Sluta röka tråden!

Så hur många gånger har du slutat sen den du skrev inlägget 2/10?

Lite mer stamina denna gången, Va!

Sluta en gång kan väl alla? :va

Lite häftigare att klara sluta flera gånger :tungan

Ser det som att jag varit rökfri längre, fuskat med lördags-cigg och nu igår kurs-cigg, askoppar kastade och inte rökt på jobbet på några veckor iaf :)

Jo..jo..men det har ju ingenting med rökningen att göra. Det är jag av födsel och ohejdad vana...:arsele:D

Jo..jo..men det har ju ingenting med rökningen att göra. Det är jag av födsel och ohejdad vana...:arsele:D

Kan du använda citatfunktionen så man vet vem du svarar, eller?

Jag har f ö skäl att tro du far med osanning, men du har ju tiden på din sida. Kör på och degenerera bara!

Jag vet folk som är trevligare när de röker, bl a jag.

Fyyyy fan fortfarande inte rökt men vart på fest. Så jobbigt att skita i att röka när alla andra kedjeröker.... helvete men jag klarade det! 23 timmr nu snart ett dygn :)

2 dagar och 16 timmar, får fortfarande tillfällen då det kniper till ordentligt i magen och jag vill leta efter snusdosan i fickan.... Rätt ofta faktiskt. Men det är hållbart, fysisk abstinens (aggressioner, svettningar osv) har varit grymt bra av någon anledning. Knappt några.

2 timmar kvar tills klockan slår över 7 dagar. Mitt första stora delmål, nästa blir 2 veckor, 1 månad och ja.. sen får vi se :)

Har varit utan snuset i över 2 månader nu, den här gången gick det rätt lätt av nån anledning. Abstinensen känns mer och mer avlägsen, tar ett vanligt tuggummi när suget kommer ibland :banana

Har varit utan snuset i över 2 månader nu, den här gången gick det rätt lätt av nån anledning. Abstinensen känns mer och mer avlägsen, tar ett vanligt tuggummi när suget kommer ibland :banana

Fattar inte. Jag fick ingen abstinens denna gången, fysisk då alltså.
Första gången jag slutade, var jag 15 år gammal, snusade mot slutet då ungefär 1 dosa om dagen och hade snusat i 1 år. När jag slutade, började jag kallsvettas, vaknade mitt i natten med feberfrossa, behövde duscha var 3:e timme i ungefär 6 dagar tills det började bli bättre.

Andra gånger blev jag förbannad över små saker. Kunde smälla sönder saker där hemma, kasta ut dammsugaren genom fönstret för att den fastna i en matta ex.

Denna gången, mådde jag bra, bara fortsatte mitt vanliga liv och väntade in allt det hemska, kom aldrig, nu är det 8 dagar utan nikotin.

Står t.om. bredvid folk som röker utan direkt sug att röka :)

1,5 månad fri! Känns varken bra eller dåligt. Kan inte fatta att man var så fast i det.

Imponerad! Bra jobbat, det finns bra information på länken om man är intresserad av fördelar av att sluta röka.
http://www.vardguiden.se/Tema/Halsa/Livsstil/Hjalp-att-sluta-roka/

Jag träffade en gubbe härom veckan som börja röka när han var 15 och nu hade passerat 70år. Det är inget unikt i sig att röka så länge men det var så intressant att sitta och lyssna på en konversation kring rökning mellan vårdpersonal och gubben.

Trots en mycket begränsad vardag var det skärmande att se vilka skyddsmurar man som person kan bygga upp för att slippa inse hur rökningen har påverkat ens liv.
Det måste vara fruktansvärt att bli beroende av något och tappa kontrollen över ens beroende, dagen förstörs för många om de inte har sina cigaretter.

En människa är värd lika mycket hen röker eller inte och det är fult att gå på enskilda individer och förklara hur värdelösa dom är pga. att dom röker. Låt istället regeringen fatta beslut som gör det svårare för rökare, speciellt inom vården är det på vissa ställen någon form av häxjakt på rökare.

Lycka till!

14 dagar idag. Om man bortser från 3 cigaretter på fyllan (det var trots allt fest och hela sällskapet rökte).
=)

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...