Slut på 2-taktare, myt?

Finnicken

Medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Hallå! Läste för någon vecka sedan på något annan forum att någon skrev om att dom försöker få bort 2-taktarna från marknaden. Alltså sluta tillverka dom? :va:va:va

Nu menas så klart inte moped med 50cc. :gnissla


Bara något någon skrev i en tråd när jag letade efter svar på annat men just då brydde jag mig inte så mycket. Fick bara för mig att börja fundera lite på det nu av någon anledning :rolleyes:

Är det någon annan som hört om det eller är det bara rent hitta på? :dummer
 
Inte ens mopeder är alltid tvåtakt nuförtiden. Tror det är många av scootrarna som har fyrtakt.
 
Japp, 2-taktarna fasas ut. Dom är byggd på så sjukt gammal teknologi så det är ingen mening i att fortsätta bygga dom

Därför börjar Yamaha från och med nästa år att sälja en YF450u, 6-taktare.
 
Haha, ja fasa ut de populäraste hojarna just nu inom enduro vore fint :D
 
Haha, min tolkning av era svar får mig att förstå att det som sagt bara är nå myt som någon stackare har hittat på :glömdet
 
Varför inte en proggtacktare med 9/8-takt och slumpvis spridda synkoper?
 
Själv ser jag fram emot hit&miss-motorer i motorcyklar. När kommer det?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top