Smällar och avgas!

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Har slängt på ett Laser proDuro slipon på min DR 750 och det låter superskönt:-) Problemet är att jag tycker hojen blir väldigt varm och så kommer det avgassmällar när jag drar av gasen och innan jag växlat ner till lägre växel. Finner också att det sotar en del i sliponet. Upplever att hojen inte har samma "drag" på högre varvtal, efter 5000 så ökar inte hojen nämnvärt i ax...

Löser en ombestyckning detta, tror ni?

1. Vilken storlek ska man ha på munstyckena isåfall?
2. Är det värt det eller är det bara att köra på tycker ni?
3. Byta till en kugg mindre fram, är det bra tro?

Tacksam för svar.

Värme och avgassmällar när man bytt ljuddämpare låter som att den går för snålt om jag blivit skolad på rätt sätt ;)

fast jag har jäbligt ofta fel så :D

håller på m samma sak själv på xt:n nu smällarna på avslag minskar om du skruvar ut lågfartsmunstycket (mässingsskruven du ser under förgasaren får du skruva ut för mycket kanske du får byta om de finns större brukar inte behövas).huvudmunstycket är bara o beställa några av större storlek o pröva sig fram ,hadde varmgång på xt:n också innan jag gick upp i huvudmunstycke.
kolla på soe.se om du inte har nån aning om storlek på munstycken

jag frågade hos en mchandlare om man behövde byta lågfartsmunstycke samtidigt som huvudmunstycket när jag satte på slipon. men han sa att de märker man genom att man får avgassmällar när man motorbromsar..

jag frågade hos en mchandlare om man behövde byta lågfartsmunstycke samtidigt som huvudmunstycket när jag satte på slipon. men han sa att de märker man genom att man får avgassmällar när man motorbromsar..

Så om man får det ska man byta lågfart åxå eller...?

Ang. luftskruvarna så sa en aekaniker att den ena var plomberad o den andra lyckades han inte skruva nått överhuvudtaget, satt som berg...????

Ja, vad göra tro?

Så om man får det ska man byta lågfart åxå eller...?

Ang. luftskruvarna så sa en aekaniker att den ena var plomberad o den andra lyckades han inte skruva nått överhuvudtaget, satt som berg...????

Ja, vad göra tro?

Enligt han skulle man byta då men vet inte hur viktigt de kan vara, min smäller inte mycke vid motorbroms så jag orkade into forska vidare i de

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D