Sluten tankutrustning

Zoidberg skrev:
2155789 Vi har en xtra tankmojäng upp (modell jeepdunk med kran, ...funkar bra), ...skulle ev lånas av ett team om deras hittepågrej inte funkade så bra. Den kan ni låna alt slåss om om det inte skulle lösa sig.

/ Kiviks
Ah, det här inlägget skulle jag sett tidigare... Tusen tack ändå :)

Var du med i Kiviks? Stort grattis i så fall för segern :tummenupp

gamle svarten skrev:
2159490 jag är mkt imponerad över lugnet föraren hade! står kvar och håller i hojjen, hojjen brinner för fullt ,fäller ner visiret,och står kvar medans 5 brandsläckare töms!, men jag undrar hur det kunde vara olika brandhärdar runt hojjen?, bränsleindränkt papper?

under 13 år med racing,så har jag aldrig sett så mkt spill och tokerier med bensin, vi skulle blivit svartflaggade direkt om det vart en annan serie.....

skönt att det gick bra den här gången.
Ärligt talat är jag lite bekymrad över just det där med det nya reglementet.
Är själv tankansvarig i #40 och såg dessa killarna tanka iklädda integralhjälm istället för balaklava. Som vi alla vet har man rätt dålig koll på vad som händer strax under hakan och i närområdet runt kroppen när man har hjälmen på sig. Dessutom känns det som tankningsproceduren är mer omständig nu än innan. Mer utrustning och mer att hålla reda på. Kanske bara är jag som uppfattar det så?

Jag tror att dom drattade med soppan och denna kom i kontakt med avgassystemet, vad som brann mer vet jag inte, miljömattan kanske? Snabbt jobbat av teamen runt omkring med släckarna men förvånansvärt att det inte blev nån sanering från pulver i depån.

Maverick_ou812 skrev:
2160755 Ärligt talat är jag lite bekymrad över just det där med det nya reglementet.
Är själv tankansvarig i #40 och såg dessa killarna tanka iklädda integralhjälm istället för balaklava. Som vi alla vet har man rätt dålig koll på vad som händer strax under hakan och i närområdet runt kroppen när man har hjälmen på sig. Dessutom känns det som tankningsproceduren är mer omständig nu än innan. Mer utrustning och mer att hålla reda på. Kanske bara är jag som uppfattar det så?

Jag tror att dom drattade med soppan och denna kom i kontakt med avgassystemet, vad som brann mer vet jag inte, miljömattan kanske? Snabbt jobbat av teamen runt omkring med släckarna men förvånansvärt att det inte blev nån sanering från pulver i depån.
Skulle påstå att killarna klarade sej bra tack vare det nya reglementet. En av killarna fick bensin över handskarna som tog eld. Han kastade av sej dessa snabbt och fick inga skador alls. Utan handskar hade han tillbringat ett tag på sjukhus med brännskador....

Nr:18 skrev:
2161322 Skulle påstå att killarna klarade sej bra tack vare det nya reglementet. En av killarna fick bensin över handskarna som tog eld. Han kastade av sej dessa snabbt och fick inga skador alls. Utan handskar hade han tillbringat ett tag på sjukhus med brännskador....
Handskar har väl alla som tankar ändå? Eller?
Men jag håller med dig, dom klarade sig bra tack vare utrustningen men frågan är, hade dom råkat ut för något alls om dom inte stått och tankat med hjälmar på skallen? Tror nån får utreda det där för att kolla upp orsak och verkan.

Maverick_ou812 skrev:
2161396 Handskar har väl alla som tankar ändå? Eller?
Men jag håller med dig, dom klarade sig bra tack vare utrustningen men frågan är, hade dom råkat ut för något alls om dom inte stått och tankat med hjälmar på skallen? Tror nån får utreda det där för att kolla upp orsak och verkan.
Denna säsongen ska alla som tankar ha handskar på sej, men så var inte fallet förra året. Varför skulle man drälla mindre om man stått med bart huvud? Följderna av denna incidenten hade varit tragiska om man inte haft utrustning, att skylla olyckan på hjälmarna verkar något bakvänt. Klantighet vid tankning som gick bra tack vare rätt utrustning är min tolkning av incidenten.

Skönt att det finns alerta människor så att ingen blev skadad.
Om den ansvarige domaren stannat i depån och styrt upp säkerheten istället för att titta på racet hade en sådan här sak kanske kunnat undvikas.
:brinnerup

Back