Sluta röka alternativa behandlingar.

Börja snusa. Hundra gånger nyttigare än rökning och eftersom du provat tio ggr innan utan att lyckas så kanske det är värt ett försök.

Själv har jag sen 2 v kört tvärtemot, slutat snusa och istället rökt, haft plåster och tuggat tuggumi.

Snus är starka grejjor :D

Jag har själv inte rökt på ca 43 timmar nu. Vurpade med hojen i lördags, men rökte som vanligt under kvällen. Dagen efter, dvs igår söndag låg jag hemma med sådan förbannad huvudvärk och illamående att jag knappt tänkte på cigg. När jag gick upp imorse tänkte jag att röksuget kan dra åt helvete jag har inte rökt på över ett dygn.
Nu sitter jag och jobbar över och är så sjukt röksugen men röksuget kan faktiskt dra. Man är väl starkare än så?

Det har flera generationer ungar innan den här gjort, utan större skador.

Det är först dom rökfria generationernas ungar som har blivit allergiska mot allt.

Därmed inte sagt att man ska blåsa rök i ansiktet på ungarna, men så jävla farligt är det nog inte om pappa kommer in från balkongen och luktar rök...
Det är inte farligt om du häller salt i kaffet heller, men det är också jävligt otrevligt ;)

Däremot finns det många undersökningar som visar att passiv rökning är minst lika farligt som aktiv rökning. Känns jävligt onödigt att utsätta barn för det.

En vild gissning, du röker va GuW?

Det har flera generationer ungar innan den här gjort, utan större skador.

Det är först dom rökfria generationernas ungar som har blivit allergiska mot allt.

Därmed inte sagt att man ska blåsa rök i ansiktet på ungarna, men så jävla farligt är det nog inte om pappa kommer in från balkongen och luktar rök...

Nu hade du nog inte tänkt färdigt. Men jag vill inte skriva dig på nästan var ditt resonemang haltar, det kommer du på själv så småningom :krama

En vild gissning, du röker va GuW?

Näpp, jag röker icke!

Däremot var jag uppväxt på den tiden när det var askkoppar i ryggstöden på alla bussar och alla kupeer på tåget utom en allergikupe var till för rökare, man rökte även på inrikesflygen då.

Alla kaféer och restauranger hade askoppar på borden, utom i något hörn som var för ickerökare, uteställen var så rökiga att det inte behövdes rökmaskiner, och det var fullt naturligt att röka i alla bilar, även om man var passagerare i en ickerökares bil.

Jag tycker faktiskt att parfymkärringar är ett större problem.

Nu hade du nog inte tänkt färdigt. Men jag vill inte skriva dig på nästan var ditt resonemang haltar, det kommer du på själv så småningom :krama

Näe, skriv mig på näsan vart det haltar snälla du!

Last edited:
Näpp, jag röker icke!

Däremot var jag uppväxt på den tiden när det var askkoppar i ryggstöden på alla bussar och alla kupeer på tåget utom en allergikupe var till för rökare, man rökte även på inrikesflygen då.

Alla kaféer och restauranger hade askoppar på borden, utom i något hörn som var för ickerökare, uteställen var så rökiga att det inte behövdes rökmaskiner, och det var fullt naturligt att röka i alla bilar, även om man var passagerare i en ickerökares bil.

Du har ju redan svarat själv :tummenupp

Näpp, jag röker icke!

En gång i tiden var DTD snudd på nyttigt, hormoslyr berikade världen, åderlåtning hjälpte mot allt och barn uppfostrades med hembränt. Ska man fortsätta med det också, eller ska vi andra, som upptäckt hur dumt det va, sluta med såna dumheter?

Jag har en polare, som röker, precis som hennes föräldrar, hon är allergisk mot allt, så du får gärna förklara varför rökning skulle minska allergier generellt sett? :va Jag tror snarare överstädade lägenheter, brist på djur och natur och ungar som aldrig leker utomhus är boven i allergidramat.

En gång i tiden var DTD snudd på nyttigt, hormoslyr berikade världen, åderlåtning hjälpte mot allt och barn uppfostrades med hembränt. Ska man fortsätta med det också, eller ska vi andra, som upptäckt hur dumt det va, sluta med såna dumheter?

Jag har en polare, som röker, precis som hennes föräldrar, hon är allergisk mot allt, så du får gärna förklara varför rökning skulle minska allergier generellt sett? :va Jag tror snarare överstädade lägenheter, brist på djur och natur och ungar som aldrig leker utomhus är boven i allergidramat.

Jag menade på inget sätt att cigarettrök skulle skydda mot allergier, men riskerna med passiv rökning är nog jävligt överdrivna.

Borde inte allmänhälsan hos barn på den tiden ha varit jävligt kass om man nu blev så skadad av all passiv rökning?

Nuförtiden skriker ju curlingmorsorna rakt ut om någon tänder en cigarett inom 100meter från deras barnvagnar, ungarna dör visst direkt av sånt, om inte annat kan man skylla alla framtida åkommor på den passiva rökningen vid ett enda tillfälle...

Som sagt, det är mycket annat som gör ungarna nuförtiden sjuka och överkänsliga, men det är tydligen lättare att vara intolerant mot rökare än mot parfymkärringar.

Snart 47 timmar och tror inte det har gått en hel timme utan att man tänkt på cigg ett par gånger i alla fall ...

Ditt Chateaubriand citat verkar vara noga urvalt :)

Vaddå, jag föraktar ju curlingmorsor, men föraktet räcker inte riktigt till rökarna.

Sen finns ju miljömuppar, attackveganer, vänsterpartister...

Ja du ser, behovet är omättligt.

Tack för alla svar!.
Bara för att klargöra lite, jag bryr mig inte så mkt om passiv rökning då jag inte röker inärheten av av frugan eller någon familjemedlem.
Det jag bryr mig mest om det är att jag har insätt att jag vill uppleva mitt barns uppväxt, jag vill inte dö i någon äcklig cancer.
Jag är fortfarande rökfri, men igår på förmiddagen var det svårt jag hade svår abstinens och ont i magen av allt jävla snus jag stoppat i mig.
Somnade kl 15.00 på eftermiddagen och vaknade kl 18.00.
Så nu är jag trött röksugen och darrhänt som en 90åring men fortfarande rökfri! :)
Fan vad skönt det vore om man bara kunde sluta att tänka på skiten.

Tipsen om att träna och motionera är bra jag gick en timma med hundarna på förmiddagen och då var tankarna om cigg som bortblåsta men på jobbet är det så jävla jobbit då kanske 60% röker.
/mvh Jonas

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...