Sluta snusa, kör fortare!

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Nu är det bevisat, snusar man blir man fet. Alltså, ni som jagar vikt på hojen sluta snusa i stället! Så är det enligt en undersökning i Umeå, 16000 personer var med. Dessutom sparar ni pengar. Kom igen nu alla feta snusare:tungan vad väntar ni på.

Det var framför allt storsnusare som påverkades. Att dra ner från 4 dosor i veckan till 1 dosa i veckan kan alltså ha stor betydelse.

Red: Undrar om artikeln är publicerad än. Letade runt i de senaste numren av Scandinavian Journal of Public Health, men hittade den inte.

Last edited:
PGH skrev:
2407644 Nu är det bevisat, snusar man blir man fet. Alltså, ni som jagar vikt på hojen sluta snusa i stället! Så är det enligt en undersökning i Umeå, 16000 personer var med. Dessutom sparar ni pengar. Kom igen nu alla feta snusare:tungan vad väntar ni på.

Då skulle dom haft med mig i undersökningen för jag snusar MKT och går ner i vikt....så det stämmer inte!

Det stämmer då rakt inte på mig. Jag gick upp 10kg genom att sluta snusa.:mad:

Efter att ha hållt upp i 1 år så började jag snusa igen med förhoppningen om att kanske gå ned de kilon jag lagt på mig... vilket jag (såklart) inte gjorde! :huvet

JoS skrev:
2408566 Det stämmer då rakt inte på mig. Jag gick upp 10kg genom att sluta snusa.:mad:

Efter att ha hållt upp i 1 år så började jag snusa igen med förhoppningen om att kanske gå ned de kilon jag lagt på mig... vilket jag (såklart) inte gjorde! :huvet
Hans står på golfbanans övningsfält och tränar och utbrister efter en stund: - Jag har prövat sex olika klubbor och kan ändå inte träffa bollen. - Det är kanske inte klubborna det är fel på, säger kompisen Kjell. - Tror du det kan vara bollen?

Red: Nä, nu var jag elak :notme

Last edited:
Jag slutatde tvärt att snusa efter 9 års snusande och gick upp i vikt.

Jag tror dock att det beror på att jag började äta sötsaker istället för snus... så nu har jag slutat med det också vilket resulterat i normal viktnivå igen... :hihi

Annars gäller väl tesen att summan av alla laster är konstant.

morlock skrev:
2408925 Jag slutatde tvärt att snusa efter 9 års snusande och gick upp i vikt.

Jag tror dock att det beror på att jag började äta sötsaker istället för snus... så nu har jag slutat med det också vilket resulterat i normal viktnivå igen... :hihi

Annars gäller väl tesen att summan av alla laster är konstant.

Samma här, hade ett upphåll på 4 år efter 13 års snusande. Gick upp 12 kg som jag numera har tappat sen jag för 5 år sedan åter började med detta härliga, livsnjutande medel.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back