Smäll på Ringvägen ikväll!

Kan väl fan hända vem som helst. Tack o lov att föraren överlevde, hoppas han repar sig snabbt!

Oj.. ja det där lät verkligen riktigt risigt. Hoppas som sagt att det går bra för honom.

Kan väl fan hända vem som helst. Tack o lov att föraren överlevde, hoppas han repar sig snabbt!

Nej, det kan inte hända vem som helst. Det händer klantskallen som kör genom en korsning för fort eller med dålig uppmärksamhet. Det är inte en slump vem som orsakar trafikolyckor utan en dålig förare. Så är det generellt och jag tror att det är farligt att hävda att olyckor är slumhändelser.

Nej, det kan inte hända vem som helst. Det händer klantskallen som kör genom en korsning för fort eller med dålig uppmärksamhet. Det är inte en slump vem som orsakar trafikolyckor utan en dålig förare. Så är det generellt och jag tror att det är farligt att hävda att olyckor är slumhändelser.

Och just klanten var föraren på hojen anser du då eller?

Och just klanten var föraren på hojen anser du då eller?

Det vill jag inte säga då jag inte fattar riktigt hur olyckan gick till. Men någons fel är det och det brukar vara hojåkaren som missar.
Även om man kanske har föeträde så kanske man ska köra så att man kan undvika krockar ljusreglerade korsningar.

Om det hade varit en bil som inte hunnit stanna vid rödlyset och agerat flipperkula mellan motorcyklister som rättmätigt kört vid grönt hade det blivit ramaskri och lynchstämning här.

Nu var det (enligt artikeln) en motorcyklist som inte hann stanna och till följdv kraschade runt bland bilarna och då går sången "det kan hända vem som helst, puttunutti stackars, krya på dig", och nåde den som kritiserar mc-förarna!

Bara en liten blänkare så ingen glömmer att en MC-förare kan aldrig göra fel....

Skulle ju oxå kunna vara så att MC föraren fick in en kampgeting innanför visiret. Så visst fan finns det otur ibland oxå ;)

Eller att det kom ett par snygga :tuttar gåendes på trottoaren. Då är ju allt förlåtet.

men de ser ju ut som en kråmsläde.. de är ju fan ingen hoj!

Hjälmen flög av? Hur fan lyckas man med det?
Skadar man sig vid en olycka bara för att man kör med bristfällig utrustning, oavsett vems fel det är, får man ta mig fan skylla sig själv.
Det kan inte bli enklare än så. Spelar man fotboll utan benskydd så får man sig en fetingspark på smalbenet förr eller senare.

Hoppas dock att killen som smällde repar sig, och kanske tänker till nästa gång han slänger sig på hojen.. Ehh, blysläden.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti