Slutkört för mig...

NOMAD

Medlem
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Hejsan,har precis kommit ut ur sjukhuset efter söndagkvälls olycka med min r1a,precis gjort första servicen på hojen o en härlig säsong framför mig o så råkar jag ut för en olycka,o så till min fråga till nån som har haft liknande skada kommer jag ha problem i framtiden o köra?Det är nämligen att tre ryggkotor har komprimerats,doktorn säger att det kommer va ok om ett år eller så men vad vet han om mc-åkning.Jag är tacksam för svar

Mats Thörnvall tog andra plats på Falkenberg efter att ha komprimerat kotor efter en krasch förra året på bana. Så det ska nog vara lugnt sirru! :tummenupp

Förresten! Vill du bli av med dina kåpor? Säg till :p I want 'em!!!

det är polarens retta jag körde,o den hadde ingen försäkring så jag när jag gör upp med honnom kommer jag sälja den i delar

Carolina komprimerade ryggkotor sista racet på Knutstorp förra året.
Burkade :kocko hela racet i ett lugnare :mad: tempo förvisso.
Men hon är helt ok nu.
Peter2meter :tummenupp :tummenupp

NOMAD skrev:
Hejsan,har precis kommit ut ur sjukhuset efter söndagkvälls olycka med min r1a,precis gjort första servicen på hojen o en härlig säsong framför mig o så råkar jag ut för en olycka,o så till min fråga till nån som har haft liknande skada kommer jag ha problem i framtiden o köra?Det är nämligen att tre ryggkotor har komprimerats,doktorn säger att det kommer va ok om ett år eller så men vad vet han om mc-åkning.Jag är tacksam för svar

Ajdå, det lät inget vidare :( Krya på dej :tummenupp

Dec 2002 bröt jag fyra kotor, komprimerade ett par diskar,slog av flera taggutskott,bröt flera revben, bröstbenet,lillfingret,okbenet, grov hjärnskakning,blod i lungor o en massa annat skit. tog ett ca halvår att kunna gå normalt igen, men att köra hojj idag går bra.

Har en nerv i kläm som följd som kan jävlas som fan, men för det mesta går det rätt bra.Träning var och är A och O.

sånt här är förstås individuellt hur man repar sig, men vad du än gör så ge inte upp! :tummenupp

NOMAD skrev:
det är polarens retta jag körde,o den hadde ingen försäkring så jag när jag gör upp med honnom kommer jag sälja den i delar
Var det bara vagnskada som saknades eller var den helt oförsäkrad?

NOMAD skrev:

fy fan vilket skräckscenario.. :skrämd
krya på dig iallfall :tummenupp

tack för svaren känns mycket bättre nu,motorcyklen va kroatiskt reggad det var min kusins han va här på besök från kroatien vi skulle köra när tillsammans men nu är det kört men det är rpligt o veta att det kommer bli bra :)

Danny boy skrev:
Har en nerv i kläm som följd som kan jävlas som fan, men....

Hur jävlas den? Eller, rättare sagt, hur känns det? Jag klotade med trampcykeln på en tävling för några år sedan och får jag bara en liten liten smäll eller stöt på utsidan av knät så ilar det i hela benet typ. Kan det vara nåt sådant?

Ugluk skrev:
Var det bara vagnskada som saknades eller var den helt oförsäkrad?

Det har väl ändå inte med saken att göra? Han måste casha hojen och läka kroppen, thats it.
Lider med dig, fan vad jobbigt det måste kännas.

-PLM- skrev:
Det har väl ändå inte med saken att göra? Han måste casha hojen och läka kroppen, thats it.
Lider med dig, fan vad jobbigt det måste kännas.

det är mer i huvudet,jag är rädd att jag kommer inte våga köra mer eller kunna göra det + att det gör helvetets ont,ringde yamaha center o de sa att det är inte mycket kvar av cyklen. :död Så vad ska man säga vilken start

NOMAD skrev:
det är mer i huvudet,jag är rädd att jag kommer inte våga köra mer eller kunna göra det + att det gör helvetets ont,ringde yamaha center o de sa att det är inte mycket kvar av cyklen. :död Så vad ska man säga vilken start
lider med dig.. men ryggen blir nog ialf bra :)

Angående ryggen. Jag komprimerade ett par kotor för fem år sedan. Efter 7 veckor satt jag på hojen (en annan dvs.) igen! Ta det fint i början så ska det nog bli bra.
Krya på dig!

Skit i hojen, se till att du blir bra först och främst!
Ryggskador är ett helvete, jag vet, men många kan, om inte läka så åtminstone mildras.
Kotkompression är en förhållandevis lindrig skada även om det inte känns så.
Jag har haft min ryggskada sen -89, det var en massa annat skit också och den läks aldrig, men ofta läker skelettdelar och "stora" delar bäst.

PMR skrev:
Angående ryggen. Jag komprimerade ett par kotor för fem år sedan. Efter 7 veckor satt jag på hojen (en annan dvs.) igen! Ta det fint i början så ska det nog bli bra.
Krya på dig!

roligt o höra,hur var det med det psykiska?Jag är rädd att nåt kommer gå av när jag kör i framtiden :(

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC