Jag tror att det ligger i människans natur att försöka komma så lindrigt undan som möjligt oavsett vad det gäller. Jag har råd att betala 3,000:- i månaden men jag tycker inte det är värt det med tanke på hur lite jag använder cykeln. Tyvärr har jag inte så mycket pengar att jag kan göra det utan att det spelar någon roll ekonomiskt men eftersom det fanns/finns en möjlighet att teckna en försäkring där man bara betalar för det man kör (oavsett om det var tänkt så eller inte) så bestämde jag mig för att skaffa hoj igen. Det man kan reta sig på är att försäkringsbolaget ändrar sina regler utan att informera, står inget om detta i försäkringsreglerna i det senaste brevet jag fick förra veckan och tydligen har det ändrats premier utan att försäkringstagaren kontaktats.
Slutklämmen på detta blir ju att vi gör inget olagligt och detta är försäkringsbolagets sätt att täppa till kryphålet. Folksam har valt en annan väg med väldigt dyr garageförsäkring där min zx10'a skulle kosta över 10,000:- om året att ha stå i garaget
Slutklämmen på detta blir ju att vi gör inget olagligt och detta är försäkringsbolagets sätt att täppa till kryphålet. Folksam har valt en annan väg med väldigt dyr garageförsäkring där min zx10'a skulle kosta över 10,000:- om året att ha stå i garaget