slowwheelies med KTM racemoppar

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Hoj
ja
Suger jag på att åka bakhjul eller är det fruktansvärt svårt att åka sakta med ktms racemaskiner :va :gnissla

(nu snackar vi inte sakta som i 30 km/h utan sakta sakta)

Jag drömde att jag låg och åkte tolva i promenadfart på grusväg med en 525:a och det var sååå lätt, kunde sitta och gunga lite lojt och balansera med gas/broms. Sedan vaknade jag... :va

Suger jag på att åka bakhjul eller är det fruktansvärt svårt att åka sakta med ktms racemaskiner :va :gnissla

Proffsen säger att man ska försöka hålla jämn gas och balansera med bak bromsen, men se upp så¨den inte blir för varm. byt ut bromsoljan till en bromsolja som tål mer värme så ska det fungera säger dom prova att ladda ner adv.wheelies for dummies på thepiratebay.org, den förklarar exakt hur man gör och även hur man gör cirklar! lycka till

Om det är svårt eller inte har väl ingen betydelse, du missar ju själva poängen. Först i mål ju.

Men det är toksvårt. Lennartsson är nog den jag vet som är bäst på det. Och han har kört hoj sen tiden då hojjarna hade plåttank. Fråga honom hur man gör. Träna på du. Spelar ingen roll om det är KTM eller annat märke. Svårt ändå.

Köra sporthoj i 200 på bakhjulet och rida på fartvinden är inte svårt. Det är bara dumt. :tungan

Om det är svårt eller inte har väl ingen betydelse, du missar ju själva poängen. Först i mål ju.

Men det är toksvårt. Lennartsson är nog den jag vet som är bäst på det. Och han har kört hoj sen tiden då hojjarna hade plåttank. Fråga honom hur man gör. Träna på du. Spelar ingen roll om det är KTM eller annat märke. Svårt ändå.

Köra sporthoj i 200 på bakhjulet och rida på fartvinden är inte svårt. Det är bara dumt. :tungan

haha ja först i mål kommer jag ju inte så får väl försöka lära sig att stajla lite istället :gnissla

Får väl ge mig fan på´t o se om jag kan lyckas tämja den jäveln :yoparty Problemet är att att den är så grymt svårdoserad på gasen! I jämförelse var det inte ens svårt att slowwheela 660´n...

Pizza-drev behövs inte. Gäller att slira en hel del på koplingen. Träna coastrar är en bra början, sen komemr det automatiskt. ;)

Bara för att jag är lite smått ego så får ni en klipp också (lite suddig mot slutet). :tungan
http://sporthoj.years2.com/supermoppe_coaster1.wmv

haha ja först i mål kommer jag ju inte så får väl försöka lära sig att stajla lite istället :gnissla

Får väl ge mig fan på´t o se om jag kan lyckas tämja den jäveln :yoparty Problemet är att att den är så grymt svårdoserad på gasen! I jämförelse var det inte ens svårt att slowwheela 660´n...

Då är nog din feljusterad, jag tycker min 525 är lättare att slanga "långsamt" med än 660. Men nu åker jag inte hundra meter i 10-15km/h heller eller vad du är ute efter.

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis