? Dessutom dör den(slår ifrån) när man ska wheela Ska jag leta efter andra fel kanske?

Tacksam för alla svar och funderinger!!
 
...Nu är det så att hojen bara smäller å puffar, den låter som ett eget litet världskrig...

Poffar & skjuter lågor = blandning för klen, börja att justera med pilot/blandnings skruven.

Bludder = För mye soppa.

I övrigt finns en in.justerings. tråd på mek forumet...börja där..
 
Min 426 smäller o knallar o har sig, men den tror jag går för fett ef tersom tändstiftet sotar igen totalt.... eller har jag fel?
 
Håller du fortfarande på med FCR 39 eller har du bytt förgasaren nu?

På min 41 så körde jag med 168 i main, 48 idle, nålen i 4:e hacket & luftskruven 2varv ut. Körde med rallykam & slip-on.
 
Börja med att ställa av axpumpen helt...det gör man alltid när man ska bestyck in en gasare. den kan stå på för mycket nu får vi hoppas......med axpumpen avaktiverad helt ska du kunna få den att gå bra i hela registret ev så kan den stupa till lite vid snabbt gaspådrag från låga varv, när du fått till den så då är det bara att ställa på så lite axpump som möjlig huvudsaken stupet försvinner nästan helt, lite stup från extremt låga varv ska man ta för ska man skotta in soppa för att få bort allt stup så sotar skiten bara i onödan!!
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top