Smällde lånad bil idag

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Det här har ingenting med sporthoj att göra, men jag smällde en SPRITT ny BMW 530xiat idag. :huvet

Vilket jävla skit... Gubbe som körde mig i sidan i fyrvägskorsning. Jag han styra undan ganska bra, men det blev ändå ordentliga skador på båda bilarna.

Gubben kom från vänster så jag hoppas verkligen högerreglen gäller, annars är jag illa ute. Jävla gubbe :arsele

Så ligger landet denna regninga skit dag.

Hej hopp i lingonskogen :fatta!

Faster skrev:
Gubben kom från vänster så jag hoppas verkligen högerreglen gäller

Tråkigt det som hände men om inte DU vet detta så ska du fanimej inte ens ha körkort. Är det inte skyltat med väjningsplikt så gäller högerregeln.

M.G.F skrev:
Tråkigt det som hände men om inte DU vet detta så ska du fanimej inte ens ha körkort. Är det inte skyltat med väjningsplikt så gäller högerregeln.
om det inte är en utfart, då gäller utfartsregeln. Vilket är nästan det samma som en väjningsplikt, även om det inte finns någon skyltning för det.

Alltid surt när så nya greher får sätta livet till särskilt bmw som jag älskar :gnissla

Om det är en sprillerny bmw så är det väl ingenting att oroa sig för? Den har väl garanti?

honkiie skrev:
Om det är en sprillerny bmw så är det väl ingenting att oroa sig för? Den har väl garanti?

Vad har garanti med en krock att göra?

Det brukar hamna hos nåt försäkringsbolag har jag för mig, om den nu var försäkrad.

Hoppas att det blir ett lyckligt slut på de här sagan.

Mark

Mark skrev:
Vad har garanti med en krock att göra?

Det brukar hamna hos nåt försäkringsbolag har jag för mig, om den nu var försäkrad.

Hoppas att det blir ett lyckligt slut på de här sagan.

Mark

Det brukar väl vara superdundergaranti på nya bilar? Som gäller vid krock också. Folk brukar väl inte ha bilarna helförsäkrade medans den gäller vad jag förstått.

Vagnskada kan ingå i ett nybilsköp ett par år. Det varierar väldigt mellan olika märken.

Nästan alla nya bilar har 3års vagnskade garanti... samma som vagnskadan i en helförsäkring.

Cervantes skrev:
Nästan alla nya bilar har 3års vagnskade garanti... samma som vagnskadan i en helförsäkring.
Om så så är det inbakat i priset och är svindyrt. Välja bort skiten och ta den lägsta helförsäkringen istället!

Bilen kan ju också vara lånad från en bilfirma. Vid provkörning brukar de låta sina kunder skriva under ett avtal där kunden förbinder sig att betala en rätt hög självrisk (ungefär 15 000 och uppåt) vid olycka.

Vagnskadan som ingår i nybilsköp är ingenting man kan välja bort för att få lägre inköpspris.

Dom bjussar på vagnskadan och du teckar halvförsäkring hos valfritt försäkringsbolag och är då har du helförsäkring.

Bilen får ett tillfälligt skattemärke det gäller tills du betalt skatten så den är också reggad när du plockar ut den.

Så angående själva krocken skall det väl inte vara några problem om bilen är köpt, bara pröjsa självrisken.

Han skriver ju iofs "lånad" bil... Om det är på bilfirma eller biluthyrare får vi nog bara spekulera i.

Lånad av BMW i GBG...

Visst, försäkringsbolaget tar den stora smällen. Och gubben får ta 6500kr i självrisk (hoppas jag).

Killen på BMW var inte så arg som jag trodde, han bara ringde f-bolaget och kollade att skadan var anmäld där...

Vagnskada är skit by the way. Har du vagnskada kvar på din BMW och smäller så MÅSTE du köpa en BMW. Även om vilket f-bolag som hellst skulle vilja ge dig pengar istället.

Smällen var inte i Karlskrona, den var i Trollhättan...

M.G.F skrev:

Hmm.. gjorde du inte en tråd där du hade blivit av med körkortet några gånger?? Men rödljus körningar etc?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg